REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana rozrusznika

Robert Kuśpiel
Awaria rozrusznika nie musi być kosztowna w naprawie.
Awaria rozrusznika nie musi być kosztowna w naprawie.

REKLAMA

REKLAMA

Usterka rozrusznika powoduje problemy z uruchomieniem silnika. Poniżej znajduje się opis wymiany rozrusznika w Oplu Omega B i B FL.

Awaria rozrusznika sprawia, że uruchomienie silnika naszego auta jest utrudnione. Jeżeli słyszymy charakterystyczne „pyknięcia” to znak, że rozrusznik jest do wymiany. Oczywiście można próbować odpalić auto na pych, jednak jest to dosyć ryzykowne. Takiej próby może nie wytrzymać rozrząd naszej Omegi. Przed zakupem należy się kierować takimi samymi wytycznymi jak w przypadku alternatora. Unikamy tanich podróbek i wątpliwej jakości regeneracji. Dobrym wyborem jest regeneracja obecnego rozrusznika.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak rozpoznać jakość części zamiennych?

Rozrusznik znajduje się w tylnej części bloku silnika. Najlepiej demontować go od dołu samochodu. Pierwszy krok jaki musimy wykonać to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Teraz możemy swobodnie odpiąć przewody zasilające od dwóch zacisków (oznaczone jako 30 i 50). Jeżeli mamy auto z silnikiem Diesla to należy zdemontować cztery przewody. Warto oznaczyć ich kolejność, żeby nie doszło do pomyłki podczas montażu.

W kolejnym kroku należy zdemontować dolną osłonę silnika. Będzie nam do tego potrzebny lewarek z podstawkami. Unosimy samochód i podkładamy „kobyłki” po każdej stronie. W 4 cylindrowym silniku wysokoprężnym należy zdemontować przednią rurę wylotową. Dodatkowo, obok rozrusznika znajduje się osłona cieplna, którą również należy wymontować, podobnie postępujemy z uchwytem cieczy chłodzącej.

REKLAMA

Zobacz też: Czy warto kupować części regenerowane?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku 6 cylindrowego silnika benzynowego musimy wymontować prawą poduszkę silnika. Nie jest to łatwe zadanie i wymaga dużej ostrożności. Należy unieść delikatnie silnik i dopiero odkręcać poduszkę. Osoby, które nigdy nie wykonywały takich prac powinny poprosić o pomoc kogoś bardziej doświadczonego. Istnieje duże ryzyko uszkodzenia osprzętu silnika lub jego pozostałych mocowań.

W silniku 4 cylindrowym należy zdemontować wspornik rozrusznika. Jest on zamocowany do bloku silnika. Teraz odkręcamy śrubę rozrusznika, mocującą go do obudowy skrzyni biegów. W przypadku drugiej śruby – tej dłuższej, zalecamy wykręcać ją od strony skrzyni biegów. Podczas montażu nie należy ich pomylić. W tym momencie możemy wyjąć rozrusznik z samochodu.

Zobacz też: Odpowietrzanie układu wspomagania. Poradnik

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Zwracamy uwagę, żeby podłączyć dokładnie wszystkie przewody elektryczne. Jeżeli wymiana została prawidłowo przeprowadzona to nie powinno być problemów z uruchomieniem silnika.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA