Klasa opony, opory toczenia i różnica w zużyciu paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Goodyear rozwija opony o niskim oporze toczenia
Oprócz opon koncepcyjnych, na targach w Genewie Goodyear przedstawi również rozwiązania, które mogą sprostać aktualnym wyzwaniom związanym z mobilnością. Wielokrotnie nagradzane opony letnie EfficientGrip Performance według europejskiego systemu etykietowania uzyskały klasę A zarówno w kategorii oporu toczenia, jak i w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Nowe opony EfficientGrip Performance klasy AA w ośmiu nowych rozmiarach oferują konsumentom jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, ograniczenie zużycia paliwa oraz skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z niżej notowanym oponami.
REKLAMA
Etykiety opon a realne korzyści dla ich użytkownika
Etykieta określa drogę hamowania opony na mokrym asfalcie przy prędkości 80 km/godz. W przypadku samochodu osobowego hamującego z pełną siłą przy prędkości 80 km/godz. komplet opon klasy A może skrócić drogę hamowania nawet o 18 metrów (cztery długości samochodu) w porównaniu z kompletem opon klasy F. W sytuacji awaryjnej nawet jeden metr może stanowić istotną różnicę.
Zobacz też: Goodyear - opona samoczynnie regulująca swoje ciśnienie
REKLAMA
(Źródło: Badanie wpływu przeprowadzone przez Komisję Europejską - SEC (2008) 2860. Pomiaru dokonano zgodnie z metodą testową opisaną w regulacji EC 1222/2009). Droga hamowania może się różnić w zależności od warunków drogowych i innych czynników. Kierowcy powinni zawsze przestrzegać zalecanych dystansów hamowania podczas jazdy.
Różnica między oponą klasy A i G może przełożyć się na różnicę w zużyciu paliwa wynoszącą nawet 7,5%. Zastosowanie opony klasy A zamiast klasy G może zaoszczędzić ponad 6 litrów paliwa na dystansie 1000 km. Przy średniej cenie paliwa 1.50 euro za litr i całkowitej żywotności opony wynoszącej 35 tys. kilometrów, może to oznaczać potencjalną oszczędność ponad 300 euro przez cały okres eksploatacji opony. (Źródło: Badanie wpływu przeprowadzone przez Komisję Europejską SEC (2008) 2860. Pomiaru dokonano zgodnie z metodą testową opisaną w regulacji EC 1222/2009). Faktyczne zużycie paliwa i oszczędności będą się różnić m.in. w zależności od ciśnienia powietrza w oponie, masy pojazdu i stylu jazdy.
Źródło: materiały prasowe Goodyear
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.