REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Honda Accord: wymiana mechanizmu zamka centralnego

Rafał Sztoner
Wymiana centralnego zamka w Hondzie Accord fot. Newspress
Wymiana centralnego zamka w Hondzie Accord fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Awaria zamka na ogół jest usterką, która wymaga wymiany mechanizmu. Jego naprawa jest nieopłacalna ze względu na niski koszt nowego zamka. Spróbujemy wymienić go sami.

Auta spod znaku Hondy zazwyczaj nie zawodzą swoich właścicieli i raczej mało prawdopodobne jest, abyśmy spotkali na poboczu drogi z włączonymi światłami awaryjnymi takie auto. Jednak nie jest tak pięknie, jak by się mogło wydawać. Prawdopodobnie większość aut podlega nieuniknionym usterkom elementów mechanicznych i elektrycznych wyposażenia auta. Często psują się elektryczne szyby, sterowniki klimatyzacji, przełączniki sterowania kierunkowskazami, wycieraczkami i mechanizmy sterowania centralnego zamka. Podpowiemy, jak wymienić ten ostatni. Na ogół nie są to awarie uniemożliwiające dostanie się do auta. Polegają one na blokadzie otwierania drzwi lub nie zamykaniu się jednego zamka. Najczęściej oczywiście są to drzwi kierowcy z powodu częstego ich używania, w wyniku czego silniczki centralnego zamka szybciej się zużywają.

REKLAMA

Zobacz również: Jak naprawić zamek w Fordzie Mondeo MK3?

Zaczynamy od odkręcenia śrubokrętem krzyżakowym 3 śrub znajdujących się przy klamce otwierania drzwi i pod uchwytem zamykania drzwi. Trójkąt osłaniający mechanizm lusterka podważamy płaskim wkrętakiem i wysuwamy z zaczepu. Listwę z przyciskami sterowania lusterek i szyb podważamy płaskim śrubokrętem, a następnie wsuwamy i odpinamy kostki elektryczne. Klamkę otwierania drzwi wysuwamy z zapinek i zdejmujemy cięgno. Panel obudowy drzwi zdejmujemy po odpięciu dolnych i bocznych zatrzasków. Na drzwiach znajduje się jeszcze folia ochronna, którą należy ostrożnie zdjąć.

Zobacz również: Przetarta kierownica i gałka zmiany biegów: naprawa krok po kroku.

Zamek i mechanizm zamka centralnego osłonięte są plastikową obudową, która jest przykręcona dwoma śrubami, na śrubokręt krzyżakowy. Aby ją wyjąć, należy najpierw wydobyć dolną część, a następnie wysunąć w górę drugą. Teraz ponownie śrubokrętem wykręcamy dwie śrubki mocujące mechanizm i odpinamy przewody elektryczne. Wyciągając mechanizm centralnego musimy uważać na plastikową wypustkę, aby nie odłamać jej od cięgna. Nowy mechanizm montujemy w analogicznej kolejności i składamy wszystkie elementy obudowy. Nie zapomnijmy o folii zabezpieczającej. Czas, jaki będzie nam potrzebny na wykonanie tego zadania, pod warunkiem, że niczego nie uszkodzimy, to około jednej godziny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Zepsuty zamek, co robić?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe płatne drogi i autostrady od 1 listopada 2024 r. ciosem dla branży transportowej? Eksperci są zgodni

Nowe płatne drogi i autostrady od 1 listopada 2024 r. ciosem dla branży transportowej? Eksperci są zgodni. Od najbliższego piątku zacznie obowiązywać nowa, rozszerzona sieć płatnych dróg. Obejmie ona zarówno drogi ekspresowe jak i autostrady.

Nie zmieniłeś opon? Możesz dostać 3000 zł grzywny

W związku z pogarszającymi się warunkami atmosferycznymi i wynikającymi z tego – coraz gorszymi warunkami na drogach – listopad to najlepszy czas na wymianę opon i sprawdzenie ich stanu technicznego. Czy w Polsce wymiana opon na zimowe jest obowiązkowa i w jakich sytuacjach – w związku z brakiem zmiany ogumienia samochodu – kierowca może zostać ukarany grzywną? 

Policja zatrzymała pędzące auto, które prowadził 15-latek

15-latek prowadził samochód bez uprawnień, przekroczył prędkość i wiózł pasażerów bez pasów bezpieczeństwa. Odpowie przed sądem rodzinnym. 

Kiedy najlepiej zmienić opony na zimowe? Czy warto kupić całoroczne?

Kiedy najlepiej zmienić opony na zimowe? Lepiej założyć je o tydzień za wcześnie niż o tydzień za późno. Nie warto czekać na pierwsze przymrozki. 

REKLAMA

Pijany przewoził autem troje dzieci

Kierowca zatrzymany do kontroli miał prawie promil alkoholu w organizmie. W samochodzie przewoził trójkę dzieci. 

Rampy do odśnieżania na każdym MOP-ie. Czy drogowcy zaskoczą zimę? Ministerstwo Infrastruktury ma plan

Rampy do odśnieżania na każdym MOP-ie. Czy drogowcy zaskoczą zimę? Ministerstwo Infrastruktury ma plan. Do 2026 r. na polskiej sieci dróg szybkiego ruchu ma funkcjonować ponad 70 urządzeń ułatwiających usuwanie śniegu i lodu z pojazdów ciężarowych.

KGP: 107 085 interwencji, 434 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 085 interwencji.

Otwarto tymczasowy most w Głuchołazach. Możliwe jest przekraczanie Białej Głuchołaskiej

Otwarto tymczasowy most w Głuchołazach. Możliwe jest przekraczanie Białej Głuchołaskiej. Budowa przeprawy była możliwa dzięki współpracy wojska, instytucji państwowych oraz władz samorządowych. Głuchołazy są jedną z miejscowości, które szczególnie mocno ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi.

REKLAMA

Nie toyoty i skody, ale stare auta marki Opel Astra i Volkswagen Passat najczęściej jeżdżą po polskich drogach

Choć wśród nowych samochodów od lat niezmiennie liderują takie marki jak Toyota i Skoda, to wśród aut jeżdżących po polskich drogach hierarchia jest zgoła odmienna. To głównie dlatego, że Polacy wciąż kupują przede wszystkim tanie auta, Opel Astra z 2005 r. lub Volkswagen Passat z 2006 r. to pojazdy jakich w ruchu najwięcej.

Aż 7 na 10 lewarków sprawdzonych przez UOKiK nie wytrzymało obciążenia deklarowanego przez producenta. Sprawdź, czy masz ten model

UOKiK przebadał lewarki samochodowe. Aż 7 na 10 nie miało deklarowanej wytrzymałości. Wykryte nieprawidłowości to m.in. uszkodzenie ramion, korby lub łożyska podnośnika.

REKLAMA