Renault Megane I: wymiana łożyska piasty przedniej
REKLAMA
REKLAMA
Hałasujące łożysko potrafi być bardzo uciążliwe podczas pokonywania długich dystansów. Z wymianą nie należy czekać, ponieważ hałas będzie co raz bardziej się nasilać. Pierwszy krok to zakup odpowiedniego łożyska o wymiarach 37x72x37. Zalecamy wybrać zamiennik renomowanej firmy. Tanie łożyska zazwyczaj nie wytrzymują zbyt dużego przebiegu. Zdarza się, że wymagają wymiany już po kilku tygodniach.
REKLAMA
REKLAMA
Przystępujemy do wymiany. Zdejmujemy środkowy kapsel (jeśli mamy alufelgi) lub zdejmujemy kołpak i odkręcamy nakrętkę z końcówki przegubu. Będzie nam do tego potrzebny klucz 30. Pamiętajmy o wcześniejszym zaciągnięciu hamulca ręcznego i wrzuceniu biegu – auto nie będzie się poruszać podczas odkręcania nakrętki. Jeżeli uda nam się ją poluzować, to nie wykręcajmy jej do końca.
Luzujemy śruby mocujące koło i unosimy samochód za pomocą lewarka. Podstawiamy kobyłki lub drewniany klocek i opuszczamy powoli samochód. Pamiętajmy o podłożeniu klinów zabezpieczających pod tylne koła.
Kolejny krok to odkręcenie nakrętki mocującej końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy. W przypadku problemów z jej odkręcenie, warto polać łączenie odrdzewiaczem w sprayu.
Zobacz też: Opel Astra F: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów
Następnie za pomocą klucza 18 wykręcamy dwie śruby mocujące jarzmo zacisku hamulcowego do zwrotnicy. W tym momencie możemy odsunąć cały zacisk z tarczy hamulcowej i odkładamy go na bok. Wykręcamy dwie śruby typu Torx mocujące tarczę hamulcową do piasty. Teraz odkręcamy za pomocą klucza 21 dwie śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy. Jeśli będzie problem z wyjęciem to należy je wybić za pomocą młotka.
REKLAMA
Odpinamy wtyczkę czujnika ABS i wysuwamy zwrotnicę z półosi. Po zdjęciu zwrotnicy z piastą, rozkręcamy je całkowicie. Do wykonania dalszych czynności będzie nam potrzebna prasa. Na początku wyciskamy na prasie piastę, po zdjęciu pierścienia zabezpieczającego możemy wycisnąć stare łożysko.
Nowe łożysko również wciskamy za pomocą prasy. Zabezpieczamy je pierścieniem i wciskamy piastę. Całość montujemy w samochodzie i dokładnie skręcamy wszystkie mocowania. Do wkręcenia nakrętki półosi będzie potrzebny klucz dynamometryczny. Moment dokręcenia wynosi 290Nm.
Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego dolnego wahacza wzdłużnego
Po wykonaniu naprawy udajemy się na jazdę próbną, w trakcie której nie powinniśmy słyszeć wcześniejszego hałasu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.