Fiat Stilo: jak naprawić roletę tylnej szyby
REKLAMA
REKLAMA
Mechanizm rolety opiera się na sworzniu blokującym ruch wewnętrznej części rolety i nawijającym w czasie zasuwania. Najczęściej przeskakuje on w gnieździe rolety, co powoduje całkowite zeskoczenie z prowadnicy. Efektem jest rozwinięcie się sprężyny. Chcąc pozbyć się tego problemu musimy podnieść element nakręcający o ok. 3mm. Spowoduje to brak możliwości przeskoku sworznia i rozwinięcie sprężyny.
REKLAMA
Zobacz również: Daewoo Nexia: jak krok po kroku zmienić kolor tapicerki?
REKLAMA
Na początku zdejmujemy uszczelkę bagażnika. Nie ma potrzeby odczepiać całej, wystarczy do połowy. Następnie odginamy podsufitkę i mamy dostęp do całego mechanizmu. Chcąc zwinąć roletę musimy zdemontować srebrny silnik trzymający się na trzech śrubach. Jeżeli nie damy rady tego zrobić, zdejmujemy roletę z mechanizmu naciągającego. W tym celu całkowicie odchylamy podsufitkę i ciągniemy roletę ręcznie do momentu aż zobaczymy bolce, które ją ściągają. Ruchem obrotowym do góry, zdejmujemy roletę z zaczepów.
Następnie nawijamy ją na rolkę i zdejmujemy z mechanizmu. Odpowiedzialna jest za to blokada po lewej stronie rolety. Wciskamy w jej stronę zabezpieczenie i przekręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W tym momencie możemy wyjąć całą roletę z samochodu. Przy naciąganiu, ruchoma cześć nie może wyskoczyć z bolca trzymającego. Do tego, jeśli jest mocno wyrobiony plastik w rolecie, powoduje to przeskakiwanie części sprężynującej i rozwinięcie sprężyny.
Zobacz również: Ford Focus MK1: jak krok po kroku przeprowadzić montaż białych zegarów?
Usterkę tą można naprawić na dwa sposoby. Wkładamy kawałek blaszki, który uniemożliwi przeskakiwanie lub wkładamy podkładkę podnoszącą cały mechanizm. Proponujemy drugie rozwiązanie, gwarantuje większą trwałość naprawy. W przypadku pierwszej może wystąpić problem z doborem odpowiedniej blaszki. Pamiętamy żeby po założeniu rolety naciągnąć cały mechanizm sprężynowy. Obracamy ją tyle razy, żeby siła naciągu przy zwijaniu była odpowiednia i nie powodowała blokowania w prowadnicach. Warto również przesmarować wszystkie elementy ruchome. Sprawdzamy wszystko i z zakładamy roletę na bolcach prowadzących.
Wkręcamy silnik i testujemy działanie rolety. Jeżeli się nie blokuje, przykręcamy solidnie wszystkie śruby, wciskamy podsufitkę i zakładamy uszczelkę bagażnika.
REKLAMA
REKLAMA