REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika

REKLAMA

REKLAMA

Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak wymienić pompę paliwa w Oplu Omega B i B FL.

Produkcja modelu Omega B została zakończona kilka lat temu. Ceny części znacznie spadły, dzięki temu możemy sobie pozwolić na zakup nowej pompy. Nie jest to duży wydatek, nową pompę można już mieć za około 100 – 150 złotych. Wszystko zależy od naszej wersji silnikowej. Jeśli chcemy mieć oryginał można zakupić używaną, jednak trzeba mieć pewność co do stanu tej części.

REKLAMA

REKLAMA

Warto podać sprzedawcy rocznik naszego auta, pojemność, numer nadwozia i kod silnika. Mamy wówczas pewność, że pompa zostanie dobrze dobrana.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż chłodnicy

Przed rozpoczęciem pracy zalecamy opróżnić zbiornik paliwa, aby było w nim jak najmniej paliwa. Można jeździć do momentu aż zaświeci się kontrolka rezerwy lub odessać paliwo poprzez wlew za pomocą specjalnej pompki. Całą operacje należy wykonywać w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Jest absolutny zakaz wykonywania tej pracy blisko źródła ognia. Grozi to poważnym wypadkiem.

REKLAMA

Na początku należy zredukować ciśnienie paliwa w całym obwodzie. W silniku V6 należy wymontować rynienkę odpowiedzialną za odprowadzanie wody, znajduje się pod przednią szybą. Lokalizujemy zawór na kolektorze wtryskiwaczy, przykładamy końcówkę manometru i obniżamy ciśnienie. Zaworek znajduje się pod kapturkiem ochronnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odłączamy ujemną klemę akumulatora i przystępujemy do demontażu pompy. Otwieramy klapę bagażnika i odchylamy wykładzinę bagażnika. Następnie odkręcamy okrągłą osłonę i odpinamy złącze elektryczne. Oznaczamy kolejność przewodów paliwowych (odprowadzającego i doprowadzającego) i zdejmujemy je z króćców pompy paliwa. Zamocowane są za pomocą specjalnych opasek mocujących.

Zanim zdejmiemy przewody warto zabezpieczyć się w kilka szmatek. Jedną z nich podkładamy pod przewody paliowe aby nie rozlewać paliwa. Po ich zdjęciu najlepiej zatkać je za pomocą zacisków lub zaślepek. Pompa paliwa zablokowana jest za pomocą specjalnego pierścienia. Do jego zdjęcia używa się w serwisach specjalnego narzędzia. My posłużymy się za pomocą drewnianego klina. Przykładamy go do wycięcia w pierścieniu i uderzamy w niego kilka razy młotkiem. Powinien się bez problemu poluzować.

Odchylamy delikatnie pokrywę i odłączamy od pokrywy: złącze paliwa, czujnik poziomu paliwa, przewód doprowadzający i odprowadzający. Jeżeli nie mamy pewności czy nie pomylimy kolejności przewodów to warto sobie je oznaczyć lub zrobić zdjęcie. Teraz ściskamy widoczne 3 zaczepy i przytrzymujemy je. Na pompie znajduje się mały haczyk, za pomocą którego wyjmujemy pompę ze zbiornika paliwa.

Wypływające paliwo wycieramy za pomocą czystych szmatek. Oznaczamy położenie sitka i zdejmujemy je. Odpinamy opaskę zaciskową i odpinamy od pompy przewód paliwa razem z dwoma złączami przewodów. Pozostaje nam wyjąć pompę. Wciskamy do środka zaczepy mocujące i ściągamy pierścień zabezpieczający z obudowy pompy paliwa. Teraz możemy swobodnie wyjąć pompę z obudowy.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana wtryskiwaczy w silniku benzynowym

Są zakłady zajmujące się regeneracją pomp wtryskowych jednak mając na uwadze cenę nowej lub używanej, taka naprawa nie ma sensu. Przechodzimy do montażu. Na początku instalujemy nową pompę w obudowie razem z pierścieniem zabezpieczającym. Zwróćmy uwagę na to, że rurka ssąca musi znajdować się w specjalnym wycięciu na dnie obudowy. Teraz podłączamy pompę paliwa i montujemy sitko w taki sam sposób jak było zamocowane na starej pompie.

W tym momencie wkładamy pompę do zbiornika. Prawidłowo osadzona pompa powinna być zatrzaśnięta w zaczepach obudowy. Powinien być słyszalny charakterystyczny dźwięk. Zakładamy nową uszczelkę na pokrywę i podłączamy przewody paliwa do pokrywy. Trzeba robić to bardzo starannie. Nie mogą być poskręcane. Oczywiście osadzamy je we właściwe miejsca (według oznaczeń). Przewody zabezpieczamy za pomocą opasek zaciskowych.

Podłączamy złącza elektryczne i osadzamy pokrywę na swoje miejsce. Pierścień mocujący powinien być dokręcony momentem 50Nm.  Montujemy do pokrywy przewody paliwowe i zabezpieczamy opaskami zaciskowymi. Jeśli stare nie nadają się do ponownego użycia to należy zastosować nowe. Na końcu pozostaje zamontować złącza przewodów elektrycznych.

Podłączamy klemę do akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Czekamy około 15 sekund i uruchamiamy silnik. Sprawdzamy dokładnie czy nie ma żadnych wycieków. Pompa powinna pracować bez żadnych problemów. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń co do montażu i pracy pompy to zamykamy klapę ochronną i zakrywamy wykładziną bagażnikową.

Po montażu nowej pompy powinniśmy poczuć poprawę w pracy silniku. Paliwo, które wypłynęło podczas montażu należy oddać do punktu utylizacji. Z pompą paliwa postępujemy w taki sam sposób.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA