REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opona przebita czy rozszczelniona? Jak to rozpoznać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Matejewski
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Utrata szczelności opony niekoniecznie musi wiązać się z dziurą. Oto, co mogło się jeszcze stać. Warto to sprawdzić, zanim wydamy pieniądze u wulkanizatora.

Gdy zauważymy, że z opony naszego samochodu zupełnie uszło powietrze zwykle zakładamy koło zapasowe, a uszkodzone zawozimy do naprawy. Co zrobić gdy ciśnienie w kole spada jednak bardzo powoli i od czasu do czasu wymaga uzupełniania?

REKLAMA

Zobacz również: Czy warto pompować koła azotem?

REKLAMA

Na pewno nie należy takiej sytuacji przyjmować jako naturalnej, ponieważ oznacza ona drobną nieszczelność koła. Aby zlokalizować miejsce uchodzenia powietrza przede wszystkim powinniśmy dokładnie obejrzeć całą oponę. Często zdarza się, że po najechaniu na gwóźdź wbija się on w oponę tak, że sam stanowi uszczelnienie dla dziury. W takiej sytuacji dopóki gwóźdź będzie siedział w oponie powietrze będzie z niej uchodzić powoli. Czasem zdarza się, że gwóźdź uszczelnia otwór na tyle, że ciśnienie nie spada w ogóle. W obu sytuacjach uszkodzenie należy jak najszybciej naprawić, ponieważ kiedy gwóźdź wysunie się z dziury powietrze zejdzie z opony natychmiast.

Powodem powolnego spadku ciśnienia w ogumieniu może być nieszczelność zaworu, lub niedokładne przyleganie zaworu do felgi. W takiej sytuacji zawór należy wymienić na nowy. Warto jednak skontrolować stan obręczy w miejscu styku z kołnierzem zaworu, ponieważ czasami winna jest występująca tam korozja. Rdzę w tym miejscu należy oczyścić, w przeciwnym razie nawet wymiana zaworu na nowy nie poprawi sytuacji. Bardzo częstą przyczyną powolnej utraty powietrza jest nieszczelność powierzchni kontaktu opony z felgą.

W takiej sytuacji powinno się zdemontować oponę, a krawędź obręczy dokładnie oczyścić. Podczas montażu opony nie można oczywiście zapominać o nasmarowaniu krawędzi pastą monterską. Najrzadziej spotykanym, możliwym w starych samochodach powodem uchodzenia powietrza może być nieszczelność obręczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Kiedy opona nie nadaje się do użytku?

Zdarza się, że leciwe felgi korodują do tego stopnia, że przez perforację zaczyna uciekać powietrze. Problem powolnego spadku ciśnienia pojawia się też czasem w wykonanych ze stopów metali lekkich felgach skręcanych z dwóch części. Tam winę ponosi uszczelka, która z wiekiem parcieje i nie trzyma szczelności koła. W każdym przypadku aby zlokalizować nieszczelność powinniśmy napompować koło i posmarować je za pomocą pędzla roztworem wody i płynu do mycia naczyń. Taka substancja bardzo dobrze się pieni i pozwala zlokalizować nawet minimalną nieszczelność.

 Powolne uchodzenie powietrza z koła oznacza usterkę, którą należy naprawić

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA