REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego

Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego
Opel Omega B/B FL: wymiana paska klinowego

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony pasek klinowy wymaga wymiany. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany paska klinowego w Oplu Omega B i B FL.

Pasek klinowy odpowiedzialny jest za napędzanie alternatora, sprężarki klimatyzacji i układu wspomagania. Dodatkowo w silnikach Diesla jest jeszcze jeden pasek, oddzielny dla sprężarki klimatyzacji. Pasek regulowany jest za pomocą napinacza (automatyczny). Wymianę przeprowadzamy w przypadku uszkodzenia mechanicznego paska, głośnej pracy lub zerwania.

REKLAMA

REKLAMA

Do każdej wersji silnikowej przewidziany jest inny pasek. Podczas dokonywania zakupu należy poinformować sprzedawcę o naszej wersji silnikowej i roczniku. Wymianę zaczniemy od silników benzynowych. Na początku będzie to jednostka 2.0 i 2.2. Pierwszy krok to obrócenie rolki napinającej za pomocą klucza w kierunku ruchu wskazówek zegara. W ten sposób luzujemy pasek klinowy. Wyjmujemy go i przystępujemy do montażu nowego. Na początku obracamy napinacz w prawo i układamy pasek klinowy. Zwalniamy napinacz i sprawdzamy czy pasek nie odstaje od prowadnic kół pasowych.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana termostatu

Kolejnym silnikiem są jednostki V6. Tutaj cała operacja jest znacznie trudniejsza. W silnikach 2.5 i 3.0 na początku rozpinamy połączenia przewodów elastycznych, które znajdują się na metalowej rurce. Na końcu odkręcamy mocowanie rurki, żeby ułatwić sobie dostęp do paska klinowego.

REKLAMA

Następnie obracamy rolkę napinacza w prawo i luzujemy pasek klinowy. Napinacz znajduje się w górnej części silnika po lewej stronie. Na początku zdejmujemy pasek z koła pompy cieczy chłodzącej, znajduje się ona nad kołem pasowym wału korbowego. Potem po kolei z każdego koła. Wyjmujemy stary pasek i zaczynamy montować nowy. Przekręcamy Rolke napinacza w prawo i układamy pasek na każdym z kół. Na samym końcu nakładamy go na koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Dodatkowo podczas montażu w silnikach 2.5 i 3.0 należy pamiętać o montażu metalowej rurki. Łączymy ją z przewodami elastycznymi za pomocą opasek zaciskowych. Na końcu dokręcamy rurkę do silnika. Przechodzimy do silników wysokoprężnych. Jako pierwszy zaprezentujemy silnik 2.5. Na początku demontujemy dolną osłonę silnika. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w klimatyzację to zwalniamy pasek sprężarki klimatyzacji.

Teraz demontujemy górną osłonę silnika razem z przewodem powietrza doładowującego. Wkładamy solidny śrubokręt pod amortyzator napinacza i przesuwamy go do dołu tak, żeby dało się poluzować pasek. Pasek przeciągamy pomiędzy wentylatorem chłodnicy a obudową wentylatora. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

W silniku 2.0 i 2.2 jest znacznie łatwiej. Wystarczy zdjąć dolną osłonę silnika i obrócić napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Wyjmujemy stary pasek i instalujemy nowy w odwrotnej kolejności.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA