REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia
Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż przedniej kolumny zawieszenia nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować i rozłożyć przednią kolumnę zawieszenia w Volkswagenie Polo III.

W celu wymiany sprężyn lub amortyzatorów konieczny jest demontaż kolumny przedniego zawieszenia. Wykonując taką pracę sami jesteśmy w stanie zaoszczędzić pewną kwotę, którą możemy przeznaczyć na zakup lepszych amortyzatorów lub sprężyn.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Luzujemy śruby koła przedniego i podnosimy przód samochodu. Zdejmujemy koła przednie teraz będzie nam potrzebny lewarek lub drewniany klocek do podparcia półosi. Robimy to po to, żeby nie wisiała do dołu po wyjęciu kolumny zawieszenia. Podstawkę podkładamy obok osłony gumowej zewnętrznego przegubu.

W modelach produkowanych do września 1999 odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia za pomocą klucza oczkowego (musi być bardzo mocno wygięty). Jednocześnie musimy przytrzymywać tłoczysko za pomocą klucza imbusowego 7. W samochodach produkowanych od października 1999 roku najpierw zdejmujemy dekielek ochronny i odkręcamy trzy śruby mocujące.

REKLAMA

Teraz odkręcamy nakrętki na dole kolumny i wypychamy śruby mocujące. W tym momencie możemy wyjąć całą kolumnę do dołu. W przypadku wymiany amortyzatora lub sprężyny konieczne jest użycie ściągacza do sprężyn. Zakładamy go na zwoje sprężyny i powoli skręcamy. Odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia przytrzymując tłoczysko kluczem do gniazd 7. Zdejmujemy poszczególne elementy montażowe kolumny i wyjmujemy sprężynę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Jeśli montujemy nowy amortyzator to nie należy rozkręcać ściągacza w celu rozprężenia sprężyny. Robimy to tylko i wyłącznie wtedy kiedy mamy zamiar zmieniać sprężyny zawieszenia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, na końcu zdejmujemy ściągacz do sprężyn.

Wkładamy kolumnę od dołu i przykręcamy wstępnie dolne mocowania. Następnie w modelach do września 1999 roku dokręcamy kolumnę zawieszenia przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza imbusowego. W modelach po wrześniu 1999 roku dokręcamy śruby mocujące i zakładamy dekiel ochronny. Dokręcamy dolne mocowania amortyzatora i zakładamy koło. Wkręcamy śruby koła i opuszczamy samochód.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec żarowych

Po drugiej stronie auta postępujemy w taki sam sposób. Nie można dokonać wymiany tylko i wyłącznie po jednej stronie auta. Nawet jeśli wymiany wymagał tylko jeden amortyzator to wymieniamy zawsze w komplecie. Na koniec udajemy się na sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA