REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opony z Chin – czy są bezpieczne? Na ile są gorsze od opon renomowanych marek?

Max Trela
Chińskie opony mają przede wszystkim bardzo atrakcyjne ceny, fot. Fotolia
Chińskie opony mają przede wszystkim bardzo atrakcyjne ceny, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Są nowe, tanie, wyglądają dokładnie tak samo jak te renomowanych firm, co więcej mają nawet podobną nazwę. O czym mowa? O oponach z Chin. Takie ogumienie robi ostatnio furorę, szczególnie w internecie. Jaka jest prawda o chińskich produktach oponiarskich?

Kupując nowe opony kierujemy się zazwyczaj stosunkiem jakości do ceny. I tu właśnie jest największy problem w przypadku produktów z Państwa Środka. Ich cena jest znana i zawsze bardzo atrakcyjna. Co innego z jakością – i dalecy tu jesteśmy od wystawiania takim oponom negatywnej oceny. Chodzi o to, że opony takie nie występują zazwyczaj w żadnych testach, zestawieniach czy porównaniach. Po prostu trudno wyrobić sobie o nich opinię, a pełen pochwał (wręcz peanów) opis na stronie handlarza tylko zwiększa podejrzliwość.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Koło zapasowe w sprayu - jak go używać?

Więc jak jest z tą jakością? I tu znów nie ma generalnej zasady. Wiadomo, jeśli jakiś produkt jest podejrzanie tani, wtedy nie ma co liczyć, że to motoryzacyjny cud. Zdarzają się gumy tak słabej jakości, ze nie dają się nawet wyważyć, ale – i tu dobra informacja - w większości przypadków nie jest wcale źle, wręcz odwrotnie.

Wszystkie opony dopuszczone do ruchu na terenie Unii Europejskiej muszą przejść odpowiednie testy wytrzymałości – chińskie również. Dlatego do obrotu trafiają tylko te produkty, które mieszczą się w normach. A normy europejskie są wyśrubowane, co już daje pewien komfort. Oczywiście o porównaniu z oponami z najwyższej półki lepiej zapomnieć, ale certyfikat robi swoje – bezpieczeństwo jest w ten sposób poniekąd „gwarantowane”.

REKLAMA

Teraz coś o właściwościach. Jak już wspomnieliśmy chińskie gumy to zazwyczaj klony produktów znanych marek. Zapewne większość od razu pomyśli, że to podróbki. Jest w tym trochę racji, ale... nie do końca. Często podobieństwo wynika z tego, że są to dokładnie te same opony! Koncerny przenoszą produkcję do Chin, a tam z taśm połowa opon schodzi ze znaną marką na bokach, a reszta z logo fabryki. Warto tu od razu dodać, że tak dzieje się z najstarszymi modelami opon. Może się zatem okazać, że chińska nowość jest po prostu 5-6 letnią konstrukcją Michelin, Goodyear czy Pirelli, której nie opłacało się już produkować w Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie taki diabeł straszny, ale...

Jak zatem podchodzić do „chińskich wynalazków”? Bać się, a może polować na okazję i brać w ciemno? Zakup to oczywiście indywidualna decyzja i każdy musi ją podjąć na własne ryzyko. Dla ułatwienia decyzji zawsze warto poczytać, co o danych oponach piszą ich użytkownicy w internecie. Na forach nie brakuje takich wątków.

Zobacz też: Tekstylne łańcuchy śniegowe

My – dla ułatwienia - podajemy listę wad i zalet jakie mają opony nieznanych chińskich (czasem też indyjskich) marek:

ZALETY:
- bardzo korzystna cena,
- opony sprzedawane w legalnych źródłach muszą mieć odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa,
- zazwyczaj sprawdzona konstrukcja – to starsze modele opon znanych producentów,
- gwarancja.

WADY:
- duża ilość wadliwych egzemplarzy,
- słabsze właściwości jezdne w porównaniu do nowoczesnych konstrukcji,
- niska dostępność opon z zeszłych sezonów (to ważne jeśli przytrafi się poważne uszkodzenie tylko jednej z opon),
- brak możliwości porównania konkretnych parametrów w testach.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA