REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż tylnej kolumny zawieszenia

Robert Kuśpiel
Demontaż tylnej kolumny zawieszenia w Volkswagenie Polo III.
Demontaż tylnej kolumny zawieszenia w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować kolumnę tylnego zawieszenia w Volkswagenie Polo III. Dodatkowo rozłożymy całą kolumnę.

Zanim zaczniemy wymianę musimy kupić wszystkie części. Jeśli chodzi o sprężyny muszą być o odpowiedniej charakterystyce, dopasowanej do naszego samochodu. W przypadku amortyzatorów obowiązuje taka sama zasada, muszą być odpowiednio dobrane do naszego auta. Wszystkie elementy zalecamy wymieniać parami. Stare części oddajemy do punktu utylizacji.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

REKLAMA

Pierwszy krok to otworzenie tylnej klapy bagażnika. Następnie odkręcamy dwie śruby w bocznej osłonie bagażnika po czym wyjmujemy osłonę. Demontujemy pokrywę z zamocowania kolumny zawieszenia i odkręcamy nakrętkę mocującą amortyzator do nadwozia. Robimy to za pomocą wygiętego klucza oczkowego. Będzie nam również potrzebny klucz lub kombinerki to przytrzymania tłoczyska.

Luzujemy śruby kół i podnosimy tył samochodu. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koła. Pamiętajmy o zabezpieczeniu przodu samochodu, najlepiej podłożyć drewniane kliny pod przednie koła. Teraz podstawiamy podnośnik pod wahacz i delikatnie go podnosimy. Nie może to być zbyt wysoko ponieważ samochód może się zsunąć. Odkręcamy na dole nakrętkę przy amortyzatorze i wybijamy śrubę. W tym momencie możemy wyjąć kolumnę zawieszenia.

Przechodzimy do rozłożenia tylnej kolumny. Na początku odkręcamy nakrętkę mocującą przytrzymując jednocześnie tłoczysko za pomocą klucza płaskiego. Nie ma potrzeby korzystania ze ściągacza sprężyn. Sprężyna nie jest mocno ściśnięta i nie ma problemu z demontażem. Demontujemy wszystkie części z amortyzatora i kontrolujemy go. Jeśli są widoczne jakiekolwiek wycieki to musimy wymienić amortyzator na nowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

REKLAMA

Składamy całą kolumnę w odwrotnej kolejności i montujemy ją do samochodu. Wkładamy ją od dołu. Wkręcamy nakrętkę mocującą po czym wsuwamy śrubę mocującą amortyzator w jego dolnej części. Dokręcamy wstępnie śruby i przechodzimy do górnej części amortyzatora. Tutaj dokręcamy do końca śrubę a następnie to samo robimy z dolnymi mocowaniami. Montujemy koła i opuszczamy samochód.

Kiedy auto stoi na kołach, dokręcamy do końca śruby koła. W przypadku amortyzatorów tylnych producent nie przewiduje wymiany parami. Jednak mimo wszystko warto stosować się do zasady, że w zawieszeniu wszystkie elementy warto wymieniać parami.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana łożyska koła tylnego

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA