REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: demontaż półosi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Omega B i B FL posiada napęd na tylną oś, Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Omega B i B FL posiada napęd na tylną oś, Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona półoś wymaga natychmiastowej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany półosi napędowej w Oplu Omega B i B FL.

Na samym początku warto przypomnieć, że Opel Omega B i B FL posiada napęd na tylną oś. Do wymiany nie będzie nam konieczna platforma warsztatowa. Bez problemu poradzimy sobie z pozycji tradycyjnego lewarka z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy auto do góry. Zdejmujemy koła i mamy dostęp do wszystkich elementów.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana sprężyn i amortyzatorów

Na początku należy odkręcić półoś napędową od kołnierza wahacza. Będzie nam do tego potrzebny klucz nasadowy 8. Półoś podwieszamy do nadwozia za pomocą drutu. Nie można dopuścić do jej swobodnego zwisania. Może to doprowadzić do uszkodzenia wewnętrznego przegubu półosi. Pamiętajmy o zablokowaniu półosi podczas odkręcania. Najlepiej robić to za pomocą łyżki.

Również z wykorzystaniem łyżki wypychamy półoś z piasty koła. Następnie wybijamy ją z mechanizmu różnicowego gdzie znajdują się gniazda półosi. W serwisach używany jest do tego specjalny przyrząd. My posłużymy się płaskim przecinakiem. Wkładamy go pomiędzy końcówkę półosi a wałek stożkowy koła zębatego i następnie wybijamy półoś. Czynność tą wykonujemy bardzo ostrożnie, żeby nie uszkodzić zębnika czujnika prędkości obrotowej kół. Teraz możemy swobodnie wyjąć półoś z auta.

REKLAMA

Przystępujemy do montażu. Na początku wkładamy półoś i zabezpieczamy ją poprzez podwieszenie na drucie. Jeżeli ponownie montujemy starą półoś (była potrzeba jej demontażu, nie wymiany) to należy pamiętać o zamontowaniu nowych pierścieni zabezpieczających w nacięciu końcówki przegubu. Teraz nakładamy olej na wielowypust półosi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola automatycznej skrzyni biegów

Wciskamy półoś do skrzyni biegów a następnie wbijamy ją za pomocą śrubokręta do momentu aż pierścień zabezpieczający znajdzie się w swoim położeniu. Śrubokręt przykładamy do wypustu przegubu. Podczas wykonywania tej pracy musimy uważać, żeby nie uderzać w mieszek ochronny przegubu półosi. Teraz wsuwamy półoś w kołnierz, który znajduje się na wahaczu.

Następnie ustawiamy odpowiednio otwory śrub mocujących półosi. Przechodzimy do wkręcenia śrub. Wykonujemy to w kilku krokach na początku dokręcamy je o kąt 60 stopni a następnie o 15. Najwygodniej skorzystać z specjalnej tarczy kątowej. Teraz zakładamy koło i przykręcamy śruby mocujące.

Jeżeli podczas demontażu wypłynęła nam duża ilość oleju to warto sprawdzić jego poziom w skrzyni biegów. Jeśli będzie poniżej poziomu to należy uzupełnić brakującą ilość. Sposób wykonania kontroli i dolewki jest przedstawiona w osobnym poradniku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA