REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opona letnia z homologacją zimową!

Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Michelin poinformował świat, że stworzył pierwszą na świecie oponę letnią z homologacją zimową. Co więcej na etapie projektu była testowana m.in. w Polsce. Czym opona Michelin CrossClimate różni się od opon całorocznych?

Pierwsza letnia opona z homologacją zimową

Michelin zaprezentował pierwszą letnią oponę, która dostała jednocześnie homologację zimową, co potwierdza umieszczone na boku opony logo 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake). Oznacza to, że ta opona może być używana zimą również w krajach gdzie opony zimowe są obowiązkowe.

REKLAMA

Według zapewnień producenta w przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. Najnowsza opona to efekt połączenia technologii produkcji ogumienia zimowego i letniego – do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

Zobacz też: Opony homologowane do modelu samochodu

Cechy pierwszej letniej opony z homologacją zimową:

Opona została już poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TUV-Sud Product Service i DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi zarówno letnie jak i zimowe oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku – między innymi kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni. Cechują ją:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:

- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.

- Opona ma niskie opory toczenia. Inżynierowie Michelin zredukowali wytwarzanie ciepła dzięki zastosowaniu krzemionki najnowszej generacji, która została dodana do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem.

2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.

REKLAMA

- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych Michelin. Ich geometria jest skomplikowana, są pofalowane, a ich szerokość się zmienia. W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”- wczepiając się w śnieg i zwiększając trakcję.

- Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu: w kierunku poprzecznym dzięki bardziej ostremu kątowi w centrum o raz w kierunku wzdłużnym, gdzie klocki  bardziej się otwierają.

- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. Innymi słowy, lamele zamykają się dla uzyskania większej sztywności klocków bieżnika, co daje lepszą stabilność opony niezależnie od sił na jakie napotyka podczas: trakcji, hamowania i trzymania w zakręcie.

3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości, zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

Zobacz też: Na zimę stosować węższe opony?

Michelin CrossClimate nie jest oponą całoroczną, choć jest przeznaczona do użytku przez cały rok

REKLAMA

Michelin CrossClimate nie jest oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach zarówno latem jak i zimą), lecz oponą letnią z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie – uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych.

Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. To opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.

Zobacz też: Opony, które same się uszczelniają

Pierwsza opona letnia z homologacją zimową - kiedy trafi do sprzedaży?

W maju 2015, po wejściu na rynek, Michelin CrossClimate będzie dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali i pokryje w ten sposób 70 proc. potrzeb rynku europejskiego. Wprowadzenie następnych rozmiarów planuje się na rok 2016.

Według zapewnień producenta CrossClimate to przykład zastosowania idei Michelin Total Performance czyli połączenia wszystkich osiągów opony na wysokim poziomie. Oznacza to, że podnoszenie jednego parametru opony nigdy nie wiąże się z pogorszeniem innych osiągów.

Źródło: Materiały prasowe Michelin

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA