REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: jak naprawić roletę tylnej szyby

Robert Kuśpiel
Naprawa rolety tylnej szyby we Fiacie Stilo. fot. Fiat
Naprawa rolety tylnej szyby we Fiacie Stilo. fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona tylna roleta to dosyć częsta usterka w Stilo. Objaw jest zazwyczaj jeden - roleta nie chowa się w tylną część dachu. W poradniku tym pokażemy jak poradzić sobie z taką usterką.

Mechanizm rolety opiera się na sworzniu blokującym ruch wewnętrznej części rolety i nawijającym w czasie zasuwania. Najczęściej przeskakuje on w gnieździe rolety, co powoduje całkowite zeskoczenie z prowadnicy. Efektem jest rozwinięcie się sprężyny. Chcąc pozbyć się tego problemu musimy podnieść element nakręcający o ok. 3mm. Spowoduje to brak możliwości przeskoku sworznia i rozwinięcie sprężyny.

REKLAMA

Zobacz również: Daewoo Nexia: jak krok po kroku zmienić kolor tapicerki?

REKLAMA

Na początku zdejmujemy uszczelkę bagażnika. Nie ma potrzeby odczepiać całej, wystarczy do połowy. Następnie odginamy podsufitkę i mamy dostęp do całego mechanizmu. Chcąc zwinąć roletę musimy zdemontować srebrny silnik trzymający się na trzech śrubach. Jeżeli nie damy rady tego zrobić, zdejmujemy roletę z mechanizmu naciągającego. W tym celu całkowicie odchylamy podsufitkę i ciągniemy roletę ręcznie do momentu aż zobaczymy bolce, które ją ściągają. Ruchem obrotowym do góry, zdejmujemy roletę z zaczepów.

Następnie nawijamy ją na rolkę i zdejmujemy z mechanizmu. Odpowiedzialna jest za to blokada po lewej stronie rolety. Wciskamy w jej stronę zabezpieczenie i przekręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W tym momencie możemy wyjąć całą roletę z samochodu. Przy naciąganiu, ruchoma cześć nie może wyskoczyć z bolca trzymającego. Do tego, jeśli jest mocno wyrobiony plastik w rolecie, powoduje to przeskakiwanie części sprężynującej i rozwinięcie sprężyny.

Zobacz również: Ford Focus MK1: jak krok po kroku przeprowadzić montaż białych zegarów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Usterkę tą można naprawić na dwa sposoby. Wkładamy kawałek blaszki, który uniemożliwi przeskakiwanie lub wkładamy podkładkę podnoszącą cały mechanizm. Proponujemy drugie rozwiązanie, gwarantuje większą trwałość naprawy. W przypadku pierwszej może wystąpić problem z doborem odpowiedniej blaszki. Pamiętamy żeby po założeniu rolety naciągnąć cały mechanizm sprężynowy. Obracamy ją tyle razy, żeby siła naciągu przy zwijaniu była odpowiednia i nie powodowała blokowania w prowadnicach. Warto również przesmarować wszystkie elementy ruchome. Sprawdzamy wszystko i z zakładamy roletę na bolcach prowadzących.

Wkręcamy silnik i testujemy działanie rolety. Jeżeli się nie blokuje, przykręcamy solidnie wszystkie śruby, wciskamy podsufitkę i zakładamy uszczelkę bagażnika.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA