REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opony z Chin – czy są bezpieczne? Na ile są gorsze od opon renomowanych marek?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Max Trela
Chińskie opony mają przede wszystkim bardzo atrakcyjne ceny, fot. Fotolia
Chińskie opony mają przede wszystkim bardzo atrakcyjne ceny, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Są nowe, tanie, wyglądają dokładnie tak samo jak te renomowanych firm, co więcej mają nawet podobną nazwę. O czym mowa? O oponach z Chin. Takie ogumienie robi ostatnio furorę, szczególnie w internecie. Jaka jest prawda o chińskich produktach oponiarskich?

Kupując nowe opony kierujemy się zazwyczaj stosunkiem jakości do ceny. I tu właśnie jest największy problem w przypadku produktów z Państwa Środka. Ich cena jest znana i zawsze bardzo atrakcyjna. Co innego z jakością – i dalecy tu jesteśmy od wystawiania takim oponom negatywnej oceny. Chodzi o to, że opony takie nie występują zazwyczaj w żadnych testach, zestawieniach czy porównaniach. Po prostu trudno wyrobić sobie o nich opinię, a pełen pochwał (wręcz peanów) opis na stronie handlarza tylko zwiększa podejrzliwość.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Koło zapasowe w sprayu - jak go używać?

Więc jak jest z tą jakością? I tu znów nie ma generalnej zasady. Wiadomo, jeśli jakiś produkt jest podejrzanie tani, wtedy nie ma co liczyć, że to motoryzacyjny cud. Zdarzają się gumy tak słabej jakości, ze nie dają się nawet wyważyć, ale – i tu dobra informacja - w większości przypadków nie jest wcale źle, wręcz odwrotnie.

Wszystkie opony dopuszczone do ruchu na terenie Unii Europejskiej muszą przejść odpowiednie testy wytrzymałości – chińskie również. Dlatego do obrotu trafiają tylko te produkty, które mieszczą się w normach. A normy europejskie są wyśrubowane, co już daje pewien komfort. Oczywiście o porównaniu z oponami z najwyższej półki lepiej zapomnieć, ale certyfikat robi swoje – bezpieczeństwo jest w ten sposób poniekąd „gwarantowane”.

REKLAMA

Teraz coś o właściwościach. Jak już wspomnieliśmy chińskie gumy to zazwyczaj klony produktów znanych marek. Zapewne większość od razu pomyśli, że to podróbki. Jest w tym trochę racji, ale... nie do końca. Często podobieństwo wynika z tego, że są to dokładnie te same opony! Koncerny przenoszą produkcję do Chin, a tam z taśm połowa opon schodzi ze znaną marką na bokach, a reszta z logo fabryki. Warto tu od razu dodać, że tak dzieje się z najstarszymi modelami opon. Może się zatem okazać, że chińska nowość jest po prostu 5-6 letnią konstrukcją Michelin, Goodyear czy Pirelli, której nie opłacało się już produkować w Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie taki diabeł straszny, ale...

Jak zatem podchodzić do „chińskich wynalazków”? Bać się, a może polować na okazję i brać w ciemno? Zakup to oczywiście indywidualna decyzja i każdy musi ją podjąć na własne ryzyko. Dla ułatwienia decyzji zawsze warto poczytać, co o danych oponach piszą ich użytkownicy w internecie. Na forach nie brakuje takich wątków.

Zobacz też: Tekstylne łańcuchy śniegowe

My – dla ułatwienia - podajemy listę wad i zalet jakie mają opony nieznanych chińskich (czasem też indyjskich) marek:

ZALETY:
- bardzo korzystna cena,
- opony sprzedawane w legalnych źródłach muszą mieć odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa,
- zazwyczaj sprawdzona konstrukcja – to starsze modele opon znanych producentów,
- gwarancja.

WADY:
- duża ilość wadliwych egzemplarzy,
- słabsze właściwości jezdne w porównaniu do nowoczesnych konstrukcji,
- niska dostępność opon z zeszłych sezonów (to ważne jeśli przytrafi się poważne uszkodzenie tylko jednej z opon),
- brak możliwości porównania konkretnych parametrów w testach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA