REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia
Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż przedniej kolumny zawieszenia nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować i rozłożyć przednią kolumnę zawieszenia w Volkswagenie Polo III.

W celu wymiany sprężyn lub amortyzatorów konieczny jest demontaż kolumny przedniego zawieszenia. Wykonując taką pracę sami jesteśmy w stanie zaoszczędzić pewną kwotę, którą możemy przeznaczyć na zakup lepszych amortyzatorów lub sprężyn.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Luzujemy śruby koła przedniego i podnosimy przód samochodu. Zdejmujemy koła przednie teraz będzie nam potrzebny lewarek lub drewniany klocek do podparcia półosi. Robimy to po to, żeby nie wisiała do dołu po wyjęciu kolumny zawieszenia. Podstawkę podkładamy obok osłony gumowej zewnętrznego przegubu.

REKLAMA

W modelach produkowanych do września 1999 odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia za pomocą klucza oczkowego (musi być bardzo mocno wygięty). Jednocześnie musimy przytrzymywać tłoczysko za pomocą klucza imbusowego 7. W samochodach produkowanych od października 1999 roku najpierw zdejmujemy dekielek ochronny i odkręcamy trzy śruby mocujące.

Teraz odkręcamy nakrętki na dole kolumny i wypychamy śruby mocujące. W tym momencie możemy wyjąć całą kolumnę do dołu. W przypadku wymiany amortyzatora lub sprężyny konieczne jest użycie ściągacza do sprężyn. Zakładamy go na zwoje sprężyny i powoli skręcamy. Odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia przytrzymując tłoczysko kluczem do gniazd 7. Zdejmujemy poszczególne elementy montażowe kolumny i wyjmujemy sprężynę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Jeśli montujemy nowy amortyzator to nie należy rozkręcać ściągacza w celu rozprężenia sprężyny. Robimy to tylko i wyłącznie wtedy kiedy mamy zamiar zmieniać sprężyny zawieszenia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, na końcu zdejmujemy ściągacz do sprężyn.

Wkładamy kolumnę od dołu i przykręcamy wstępnie dolne mocowania. Następnie w modelach do września 1999 roku dokręcamy kolumnę zawieszenia przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza imbusowego. W modelach po wrześniu 1999 roku dokręcamy śruby mocujące i zakładamy dekiel ochronny. Dokręcamy dolne mocowania amortyzatora i zakładamy koło. Wkręcamy śruby koła i opuszczamy samochód.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec żarowych

Po drugiej stronie auta postępujemy w taki sam sposób. Nie można dokonać wymiany tylko i wyłącznie po jednej stronie auta. Nawet jeśli wymiany wymagał tylko jeden amortyzator to wymieniamy zawsze w komplecie. Na koniec udajemy się na sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

REKLAMA

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

REKLAMA

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA