MICHELIN Pilot Sport Cup 2 - opis i budowa opony
REKLAMA
REKLAMA
MICHELIN Pilot Sport Cup 2
REKLAMA
Michelin wprowadza do sprzedaży na rynku wymiany opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2, które dotychczas były dostępne tylko jako oryginalne wyposażenie sportowych samochodów o najwyższych osiągach, m.in. Ferrari 458 Speciale, Mercedes SLS AMG Black Series i Porsche 918 Spyder. Nowa opona będzie dostępna w 24 rozmiarach.
Opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 to przykład przeniesienia doświadczeń z torów wyścigowych do seryjnej produkcji. Porsche 918 Spyder i Seat Leon Cupra 280 wyposażone w opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 pobiły rekordy okrążenia toru Nurburgring w Niemczech.
Mercedes SLS Blach Series
Zobacz też: Dunlop StreetResponse2 - nowa opona do małych aut
Innowacje technologiczne zastosowane w oponie MICHELIN Pilot Sport Cup 2:
- Zmienna powierzchnia kontaktu – Track Variable Contact Patch 3.0®
Technologia optymalizuje naciski na powierzchni kontaktu opony z podłożem, tak aby przylegało do niego jak najwięcej gumy. Dzięki temu opona zapewnia najlepszą przyczepność na łukach i ostrych zakrętach.
- „Aksamitne” boki opon
Specjalny proces tłoczenia w formach zaowocował stworzeniem MICHELIN Velvet Technology®. Guma powstająca w tym procesie załamuje światło w specyficzny sposób, sprawiając, że opona wygląda jak wykonana z aksamitu. Geometria uzyskanej faktury umożliwiła inżynierom modyfikacje kontrastu i stworzenie odcieni czerni nadającym bokom opony wygląd aksamitu.
- Opasanie z włókna aramidowego
Główną cechą opasania wykonanego z gęstego włókna aramidowego jest duża wytrzymałość i odporność na rozciąganie. Włókno aramidowe jest lekkie, a przy tym pięciokrotnie bardziej wytrzymałe od stali o takiej samej masie. Opasanie w obszarze barków i w środkowej części znajduje się pod bieżnikiem, a przez to dosłownie spina całą konstrukcję opony. W rezultacie powierzchnia kontaktu z podłożem jest stała, a siła odśrodkowa jest efektywnie kontrolowana nawet przy dużych prędkościach.
- Mieszanka gumy bieżnika
Mieszanka bieżnika opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 jest produkowana przy użyciu technologii Bi-Compound, która sprawdziła się w oponach wyścigowych. Dzięki niej wewnętrzna i zewnętrzna część bieżnika są wykonane z dwóch różnych rodzajów gumy. Guma w zewnętrznej części jest wykonana z elastomeru, którego twardość zapewnia maksymalną przyczepność w zakrętach na suchej nawierzchni. Natomiast wewnętrzny obszar wykonano z optymalnie usztywnionego elastomeru zapewniającego precyzję kierowania.
Zobacz też: Mercedes-Benz CLA 45 AMG na oponach Dunlop Sport Maxx RT
Opona MICHELIN Pilot Sport Cup 2: 24 rozmiary
275/35 ZR 19 (100Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 MO | |
325/30 ZR 20 (106Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 MO | |
245/35 ZR 20 (91Y) TL PILOT SPORT CUP 2 N0 MI | |
305/30 ZR 20 (103Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 N0 MI | |
265/35 ZR 20 (95Y) TL PILOT SPORT CUP 2 N0 MI | |
325/30 ZR 21 (104Y) TL PILOT SPORT CUP 2 N0 MI | |
245/35 ZR 20 (91Y) TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI | |
305/30 ZR 20 (103Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 K1 MI | |
235/35 ZR 19 (91Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 MI | |
305/30 ZR 19 (102Y) EXTRA LOAD TL PILOT SPORT CUP 2 MI | |
245/35 ZR 19 (93Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
325/30 ZR 19 (105Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
265/35 ZR 19 (98Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
295/30 ZR 19 (100Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
235/40 ZR 19 (96Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
285/35 ZR 19 (103Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
265/40 ZR 19 (102Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
255/35 ZR 19 (96Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
295/30 ZR 20 (101Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
345/30 ZR 20 (106Y) TL PILOT SPORT CUP 2 MI | |
245/30 ZR 20 90(Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
315/25 ZR 20 99(Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
245/40 ZR 18 (97Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI | |
265/30 ZR 19 (93Y) TL EXTRA LOAD PILOT SPORT CUP 2 MI |
Źródło: materiały prasowe Michelin
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.