REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż tylnej kolumny zawieszenia

Robert Kuśpiel
Demontaż tylnej kolumny zawieszenia w Volkswagenie Polo III.
Demontaż tylnej kolumny zawieszenia w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować kolumnę tylnego zawieszenia w Volkswagenie Polo III. Dodatkowo rozłożymy całą kolumnę.

Zanim zaczniemy wymianę musimy kupić wszystkie części. Jeśli chodzi o sprężyny muszą być o odpowiedniej charakterystyce, dopasowanej do naszego samochodu. W przypadku amortyzatorów obowiązuje taka sama zasada, muszą być odpowiednio dobrane do naszego auta. Wszystkie elementy zalecamy wymieniać parami. Stare części oddajemy do punktu utylizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Pierwszy krok to otworzenie tylnej klapy bagażnika. Następnie odkręcamy dwie śruby w bocznej osłonie bagażnika po czym wyjmujemy osłonę. Demontujemy pokrywę z zamocowania kolumny zawieszenia i odkręcamy nakrętkę mocującą amortyzator do nadwozia. Robimy to za pomocą wygiętego klucza oczkowego. Będzie nam również potrzebny klucz lub kombinerki to przytrzymania tłoczyska.

Luzujemy śruby kół i podnosimy tył samochodu. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koła. Pamiętajmy o zabezpieczeniu przodu samochodu, najlepiej podłożyć drewniane kliny pod przednie koła. Teraz podstawiamy podnośnik pod wahacz i delikatnie go podnosimy. Nie może to być zbyt wysoko ponieważ samochód może się zsunąć. Odkręcamy na dole nakrętkę przy amortyzatorze i wybijamy śrubę. W tym momencie możemy wyjąć kolumnę zawieszenia.

REKLAMA

Przechodzimy do rozłożenia tylnej kolumny. Na początku odkręcamy nakrętkę mocującą przytrzymując jednocześnie tłoczysko za pomocą klucza płaskiego. Nie ma potrzeby korzystania ze ściągacza sprężyn. Sprężyna nie jest mocno ściśnięta i nie ma problemu z demontażem. Demontujemy wszystkie części z amortyzatora i kontrolujemy go. Jeśli są widoczne jakiekolwiek wycieki to musimy wymienić amortyzator na nowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

Składamy całą kolumnę w odwrotnej kolejności i montujemy ją do samochodu. Wkładamy ją od dołu. Wkręcamy nakrętkę mocującą po czym wsuwamy śrubę mocującą amortyzator w jego dolnej części. Dokręcamy wstępnie śruby i przechodzimy do górnej części amortyzatora. Tutaj dokręcamy do końca śrubę a następnie to samo robimy z dolnymi mocowaniami. Montujemy koła i opuszczamy samochód.

Kiedy auto stoi na kołach, dokręcamy do końca śruby koła. W przypadku amortyzatorów tylnych producent nie przewiduje wymiany parami. Jednak mimo wszystko warto stosować się do zasady, że w zawieszeniu wszystkie elementy warto wymieniać parami.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana łożyska koła tylnego

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA