REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak naprawić centralny zamek w BMW E46?

Rafał Sztoner
Centralny zamek możemy naprawić sami Fot. newspress
Centralny zamek możemy naprawić sami Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z częstych usterek występujących w BMW E46 jest awaria zamka centralnego. Podpowiadamy, jak sobie z tym poradzić i ograniczyć koszt naprawy do minimum.

Często na początku zamek po prostu się zacina. Wtedy zwykle wymieniamy baterie w pilocie albo szukamy usterki w kluczyku. Ale to na nic. Najczęstszą przyczyną dysfunkcji jest tzw. moduł komfortu, a dokładniej – zamontowane w nim przekaźniki, które z czasem ulegają zużyciu. Należy je wówczas wymienić na nowe. Jeśli udamy się do serwisu, na pewno usłyszymy diagnozę awarii całego modułu i dowiemy się o konieczności jego wymiany. O kosztach nie ma co wspominać, spróbujmy poradzić sobie z tym sami. Zanim rozpoczniemy poszukiwania wady i demontaż modułu, musimy odłączyć auto od akumulatora, aby nie spowodować zwarcia.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 8L: naprawa pompki centralnego zamka

Demontaż modułu komfortu

Sam moduł znajduje się nad komorą schowka. Należy więc rozpocząć od odkręcenia pięciu wkrętów, które go mocują. Następnie wyciągamy go, unosząc lekko do góry, a potem przyciągając do siebie. Trzeba też odłączyć dwa przewody: od lampki schowka oraz od czujnika otwierania, dzięki któremu po otwarciu zapala się światło. Uważajmy, ponieważ jego uszkodzenie powoduje ciągłe świecenie lampki, a w konsekwencji - rozładowanie akumulatora.
Kolejnym krokiem jest odkręcenie kluczem 10mm dolnej śrubki trzymającej koszyk, w którym znajduje się moduł. Zanim go zdejmiemy, musimy jeszcze odczepić plastikowe zatrzaski.

Zobacz również: Jak samemu naprawić odprysk na lakierze?

REKLAMA

Oczywiście przed całą operacją należy zaopatrzyć się w przekaźnik – można kupić go przez internet lub w sklepie motoryzacyjnym.
Za pomocą lutownicy kablowej o mocy 25-30W możemy ostrożnie usunąć stary przekaźnik. W tym celu trzeba najpierw delikatnie odchylić jego nóżki i rozdmuchać cynę. Musimy być przy tym bardzo ostrożni, ponieważ zerwanie innych ścieżek spowoduje kolejne awarie, z koniecznością wymiany całego modułu włącznie. Według powszechnej opinii najczęstszym powodem usterki jest skorodowanie lub przepalenie się styków przekaźnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Pęknięty zderzak, jak go naprawić?

Gdy już bez żadnych problemów uda nam się montaż i wlutowanie nowego przekaźnika, możemy jeszcze tylko kontrolnie podpiąć akumulator i sprawdzić, czy wszystko na pewno działa. Szczególna ostrożność zapewni nam powodzenie całej operacji. Natomiast jeśli nie czujemy się na siłach, aby poradzić sobie z przekaźnikiem, możemy po wymontowaniu modułu udać się z nim do serwisu elektronicznego. Tam fachowcy z pewnością nas wyręczą. Koszt takiej usługi zwykle wynosi kilkadziesiąt złotych. Cena nowego modułu w serwisie to około 400- 500 złotych, a przecież za kilka złotych możemy kupić przekaźnik i zamontować go sami.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA