REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika

REKLAMA

REKLAMA

Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak wymienić pompę paliwa w Oplu Omega B i B FL.

Produkcja modelu Omega B została zakończona kilka lat temu. Ceny części znacznie spadły, dzięki temu możemy sobie pozwolić na zakup nowej pompy. Nie jest to duży wydatek, nową pompę można już mieć za około 100 – 150 złotych. Wszystko zależy od naszej wersji silnikowej. Jeśli chcemy mieć oryginał można zakupić używaną, jednak trzeba mieć pewność co do stanu tej części.

REKLAMA

Warto podać sprzedawcy rocznik naszego auta, pojemność, numer nadwozia i kod silnika. Mamy wówczas pewność, że pompa zostanie dobrze dobrana.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż chłodnicy

REKLAMA

Przed rozpoczęciem pracy zalecamy opróżnić zbiornik paliwa, aby było w nim jak najmniej paliwa. Można jeździć do momentu aż zaświeci się kontrolka rezerwy lub odessać paliwo poprzez wlew za pomocą specjalnej pompki. Całą operacje należy wykonywać w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Jest absolutny zakaz wykonywania tej pracy blisko źródła ognia. Grozi to poważnym wypadkiem.

Na początku należy zredukować ciśnienie paliwa w całym obwodzie. W silniku V6 należy wymontować rynienkę odpowiedzialną za odprowadzanie wody, znajduje się pod przednią szybą. Lokalizujemy zawór na kolektorze wtryskiwaczy, przykładamy końcówkę manometru i obniżamy ciśnienie. Zaworek znajduje się pod kapturkiem ochronnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odłączamy ujemną klemę akumulatora i przystępujemy do demontażu pompy. Otwieramy klapę bagażnika i odchylamy wykładzinę bagażnika. Następnie odkręcamy okrągłą osłonę i odpinamy złącze elektryczne. Oznaczamy kolejność przewodów paliwowych (odprowadzającego i doprowadzającego) i zdejmujemy je z króćców pompy paliwa. Zamocowane są za pomocą specjalnych opasek mocujących.

REKLAMA

Zanim zdejmiemy przewody warto zabezpieczyć się w kilka szmatek. Jedną z nich podkładamy pod przewody paliowe aby nie rozlewać paliwa. Po ich zdjęciu najlepiej zatkać je za pomocą zacisków lub zaślepek. Pompa paliwa zablokowana jest za pomocą specjalnego pierścienia. Do jego zdjęcia używa się w serwisach specjalnego narzędzia. My posłużymy się za pomocą drewnianego klina. Przykładamy go do wycięcia w pierścieniu i uderzamy w niego kilka razy młotkiem. Powinien się bez problemu poluzować.

Odchylamy delikatnie pokrywę i odłączamy od pokrywy: złącze paliwa, czujnik poziomu paliwa, przewód doprowadzający i odprowadzający. Jeżeli nie mamy pewności czy nie pomylimy kolejności przewodów to warto sobie je oznaczyć lub zrobić zdjęcie. Teraz ściskamy widoczne 3 zaczepy i przytrzymujemy je. Na pompie znajduje się mały haczyk, za pomocą którego wyjmujemy pompę ze zbiornika paliwa.

Wypływające paliwo wycieramy za pomocą czystych szmatek. Oznaczamy położenie sitka i zdejmujemy je. Odpinamy opaskę zaciskową i odpinamy od pompy przewód paliwa razem z dwoma złączami przewodów. Pozostaje nam wyjąć pompę. Wciskamy do środka zaczepy mocujące i ściągamy pierścień zabezpieczający z obudowy pompy paliwa. Teraz możemy swobodnie wyjąć pompę z obudowy.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana wtryskiwaczy w silniku benzynowym

Są zakłady zajmujące się regeneracją pomp wtryskowych jednak mając na uwadze cenę nowej lub używanej, taka naprawa nie ma sensu. Przechodzimy do montażu. Na początku instalujemy nową pompę w obudowie razem z pierścieniem zabezpieczającym. Zwróćmy uwagę na to, że rurka ssąca musi znajdować się w specjalnym wycięciu na dnie obudowy. Teraz podłączamy pompę paliwa i montujemy sitko w taki sam sposób jak było zamocowane na starej pompie.

W tym momencie wkładamy pompę do zbiornika. Prawidłowo osadzona pompa powinna być zatrzaśnięta w zaczepach obudowy. Powinien być słyszalny charakterystyczny dźwięk. Zakładamy nową uszczelkę na pokrywę i podłączamy przewody paliwa do pokrywy. Trzeba robić to bardzo starannie. Nie mogą być poskręcane. Oczywiście osadzamy je we właściwe miejsca (według oznaczeń). Przewody zabezpieczamy za pomocą opasek zaciskowych.

Podłączamy złącza elektryczne i osadzamy pokrywę na swoje miejsce. Pierścień mocujący powinien być dokręcony momentem 50Nm.  Montujemy do pokrywy przewody paliwowe i zabezpieczamy opaskami zaciskowymi. Jeśli stare nie nadają się do ponownego użycia to należy zastosować nowe. Na końcu pozostaje zamontować złącza przewodów elektrycznych.

Podłączamy klemę do akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Czekamy około 15 sekund i uruchamiamy silnik. Sprawdzamy dokładnie czy nie ma żadnych wycieków. Pompa powinna pracować bez żadnych problemów. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń co do montażu i pracy pompy to zamykamy klapę ochronną i zakrywamy wykładziną bagażnikową.

Po montażu nowej pompy powinniśmy poczuć poprawę w pracy silniku. Paliwo, które wypłynęło podczas montażu należy oddać do punktu utylizacji. Z pompą paliwa postępujemy w taki sam sposób.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA