REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Robert Kuśpiel
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika
Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika

REKLAMA

REKLAMA

Usterka pompy paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak wymienić pompę paliwa w Oplu Omega B i B FL.

Produkcja modelu Omega B została zakończona kilka lat temu. Ceny części znacznie spadły, dzięki temu możemy sobie pozwolić na zakup nowej pompy. Nie jest to duży wydatek, nową pompę można już mieć za około 100 – 150 złotych. Wszystko zależy od naszej wersji silnikowej. Jeśli chcemy mieć oryginał można zakupić używaną, jednak trzeba mieć pewność co do stanu tej części.

REKLAMA

REKLAMA

Warto podać sprzedawcy rocznik naszego auta, pojemność, numer nadwozia i kod silnika. Mamy wówczas pewność, że pompa zostanie dobrze dobrana.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż chłodnicy

Przed rozpoczęciem pracy zalecamy opróżnić zbiornik paliwa, aby było w nim jak najmniej paliwa. Można jeździć do momentu aż zaświeci się kontrolka rezerwy lub odessać paliwo poprzez wlew za pomocą specjalnej pompki. Całą operacje należy wykonywać w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Jest absolutny zakaz wykonywania tej pracy blisko źródła ognia. Grozi to poważnym wypadkiem.

REKLAMA

Na początku należy zredukować ciśnienie paliwa w całym obwodzie. W silniku V6 należy wymontować rynienkę odpowiedzialną za odprowadzanie wody, znajduje się pod przednią szybą. Lokalizujemy zawór na kolektorze wtryskiwaczy, przykładamy końcówkę manometru i obniżamy ciśnienie. Zaworek znajduje się pod kapturkiem ochronnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odłączamy ujemną klemę akumulatora i przystępujemy do demontażu pompy. Otwieramy klapę bagażnika i odchylamy wykładzinę bagażnika. Następnie odkręcamy okrągłą osłonę i odpinamy złącze elektryczne. Oznaczamy kolejność przewodów paliwowych (odprowadzającego i doprowadzającego) i zdejmujemy je z króćców pompy paliwa. Zamocowane są za pomocą specjalnych opasek mocujących.

Zanim zdejmiemy przewody warto zabezpieczyć się w kilka szmatek. Jedną z nich podkładamy pod przewody paliowe aby nie rozlewać paliwa. Po ich zdjęciu najlepiej zatkać je za pomocą zacisków lub zaślepek. Pompa paliwa zablokowana jest za pomocą specjalnego pierścienia. Do jego zdjęcia używa się w serwisach specjalnego narzędzia. My posłużymy się za pomocą drewnianego klina. Przykładamy go do wycięcia w pierścieniu i uderzamy w niego kilka razy młotkiem. Powinien się bez problemu poluzować.

Odchylamy delikatnie pokrywę i odłączamy od pokrywy: złącze paliwa, czujnik poziomu paliwa, przewód doprowadzający i odprowadzający. Jeżeli nie mamy pewności czy nie pomylimy kolejności przewodów to warto sobie je oznaczyć lub zrobić zdjęcie. Teraz ściskamy widoczne 3 zaczepy i przytrzymujemy je. Na pompie znajduje się mały haczyk, za pomocą którego wyjmujemy pompę ze zbiornika paliwa.

Wypływające paliwo wycieramy za pomocą czystych szmatek. Oznaczamy położenie sitka i zdejmujemy je. Odpinamy opaskę zaciskową i odpinamy od pompy przewód paliwa razem z dwoma złączami przewodów. Pozostaje nam wyjąć pompę. Wciskamy do środka zaczepy mocujące i ściągamy pierścień zabezpieczający z obudowy pompy paliwa. Teraz możemy swobodnie wyjąć pompę z obudowy.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana wtryskiwaczy w silniku benzynowym

Są zakłady zajmujące się regeneracją pomp wtryskowych jednak mając na uwadze cenę nowej lub używanej, taka naprawa nie ma sensu. Przechodzimy do montażu. Na początku instalujemy nową pompę w obudowie razem z pierścieniem zabezpieczającym. Zwróćmy uwagę na to, że rurka ssąca musi znajdować się w specjalnym wycięciu na dnie obudowy. Teraz podłączamy pompę paliwa i montujemy sitko w taki sam sposób jak było zamocowane na starej pompie.

W tym momencie wkładamy pompę do zbiornika. Prawidłowo osadzona pompa powinna być zatrzaśnięta w zaczepach obudowy. Powinien być słyszalny charakterystyczny dźwięk. Zakładamy nową uszczelkę na pokrywę i podłączamy przewody paliwa do pokrywy. Trzeba robić to bardzo starannie. Nie mogą być poskręcane. Oczywiście osadzamy je we właściwe miejsca (według oznaczeń). Przewody zabezpieczamy za pomocą opasek zaciskowych.

Podłączamy złącza elektryczne i osadzamy pokrywę na swoje miejsce. Pierścień mocujący powinien być dokręcony momentem 50Nm.  Montujemy do pokrywy przewody paliwowe i zabezpieczamy opaskami zaciskowymi. Jeśli stare nie nadają się do ponownego użycia to należy zastosować nowe. Na końcu pozostaje zamontować złącza przewodów elektrycznych.

Podłączamy klemę do akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Czekamy około 15 sekund i uruchamiamy silnik. Sprawdzamy dokładnie czy nie ma żadnych wycieków. Pompa powinna pracować bez żadnych problemów. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń co do montażu i pracy pompy to zamykamy klapę ochronną i zakrywamy wykładziną bagażnikową.

Po montażu nowej pompy powinniśmy poczuć poprawę w pracy silniku. Paliwo, które wypłynęło podczas montażu należy oddać do punktu utylizacji. Z pompą paliwa postępujemy w taki sam sposób.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA