REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika

REKLAMA

REKLAMA

Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak wymienić pompę paliwa w Oplu Omega B i B FL.

Produkcja modelu Omega B została zakończona kilka lat temu. Ceny części znacznie spadły, dzięki temu możemy sobie pozwolić na zakup nowej pompy. Nie jest to duży wydatek, nową pompę można już mieć za około 100 – 150 złotych. Wszystko zależy od naszej wersji silnikowej. Jeśli chcemy mieć oryginał można zakupić używaną, jednak trzeba mieć pewność co do stanu tej części.

REKLAMA

Warto podać sprzedawcy rocznik naszego auta, pojemność, numer nadwozia i kod silnika. Mamy wówczas pewność, że pompa zostanie dobrze dobrana.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż chłodnicy

REKLAMA

Przed rozpoczęciem pracy zalecamy opróżnić zbiornik paliwa, aby było w nim jak najmniej paliwa. Można jeździć do momentu aż zaświeci się kontrolka rezerwy lub odessać paliwo poprzez wlew za pomocą specjalnej pompki. Całą operacje należy wykonywać w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Jest absolutny zakaz wykonywania tej pracy blisko źródła ognia. Grozi to poważnym wypadkiem.

Na początku należy zredukować ciśnienie paliwa w całym obwodzie. W silniku V6 należy wymontować rynienkę odpowiedzialną za odprowadzanie wody, znajduje się pod przednią szybą. Lokalizujemy zawór na kolektorze wtryskiwaczy, przykładamy końcówkę manometru i obniżamy ciśnienie. Zaworek znajduje się pod kapturkiem ochronnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odłączamy ujemną klemę akumulatora i przystępujemy do demontażu pompy. Otwieramy klapę bagażnika i odchylamy wykładzinę bagażnika. Następnie odkręcamy okrągłą osłonę i odpinamy złącze elektryczne. Oznaczamy kolejność przewodów paliwowych (odprowadzającego i doprowadzającego) i zdejmujemy je z króćców pompy paliwa. Zamocowane są za pomocą specjalnych opasek mocujących.

REKLAMA

Zanim zdejmiemy przewody warto zabezpieczyć się w kilka szmatek. Jedną z nich podkładamy pod przewody paliowe aby nie rozlewać paliwa. Po ich zdjęciu najlepiej zatkać je za pomocą zacisków lub zaślepek. Pompa paliwa zablokowana jest za pomocą specjalnego pierścienia. Do jego zdjęcia używa się w serwisach specjalnego narzędzia. My posłużymy się za pomocą drewnianego klina. Przykładamy go do wycięcia w pierścieniu i uderzamy w niego kilka razy młotkiem. Powinien się bez problemu poluzować.

Odchylamy delikatnie pokrywę i odłączamy od pokrywy: złącze paliwa, czujnik poziomu paliwa, przewód doprowadzający i odprowadzający. Jeżeli nie mamy pewności czy nie pomylimy kolejności przewodów to warto sobie je oznaczyć lub zrobić zdjęcie. Teraz ściskamy widoczne 3 zaczepy i przytrzymujemy je. Na pompie znajduje się mały haczyk, za pomocą którego wyjmujemy pompę ze zbiornika paliwa.

Wypływające paliwo wycieramy za pomocą czystych szmatek. Oznaczamy położenie sitka i zdejmujemy je. Odpinamy opaskę zaciskową i odpinamy od pompy przewód paliwa razem z dwoma złączami przewodów. Pozostaje nam wyjąć pompę. Wciskamy do środka zaczepy mocujące i ściągamy pierścień zabezpieczający z obudowy pompy paliwa. Teraz możemy swobodnie wyjąć pompę z obudowy.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana wtryskiwaczy w silniku benzynowym

Są zakłady zajmujące się regeneracją pomp wtryskowych jednak mając na uwadze cenę nowej lub używanej, taka naprawa nie ma sensu. Przechodzimy do montażu. Na początku instalujemy nową pompę w obudowie razem z pierścieniem zabezpieczającym. Zwróćmy uwagę na to, że rurka ssąca musi znajdować się w specjalnym wycięciu na dnie obudowy. Teraz podłączamy pompę paliwa i montujemy sitko w taki sam sposób jak było zamocowane na starej pompie.

W tym momencie wkładamy pompę do zbiornika. Prawidłowo osadzona pompa powinna być zatrzaśnięta w zaczepach obudowy. Powinien być słyszalny charakterystyczny dźwięk. Zakładamy nową uszczelkę na pokrywę i podłączamy przewody paliwa do pokrywy. Trzeba robić to bardzo starannie. Nie mogą być poskręcane. Oczywiście osadzamy je we właściwe miejsca (według oznaczeń). Przewody zabezpieczamy za pomocą opasek zaciskowych.

Podłączamy złącza elektryczne i osadzamy pokrywę na swoje miejsce. Pierścień mocujący powinien być dokręcony momentem 50Nm.  Montujemy do pokrywy przewody paliwowe i zabezpieczamy opaskami zaciskowymi. Jeśli stare nie nadają się do ponownego użycia to należy zastosować nowe. Na końcu pozostaje zamontować złącza przewodów elektrycznych.

Podłączamy klemę do akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Czekamy około 15 sekund i uruchamiamy silnik. Sprawdzamy dokładnie czy nie ma żadnych wycieków. Pompa powinna pracować bez żadnych problemów. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń co do montażu i pracy pompy to zamykamy klapę ochronną i zakrywamy wykładziną bagażnikową.

Po montażu nowej pompy powinniśmy poczuć poprawę w pracy silniku. Paliwo, które wypłynęło podczas montażu należy oddać do punktu utylizacji. Z pompą paliwa postępujemy w taki sam sposób.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA