Opel Omega B/B FL: wymiana rozrusznika
REKLAMA
REKLAMA
Awaria rozrusznika sprawia, że uruchomienie silnika naszego auta jest utrudnione. Jeżeli słyszymy charakterystyczne „pyknięcia” to znak, że rozrusznik jest do wymiany. Oczywiście można próbować odpalić auto na pych, jednak jest to dosyć ryzykowne. Takiej próby może nie wytrzymać rozrząd naszej Omegi. Przed zakupem należy się kierować takimi samymi wytycznymi jak w przypadku alternatora. Unikamy tanich podróbek i wątpliwej jakości regeneracji. Dobrym wyborem jest regeneracja obecnego rozrusznika.
REKLAMA
Zobacz też: Jak rozpoznać jakość części zamiennych?
REKLAMA
Rozrusznik znajduje się w tylnej części bloku silnika. Najlepiej demontować go od dołu samochodu. Pierwszy krok jaki musimy wykonać to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Teraz możemy swobodnie odpiąć przewody zasilające od dwóch zacisków (oznaczone jako 30 i 50). Jeżeli mamy auto z silnikiem Diesla to należy zdemontować cztery przewody. Warto oznaczyć ich kolejność, żeby nie doszło do pomyłki podczas montażu.
W kolejnym kroku należy zdemontować dolną osłonę silnika. Będzie nam do tego potrzebny lewarek z podstawkami. Unosimy samochód i podkładamy „kobyłki” po każdej stronie. W 4 cylindrowym silniku wysokoprężnym należy zdemontować przednią rurę wylotową. Dodatkowo, obok rozrusznika znajduje się osłona cieplna, którą również należy wymontować, podobnie postępujemy z uchwytem cieczy chłodzącej.
Zobacz też: Czy warto kupować części regenerowane?
W przypadku 6 cylindrowego silnika benzynowego musimy wymontować prawą poduszkę silnika. Nie jest to łatwe zadanie i wymaga dużej ostrożności. Należy unieść delikatnie silnik i dopiero odkręcać poduszkę. Osoby, które nigdy nie wykonywały takich prac powinny poprosić o pomoc kogoś bardziej doświadczonego. Istnieje duże ryzyko uszkodzenia osprzętu silnika lub jego pozostałych mocowań.
W silniku 4 cylindrowym należy zdemontować wspornik rozrusznika. Jest on zamocowany do bloku silnika. Teraz odkręcamy śrubę rozrusznika, mocującą go do obudowy skrzyni biegów. W przypadku drugiej śruby – tej dłuższej, zalecamy wykręcać ją od strony skrzyni biegów. Podczas montażu nie należy ich pomylić. W tym momencie możemy wyjąć rozrusznik z samochodu.
Zobacz też: Odpowietrzanie układu wspomagania. Poradnik
Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Zwracamy uwagę, żeby podłączyć dokładnie wszystkie przewody elektryczne. Jeżeli wymiana została prawidłowo przeprowadzona to nie powinno być problemów z uruchomieniem silnika.
REKLAMA
REKLAMA