Honda Accord: czyszczenie przepustnicy i EGR
REKLAMA
REKLAMA
Decydując się na wyczyszczenie przepustnicy, warto podjąć się od razu czyszczenia EGRa. Nie zajmie nam to o wiele więcej czasu, a umocni oczekiwany efekt.
Na początku musimy zakupić uszczelkę pod przepustnicę. Nie należy wsadzać starej, koszt nowej to ok. 25 zł w ASO.
REKLAMA
Zobacz również: Jak ratować zerwane gwinty?
REKLAMA
Zaczynamy od wymontowania obudowy filtra powietrza. Następnie demontujemy opaskę zaciskową na rurze dolotowej, znajdującej się obok przepustnicy. Kolejny krok to zdjęcie opaski z rury dolotu idącej do pokrywy zaworów i demontujemy rurę. Odpinamy linkę gazu z przepustnicy, wystarczy wcisnąć ją w dół. Odkręcamy nakrętkę przy lince (po prawej stronie). Teraz możemy odpiąć kostkę od silniczka krokowego.
Ściągamy wężyk z przepustnicy. Następnie odpinamy 2 wężyki doprowadzające płyn chłodniczy. Teraz możemy zacząć odkręcać śruby przepustnicy. Z wyjęciem może być problem, gdyż przepustnica się mocno trzyma. Podważamy śrubokrętem w miejscu pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym. Teraz odkręcamy EGR, odpinam kabel elektryczny i wyjmujemy z auta.
Zobacz również: Jak naprawiać otarcie podwozia?
EGR i przepustnicę czyścimy olejem napędowym, WD40 i sprayem do gaźników. Następnie wszystko montujemy w odwrotnej kolejności. Odpinamy akumulator na chwilę, potem odpalamy samochód. Robimy to, żeby zresetować komputer, w celu ustawienia nowych obrotów.
REKLAMA
REKLAMA