REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Robert Kuśpiel
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika

REKLAMA

REKLAMA

Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak wymienić pompę paliwa w Oplu Omega B i B FL.

Produkcja modelu Omega B została zakończona kilka lat temu. Ceny części znacznie spadły, dzięki temu możemy sobie pozwolić na zakup nowej pompy. Nie jest to duży wydatek, nową pompę można już mieć za około 100 – 150 złotych. Wszystko zależy od naszej wersji silnikowej. Jeśli chcemy mieć oryginał można zakupić używaną, jednak trzeba mieć pewność co do stanu tej części.

REKLAMA

REKLAMA

Warto podać sprzedawcy rocznik naszego auta, pojemność, numer nadwozia i kod silnika. Mamy wówczas pewność, że pompa zostanie dobrze dobrana.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż chłodnicy

Przed rozpoczęciem pracy zalecamy opróżnić zbiornik paliwa, aby było w nim jak najmniej paliwa. Można jeździć do momentu aż zaświeci się kontrolka rezerwy lub odessać paliwo poprzez wlew za pomocą specjalnej pompki. Całą operacje należy wykonywać w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Jest absolutny zakaz wykonywania tej pracy blisko źródła ognia. Grozi to poważnym wypadkiem.

REKLAMA

Na początku należy zredukować ciśnienie paliwa w całym obwodzie. W silniku V6 należy wymontować rynienkę odpowiedzialną za odprowadzanie wody, znajduje się pod przednią szybą. Lokalizujemy zawór na kolektorze wtryskiwaczy, przykładamy końcówkę manometru i obniżamy ciśnienie. Zaworek znajduje się pod kapturkiem ochronnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odłączamy ujemną klemę akumulatora i przystępujemy do demontażu pompy. Otwieramy klapę bagażnika i odchylamy wykładzinę bagażnika. Następnie odkręcamy okrągłą osłonę i odpinamy złącze elektryczne. Oznaczamy kolejność przewodów paliwowych (odprowadzającego i doprowadzającego) i zdejmujemy je z króćców pompy paliwa. Zamocowane są za pomocą specjalnych opasek mocujących.

Zanim zdejmiemy przewody warto zabezpieczyć się w kilka szmatek. Jedną z nich podkładamy pod przewody paliowe aby nie rozlewać paliwa. Po ich zdjęciu najlepiej zatkać je za pomocą zacisków lub zaślepek. Pompa paliwa zablokowana jest za pomocą specjalnego pierścienia. Do jego zdjęcia używa się w serwisach specjalnego narzędzia. My posłużymy się za pomocą drewnianego klina. Przykładamy go do wycięcia w pierścieniu i uderzamy w niego kilka razy młotkiem. Powinien się bez problemu poluzować.

Odchylamy delikatnie pokrywę i odłączamy od pokrywy: złącze paliwa, czujnik poziomu paliwa, przewód doprowadzający i odprowadzający. Jeżeli nie mamy pewności czy nie pomylimy kolejności przewodów to warto sobie je oznaczyć lub zrobić zdjęcie. Teraz ściskamy widoczne 3 zaczepy i przytrzymujemy je. Na pompie znajduje się mały haczyk, za pomocą którego wyjmujemy pompę ze zbiornika paliwa.

Wypływające paliwo wycieramy za pomocą czystych szmatek. Oznaczamy położenie sitka i zdejmujemy je. Odpinamy opaskę zaciskową i odpinamy od pompy przewód paliwa razem z dwoma złączami przewodów. Pozostaje nam wyjąć pompę. Wciskamy do środka zaczepy mocujące i ściągamy pierścień zabezpieczający z obudowy pompy paliwa. Teraz możemy swobodnie wyjąć pompę z obudowy.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana wtryskiwaczy w silniku benzynowym

Są zakłady zajmujące się regeneracją pomp wtryskowych jednak mając na uwadze cenę nowej lub używanej, taka naprawa nie ma sensu. Przechodzimy do montażu. Na początku instalujemy nową pompę w obudowie razem z pierścieniem zabezpieczającym. Zwróćmy uwagę na to, że rurka ssąca musi znajdować się w specjalnym wycięciu na dnie obudowy. Teraz podłączamy pompę paliwa i montujemy sitko w taki sam sposób jak było zamocowane na starej pompie.

W tym momencie wkładamy pompę do zbiornika. Prawidłowo osadzona pompa powinna być zatrzaśnięta w zaczepach obudowy. Powinien być słyszalny charakterystyczny dźwięk. Zakładamy nową uszczelkę na pokrywę i podłączamy przewody paliwa do pokrywy. Trzeba robić to bardzo starannie. Nie mogą być poskręcane. Oczywiście osadzamy je we właściwe miejsca (według oznaczeń). Przewody zabezpieczamy za pomocą opasek zaciskowych.

Podłączamy złącza elektryczne i osadzamy pokrywę na swoje miejsce. Pierścień mocujący powinien być dokręcony momentem 50Nm.  Montujemy do pokrywy przewody paliwowe i zabezpieczamy opaskami zaciskowymi. Jeśli stare nie nadają się do ponownego użycia to należy zastosować nowe. Na końcu pozostaje zamontować złącza przewodów elektrycznych.

Podłączamy klemę do akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Czekamy około 15 sekund i uruchamiamy silnik. Sprawdzamy dokładnie czy nie ma żadnych wycieków. Pompa powinna pracować bez żadnych problemów. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń co do montażu i pracy pompy to zamykamy klapę ochronną i zakrywamy wykładziną bagażnikową.

Po montażu nowej pompy powinniśmy poczuć poprawę w pracy silniku. Paliwo, które wypłynęło podczas montażu należy oddać do punktu utylizacji. Z pompą paliwa postępujemy w taki sam sposób.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA