REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż kierownicy

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż kierownicy.
Mercedes A klasa W168 demontaż kierownicy.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż kierownicy jest złożoną operacją. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować kierownicę w Mercedesie klasy A W168.

Poradnik ten będzie zawierał opis demontażu poduszki powietrznej kierowcy, kierownicy, przewodu spiralnego oraz zespołu przełączników przy kierownicy. Zaczynamy od demontażu koła kierownicy. Pierwszy krok to odłączenie klem akumulatora. W tym przypadku zalecamy odłączenie obu klem. Dodatkowo zabezpieczamy je przed przypadkowym kontaktem z akumulatorem. Zanim zdejmiemy kierownicę, należy wymontować poduszkę powietrzną kierowcy.

REKLAMA

Teraz wkładamy śrubokręt typu Torx w otwory z tyłu kierownicy i odkręcamy dwie śruby mocujące, przytrzymując jednocześnie poduszkę powietrzną. Wyjmujemy zespół poduszki powietrznej z koła kierownicy i odpinamy od niej złącze. Odkładamy poduszkę powietrzną na bok tak, żeby nakładka kierownicy była skierowana do góry. W tym momencie możemy przystąpić do wymontowania koła kierownicy.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

REKLAMA

Ustawiamy przednie koła do jazdy na wprost i w tej pozycji blokujemy kierownicę, poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki. Następnie wyjmujemy wtyki złączy elektrycznych sygnału dźwiękowego i odkładamy je na bok. Odkręcamy śrubę mocującą kierownicę i zdejmujemy kierownicę z wału kierownicy, wysuwając jednocześnie przewody elektryczne poprzez otwory w kierownicy.

Teraz odkręcamy z koła kierownicy tłumik drgań. Jest on zamocowany za pomocą czterech śrub. Element ten nie występuje we wszystkich modelach samochodu. Demontujemy go tylko wtedy gdy będzie wymieniana kierownica.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tej części poradnika pokażemy jak wymontować i zamontować zespół wyłączników przy kierownicy oraz przewód spiralny. Wyłączniki przy kole kierownicy są odpowiedzialne za zmianę świateł mijania na drogowe i odwrotnie, za przełączanie kierunkowskazów oraz wycieraczek. Odkręcamy śruby mocujące tak, żeby można było wyjąć przewód spiralny razem z jego obudową. Należy uważać, żeby nie wykręcić śrub całkowicie. Spowoduje to przesunięcie przewodu spiralnego i będzie konieczne wypozycjonowanie.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

REKLAMA

Teraz zdejmujemy z wału kierownicy przewód spiralny razem z obudową. Kostka elektryczna rozłączy się samoczynnie. Odkręcamy trzy śruby i ściągamy zespół wyłączników z wału kierowniczego. Złącze wielostykowe również rozłączy się samoczynnie. Przechodzimy do montażu. Na początku należy upewnić się czy koła przednie są ustawione do jazdy na wprost. Następnie nasuwamy zespół wyłączników na wał kierownicy i dociskamy złącze wielostykowe.

Teraz wkręcamy trzy śruby mocujące wyłącznik. Pamiętajmy, że krótsza śruba musi być wkręcona od strony zamka blokady kierownicy. Jeżeli wkręcimy dłuższą możemy doprowadzić do zniszczenia zamka. Następnie nasuwamy na wał kierownicy obudowę przewodu spiralnego i ustawiamy ją bezpośrednio nad złączem. Dociskamy w celu połączenia złącza. Dokręcamy dwie śruby mocujące zwracając uwagę, żeby oznaczenia znalazły się naprzeciwko siebie.

Kolejny punkt to wymontowanie i zamontowanie przewodu spiralnego. Jest to oddzielna czynność i nie musi być wykonywana jednocześnie z demontażem wyłączników. Na początku ustawiamy koła do jazdy na wprost. Odkręcamy obudowę przewodu spiralnego od kolumny kierownicy i delikatnie zdejmujemy. Śruby odkręcamy na tyle, żeby można było zdjąć przewód spiralny razem z obudową. Teraz sprawdzamy wzrokowo czy przewód nie nosi znaków uszkodzeń.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego

Przechodzimy do montażu. Na początku upewniamy się czy koła przednie są skierowane do jazdy na wprost. Wsuwamy przewód spiralny z obudową na wał kierownicy i wkręcamy śruby mocujące. Pamiętajmy, że przewód musi zostać wyśrodkowany. Jeśli doprowadziliśmy do jego przesunięcia, to należy wykonać ta dodatkową czynność.

Ustawienie przewodu spiralnego w odpowiednim położeniu jest bardzo istotne do prawidłowego działania kierunkowskazów i poduszki powietrznej. W celu odpowiedniego ustawienia należy wkręcić całkowicie śruby mocujące w obudowę przewodu spiralnego. Teraz zwijamy przewód spiralny w lewo do momentu, aż wyczujemy delikatny opór. Spowoduje to całkowite zwinięcie przewodu spiralnego.

Następnie zwijamy przewód spiralny w prawo o 2.5 – 3 obroty, tak żeby można było przez odsłonięte otwory wkręcić śruby mocujące. W ten sposób ustawiliśmy przewód spiralny w środkowym położeniu. Warto wiedzieć, że pełen zakres zwijania przewodu spiralnego to od 5 do 6 obrotów.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Po wykonaniu tych operacji przechodzimy do zamontowania kierownicy i poduszki powietrznej. Upewniamy się, że przednie koła są skierowane do jazdy na wprost i przykręcamy tłumik drgań za pomocą czterech śrub, o ile był wcześniej wymontowany. Teraz osadzamy koło kierownicy na wielowypuście wału kierownicy tak, żeby pokryły się znaki kierownicy i wału. Wsuwamy przewody elektryczne przez otwory w kole.

Instalujemy wtyki złączy elektrycznych sygnału dźwiękowego i układamy je w taki sam sposób jak przed demontażem. Wkręcamy nową śrubę mocującą w wał kierownicy i solidnie dokręcamy. Wsuwamy wtyk złącza elektrycznego do poduszki powietrznej i osadzamy ją na swoje miejsce. Wkręcamy śruby mocujące i podłączamy klemy akumulatora.

Uruchamiamy silnik i pozostawiamy pracujący silnik na luzie. Obracamy kierownicę do oporu w prawo i lewo. Powinno to spowodować zniknięcie kontrolki ESP lub ADS.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA