REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opony z Chin – czy są bezpieczne? Na ile są gorsze od opon renomowanych marek?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Max Trela
Chińskie opony mają przede wszystkim bardzo atrakcyjne ceny, fot. Fotolia
Chińskie opony mają przede wszystkim bardzo atrakcyjne ceny, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Są nowe, tanie, wyglądają dokładnie tak samo jak te renomowanych firm, co więcej mają nawet podobną nazwę. O czym mowa? O oponach z Chin. Takie ogumienie robi ostatnio furorę, szczególnie w internecie. Jaka jest prawda o chińskich produktach oponiarskich?

Kupując nowe opony kierujemy się zazwyczaj stosunkiem jakości do ceny. I tu właśnie jest największy problem w przypadku produktów z Państwa Środka. Ich cena jest znana i zawsze bardzo atrakcyjna. Co innego z jakością – i dalecy tu jesteśmy od wystawiania takim oponom negatywnej oceny. Chodzi o to, że opony takie nie występują zazwyczaj w żadnych testach, zestawieniach czy porównaniach. Po prostu trudno wyrobić sobie o nich opinię, a pełen pochwał (wręcz peanów) opis na stronie handlarza tylko zwiększa podejrzliwość.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Koło zapasowe w sprayu - jak go używać?

Więc jak jest z tą jakością? I tu znów nie ma generalnej zasady. Wiadomo, jeśli jakiś produkt jest podejrzanie tani, wtedy nie ma co liczyć, że to motoryzacyjny cud. Zdarzają się gumy tak słabej jakości, ze nie dają się nawet wyważyć, ale – i tu dobra informacja - w większości przypadków nie jest wcale źle, wręcz odwrotnie.

Wszystkie opony dopuszczone do ruchu na terenie Unii Europejskiej muszą przejść odpowiednie testy wytrzymałości – chińskie również. Dlatego do obrotu trafiają tylko te produkty, które mieszczą się w normach. A normy europejskie są wyśrubowane, co już daje pewien komfort. Oczywiście o porównaniu z oponami z najwyższej półki lepiej zapomnieć, ale certyfikat robi swoje – bezpieczeństwo jest w ten sposób poniekąd „gwarantowane”.

REKLAMA

Teraz coś o właściwościach. Jak już wspomnieliśmy chińskie gumy to zazwyczaj klony produktów znanych marek. Zapewne większość od razu pomyśli, że to podróbki. Jest w tym trochę racji, ale... nie do końca. Często podobieństwo wynika z tego, że są to dokładnie te same opony! Koncerny przenoszą produkcję do Chin, a tam z taśm połowa opon schodzi ze znaną marką na bokach, a reszta z logo fabryki. Warto tu od razu dodać, że tak dzieje się z najstarszymi modelami opon. Może się zatem okazać, że chińska nowość jest po prostu 5-6 letnią konstrukcją Michelin, Goodyear czy Pirelli, której nie opłacało się już produkować w Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie taki diabeł straszny, ale...

Jak zatem podchodzić do „chińskich wynalazków”? Bać się, a może polować na okazję i brać w ciemno? Zakup to oczywiście indywidualna decyzja i każdy musi ją podjąć na własne ryzyko. Dla ułatwienia decyzji zawsze warto poczytać, co o danych oponach piszą ich użytkownicy w internecie. Na forach nie brakuje takich wątków.

Zobacz też: Tekstylne łańcuchy śniegowe

My – dla ułatwienia - podajemy listę wad i zalet jakie mają opony nieznanych chińskich (czasem też indyjskich) marek:

ZALETY:
- bardzo korzystna cena,
- opony sprzedawane w legalnych źródłach muszą mieć odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa,
- zazwyczaj sprawdzona konstrukcja – to starsze modele opon znanych producentów,
- gwarancja.

WADY:
- duża ilość wadliwych egzemplarzy,
- słabsze właściwości jezdne w porównaniu do nowoczesnych konstrukcji,
- niska dostępność opon z zeszłych sezonów (to ważne jeśli przytrafi się poważne uszkodzenie tylko jednej z opon),
- brak możliwości porównania konkretnych parametrów w testach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA