REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wymienić łożysko alternatora w Hondzie Accord 1.8IS?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rafał Sztoner
Jak wymienić łożysko alternatora w Hondzie Accord 1.8IS? Silnik DOHC VTEC fot. Honda
Jak wymienić łożysko alternatora w Hondzie Accord 1.8IS? Silnik DOHC VTEC fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Naprawa alternatora w Hondzie Accord 1,8 IS w serwisie ASO to koszt 200-300 złotych. Do tego należy doliczyć koszt zakupu nowego łożyska i zbliżamy się do ceny nowego alternatora. Jednak taką naprawę możemy wykonać we własnym zakresie. Oto jak to zrobić krok po kroku.

Do wykonania wymiany łożyska alternatora w Hondzie Accord 1,8 IS potrzebnych nam będzie kilka narzędzi:

REKLAMA

  • klucze nasadowe w rozmiarach 8, 10, 15, 17 i 32 mm
  • klucz oczkowy, wygięty 24-27mm
  • młotek
  • opalarka śrubokręt udarowy
  • klucz dwunastokątny 10mm
  • ściągacz trójramienny
  • ściągacz dwu ramienny
  • nakrętka M6 8mm

W pierwszej kolejności odłączamy akumulator i odkręcamy przewód napięcia od alternatora kluczem 12mm. Następnie wypinamy kabel z gniazda i odkręcamy lekko, ale nie do końca, śrubę mocowania alternatora kluczem 19mm. Kluczem 12mm poluzujemy nakrętkę znajdującą się pod alternatorem i przesuniemy alternator, aby możliwe było zdjęcie paska. Następną śrubę pod alternatorem, po prawej stronie, odkręcamy kluczem 10mm. Kluczem dwunastokątnym i kluczem 24mm odkręcamy koło pasowe i rozkręcamy do końca alternator, aby móc go wyjąć.

Zobacz również: Jak wymienić tylną szybę w Mitsubishi Lancer?

Odkręcamy dwie nakrętki kluczem 15mm i 6 śrubek śrubokrętem udarowym. Posiadanie takiego śrubokręta nie jest obowiązkowe, może on nam jednak znacznie ułatwić zadanie, więc warto się w niego zaopatrzyć. W tym momencie możemy już odkręcić i zdjąć koło pasowe. Pozostaje jeszcze odkręcić 4 śruby kluczem nasadowym 8mm i za pomocą ściągacza możemy zdjąć część alternatora. Śrubokrętem udarowym lub zwykłym, odkręcamy osłonę z uchwytem dużego łożyska i za pomocą, na przykład, nasadki 17mm, wybijamy je młotkiem. Używając opalarki musimy nagrzać łożyska, po czym je delikatnie wybić nowe za pomocą nasadki 36mm i przykręcamy z powrotem całą osłonę.

Zobacz również: Wymiana łożyska piasty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Następnie przy pomocy dwóch prętów, musimy zawiesić alternator i zdjąć wirnik, aby móc dostać się do drugiego łożyska. Należy pamiętać, aby nie upuścić reszty korpusu. Ściągając łożysko należy uważać na zlutowane styki znajdujące się pod łożyskiem. Kręcący się ściągacz z łożyskiem może je pozrywać. Aby uniknąć kłopotu należy więc przytrzymać go ręką, żeby się nie kręcił. Za pomocą trójramiennego ściągacza zdejmujemy łożysko i zakładamy nowe, nabijając je za pomocą dłuższej nasadki 17mm i młotka.

Ponownie za pomocą ściągacza wpychamy wirnik do momentu, w którym będą widoczne kontakty w szczelinie. Dalsze dopasowanie nastąpi, gdy już skręcimy wirnik. Następnie możemy założyć drugą część korpusu, dokręcić jego śruby mocujące, przykręcić koło pasowe z resztą elementów i zamocować z powrotem alternator na silniku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA