REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasa opony, opory toczenia i różnica w zużyciu paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Etykieta na oponie
Etykieta na oponie
Oponeo.pl

REKLAMA

REKLAMA

Etykiety na oponach klasyfikują je pod kątem przyczepności, oporów toczenia i drogi hamowania. Jakie w praktyce przekłada się rodzaj etykiety na jakość opony?

Goodyear rozwija opony o niskim oporze toczenia

Oprócz opon koncepcyjnych, na targach w Genewie Goodyear przedstawi również rozwiązania, które mogą sprostać aktualnym wyzwaniom związanym z mobilnością. Wielokrotnie nagradzane opony letnie EfficientGrip Performance według europejskiego systemu etykietowania uzyskały klasę A zarówno w kategorii oporu toczenia, jak i w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Nowe opony EfficientGrip Performance klasy AA w ośmiu nowych rozmiarach oferują konsumentom jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, ograniczenie zużycia paliwa oraz skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z niżej notowanym oponami.

REKLAMA

Etykiety opon a realne korzyści dla ich użytkownika

Etykieta określa drogę hamowania opony na mokrym asfalcie przy prędkości 80 km/godz. W przypadku samochodu osobowego hamującego z pełną siłą przy prędkości 80 km/godz. komplet opon klasy A może skrócić drogę hamowania nawet o 18 metrów (cztery długości samochodu) w porównaniu z kompletem opon klasy F. W sytuacji awaryjnej nawet jeden metr może stanowić istotną różnicę.

Zobacz też: Goodyear - opona samoczynnie regulująca swoje ciśnienie

REKLAMA

(Źródło: Badanie wpływu przeprowadzone przez Komisję Europejską - SEC (2008) 2860. Pomiaru dokonano zgodnie z metodą testową opisaną w regulacji EC 1222/2009). Droga hamowania może się różnić w zależności od warunków drogowych i innych czynników. Kierowcy powinni zawsze przestrzegać zalecanych dystansów hamowania podczas jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Różnica między oponą klasy A i G może przełożyć się na różnicę w zużyciu paliwa wynoszącą nawet 7,5%. Zastosowanie opony klasy A zamiast klasy G może zaoszczędzić ponad 6 litrów paliwa na dystansie 1000 km. Przy średniej cenie paliwa  1.50 euro za litr i całkowitej żywotności opony wynoszącej 35 tys. kilometrów, może to oznaczać potencjalną oszczędność ponad 300 euro przez cały okres eksploatacji opony. (Źródło: Badanie wpływu przeprowadzone przez Komisję Europejską SEC (2008) 2860. Pomiaru dokonano zgodnie z metodą testową opisaną w regulacji EC 1222/2009).  Faktyczne zużycie paliwa i oszczędności będą się różnić m.in. w zależności od ciśnienia powietrza w oponie, masy pojazdu i stylu jazdy.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA