REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego
Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony pasek klinowy wymaga wymiany. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany paska klinowego w Oplu Omega B i B FL.

Pasek klinowy odpowiedzialny jest za napędzanie alternatora, sprężarki klimatyzacji i układu wspomagania. Dodatkowo w silnikach Diesla jest jeszcze jeden pasek, oddzielny dla sprężarki klimatyzacji. Pasek regulowany jest za pomocą napinacza (automatyczny). Wymianę przeprowadzamy w przypadku uszkodzenia mechanicznego paska, głośnej pracy lub zerwania.

REKLAMA

Do każdej wersji silnikowej przewidziany jest inny pasek. Podczas dokonywania zakupu należy poinformować sprzedawcę o naszej wersji silnikowej i roczniku. Wymianę zaczniemy od silników benzynowych. Na początku będzie to jednostka 2.0 i 2.2. Pierwszy krok to obrócenie rolki napinającej za pomocą klucza w kierunku ruchu wskazówek zegara. W ten sposób luzujemy pasek klinowy. Wyjmujemy go i przystępujemy do montażu nowego. Na początku obracamy napinacz w prawo i układamy pasek klinowy. Zwalniamy napinacz i sprawdzamy czy pasek nie odstaje od prowadnic kół pasowych.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana termostatu

REKLAMA

Kolejnym silnikiem są jednostki V6. Tutaj cała operacja jest znacznie trudniejsza. W silnikach 2.5 i 3.0 na początku rozpinamy połączenia przewodów elastycznych, które znajdują się na metalowej rurce. Na końcu odkręcamy mocowanie rurki, żeby ułatwić sobie dostęp do paska klinowego.

Następnie obracamy rolkę napinacza w prawo i luzujemy pasek klinowy. Napinacz znajduje się w górnej części silnika po lewej stronie. Na początku zdejmujemy pasek z koła pompy cieczy chłodzącej, znajduje się ona nad kołem pasowym wału korbowego. Potem po kolei z każdego koła. Wyjmujemy stary pasek i zaczynamy montować nowy. Przekręcamy Rolke napinacza w prawo i układamy pasek na każdym z kół. Na samym końcu nakładamy go na koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Dodatkowo podczas montażu w silnikach 2.5 i 3.0 należy pamiętać o montażu metalowej rurki. Łączymy ją z przewodami elastycznymi za pomocą opasek zaciskowych. Na końcu dokręcamy rurkę do silnika. Przechodzimy do silników wysokoprężnych. Jako pierwszy zaprezentujemy silnik 2.5. Na początku demontujemy dolną osłonę silnika. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w klimatyzację to zwalniamy pasek sprężarki klimatyzacji.

REKLAMA

Teraz demontujemy górną osłonę silnika razem z przewodem powietrza doładowującego. Wkładamy solidny śrubokręt pod amortyzator napinacza i przesuwamy go do dołu tak, żeby dało się poluzować pasek. Pasek przeciągamy pomiędzy wentylatorem chłodnicy a obudową wentylatora. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

W silniku 2.0 i 2.2 jest znacznie łatwiej. Wystarczy zdjąć dolną osłonę silnika i obrócić napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Wyjmujemy stary pasek i instalujemy nowy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA