REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak naprawić centralny zamek w BMW E46?

Rafał Sztoner
Centralny zamek możemy naprawić sami Fot. newspress
Centralny zamek możemy naprawić sami Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z częstych usterek występujących w BMW E46 jest awaria zamka centralnego. Podpowiadamy, jak sobie z tym poradzić i ograniczyć koszt naprawy do minimum.

Często na początku zamek po prostu się zacina. Wtedy zwykle wymieniamy baterie w pilocie albo szukamy usterki w kluczyku. Ale to na nic. Najczęstszą przyczyną dysfunkcji jest tzw. moduł komfortu, a dokładniej – zamontowane w nim przekaźniki, które z czasem ulegają zużyciu. Należy je wówczas wymienić na nowe. Jeśli udamy się do serwisu, na pewno usłyszymy diagnozę awarii całego modułu i dowiemy się o konieczności jego wymiany. O kosztach nie ma co wspominać, spróbujmy poradzić sobie z tym sami. Zanim rozpoczniemy poszukiwania wady i demontaż modułu, musimy odłączyć auto od akumulatora, aby nie spowodować zwarcia.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 8L: naprawa pompki centralnego zamka

Demontaż modułu komfortu

Sam moduł znajduje się nad komorą schowka. Należy więc rozpocząć od odkręcenia pięciu wkrętów, które go mocują. Następnie wyciągamy go, unosząc lekko do góry, a potem przyciągając do siebie. Trzeba też odłączyć dwa przewody: od lampki schowka oraz od czujnika otwierania, dzięki któremu po otwarciu zapala się światło. Uważajmy, ponieważ jego uszkodzenie powoduje ciągłe świecenie lampki, a w konsekwencji - rozładowanie akumulatora.
Kolejnym krokiem jest odkręcenie kluczem 10mm dolnej śrubki trzymającej koszyk, w którym znajduje się moduł. Zanim go zdejmiemy, musimy jeszcze odczepić plastikowe zatrzaski.

Zobacz również: Jak samemu naprawić odprysk na lakierze?

Oczywiście przed całą operacją należy zaopatrzyć się w przekaźnik – można kupić go przez internet lub w sklepie motoryzacyjnym.
Za pomocą lutownicy kablowej o mocy 25-30W możemy ostrożnie usunąć stary przekaźnik. W tym celu trzeba najpierw delikatnie odchylić jego nóżki i rozdmuchać cynę. Musimy być przy tym bardzo ostrożni, ponieważ zerwanie innych ścieżek spowoduje kolejne awarie, z koniecznością wymiany całego modułu włącznie. Według powszechnej opinii najczęstszym powodem usterki jest skorodowanie lub przepalenie się styków przekaźnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Pęknięty zderzak, jak go naprawić?

Gdy już bez żadnych problemów uda nam się montaż i wlutowanie nowego przekaźnika, możemy jeszcze tylko kontrolnie podpiąć akumulator i sprawdzić, czy wszystko na pewno działa. Szczególna ostrożność zapewni nam powodzenie całej operacji. Natomiast jeśli nie czujemy się na siłach, aby poradzić sobie z przekaźnikiem, możemy po wymontowaniu modułu udać się z nim do serwisu elektronicznego. Tam fachowcy z pewnością nas wyręczą. Koszt takiej usługi zwykle wynosi kilkadziesiąt złotych. Cena nowego modułu w serwisie to około 400- 500 złotych, a przecież za kilka złotych możemy kupić przekaźnik i zamontować go sami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA