Jak wymienić łożysko alternatora w Hondzie Accord 1.8IS?
REKLAMA
REKLAMA
Do wykonania wymiany łożyska alternatora w Hondzie Accord 1,8 IS potrzebnych nam będzie kilka narzędzi:
REKLAMA
- klucze nasadowe w rozmiarach 8, 10, 15, 17 i 32 mm
- klucz oczkowy, wygięty 24-27mm
- młotek
- opalarka śrubokręt udarowy
- klucz dwunastokątny 10mm
- ściągacz trójramienny
- ściągacz dwu ramienny
- nakrętka M6 8mm
W pierwszej kolejności odłączamy akumulator i odkręcamy przewód napięcia od alternatora kluczem 12mm. Następnie wypinamy kabel z gniazda i odkręcamy lekko, ale nie do końca, śrubę mocowania alternatora kluczem 19mm. Kluczem 12mm poluzujemy nakrętkę znajdującą się pod alternatorem i przesuniemy alternator, aby możliwe było zdjęcie paska. Następną śrubę pod alternatorem, po prawej stronie, odkręcamy kluczem 10mm. Kluczem dwunastokątnym i kluczem 24mm odkręcamy koło pasowe i rozkręcamy do końca alternator, aby móc go wyjąć.
Zobacz również: Jak wymienić tylną szybę w Mitsubishi Lancer?
Odkręcamy dwie nakrętki kluczem 15mm i 6 śrubek śrubokrętem udarowym. Posiadanie takiego śrubokręta nie jest obowiązkowe, może on nam jednak znacznie ułatwić zadanie, więc warto się w niego zaopatrzyć. W tym momencie możemy już odkręcić i zdjąć koło pasowe. Pozostaje jeszcze odkręcić 4 śruby kluczem nasadowym 8mm i za pomocą ściągacza możemy zdjąć część alternatora. Śrubokrętem udarowym lub zwykłym, odkręcamy osłonę z uchwytem dużego łożyska i za pomocą, na przykład, nasadki 17mm, wybijamy je młotkiem. Używając opalarki musimy nagrzać łożyska, po czym je delikatnie wybić nowe za pomocą nasadki 36mm i przykręcamy z powrotem całą osłonę.
Zobacz również: Wymiana łożyska piasty
REKLAMA
Następnie przy pomocy dwóch prętów, musimy zawiesić alternator i zdjąć wirnik, aby móc dostać się do drugiego łożyska. Należy pamiętać, aby nie upuścić reszty korpusu. Ściągając łożysko należy uważać na zlutowane styki znajdujące się pod łożyskiem. Kręcący się ściągacz z łożyskiem może je pozrywać. Aby uniknąć kłopotu należy więc przytrzymać go ręką, żeby się nie kręcił. Za pomocą trójramiennego ściągacza zdejmujemy łożysko i zakładamy nowe, nabijając je za pomocą dłuższej nasadki 17mm i młotka.
Ponownie za pomocą ściągacza wpychamy wirnik do momentu, w którym będą widoczne kontakty w szczelinie. Dalsze dopasowanie nastąpi, gdy już skręcimy wirnik. Następnie możemy założyć drugą część korpusu, dokręcić jego śruby mocujące, przykręcić koło pasowe z resztą elementów i zamocować z powrotem alternator na silniku.
REKLAMA
REKLAMA