REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia
Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż przedniej kolumny zawieszenia nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować i rozłożyć przednią kolumnę zawieszenia w Volkswagenie Polo III.

W celu wymiany sprężyn lub amortyzatorów konieczny jest demontaż kolumny przedniego zawieszenia. Wykonując taką pracę sami jesteśmy w stanie zaoszczędzić pewną kwotę, którą możemy przeznaczyć na zakup lepszych amortyzatorów lub sprężyn.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Luzujemy śruby koła przedniego i podnosimy przód samochodu. Zdejmujemy koła przednie teraz będzie nam potrzebny lewarek lub drewniany klocek do podparcia półosi. Robimy to po to, żeby nie wisiała do dołu po wyjęciu kolumny zawieszenia. Podstawkę podkładamy obok osłony gumowej zewnętrznego przegubu.

W modelach produkowanych do września 1999 odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia za pomocą klucza oczkowego (musi być bardzo mocno wygięty). Jednocześnie musimy przytrzymywać tłoczysko za pomocą klucza imbusowego 7. W samochodach produkowanych od października 1999 roku najpierw zdejmujemy dekielek ochronny i odkręcamy trzy śruby mocujące.

REKLAMA

Teraz odkręcamy nakrętki na dole kolumny i wypychamy śruby mocujące. W tym momencie możemy wyjąć całą kolumnę do dołu. W przypadku wymiany amortyzatora lub sprężyny konieczne jest użycie ściągacza do sprężyn. Zakładamy go na zwoje sprężyny i powoli skręcamy. Odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia przytrzymując tłoczysko kluczem do gniazd 7. Zdejmujemy poszczególne elementy montażowe kolumny i wyjmujemy sprężynę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Jeśli montujemy nowy amortyzator to nie należy rozkręcać ściągacza w celu rozprężenia sprężyny. Robimy to tylko i wyłącznie wtedy kiedy mamy zamiar zmieniać sprężyny zawieszenia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, na końcu zdejmujemy ściągacz do sprężyn.

Wkładamy kolumnę od dołu i przykręcamy wstępnie dolne mocowania. Następnie w modelach do września 1999 roku dokręcamy kolumnę zawieszenia przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza imbusowego. W modelach po wrześniu 1999 roku dokręcamy śruby mocujące i zakładamy dekiel ochronny. Dokręcamy dolne mocowania amortyzatora i zakładamy koło. Wkręcamy śruby koła i opuszczamy samochód.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec żarowych

Po drugiej stronie auta postępujemy w taki sam sposób. Nie można dokonać wymiany tylko i wyłącznie po jednej stronie auta. Nawet jeśli wymiany wymagał tylko jeden amortyzator to wymieniamy zawsze w komplecie. Na koniec udajemy się na sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA