REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: demontaż półosi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Omega B i B FL posiada napęd na tylną oś, Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Omega B i B FL posiada napęd na tylną oś, Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona półoś wymaga natychmiastowej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany półosi napędowej w Oplu Omega B i B FL.

Na samym początku warto przypomnieć, że Opel Omega B i B FL posiada napęd na tylną oś. Do wymiany nie będzie nam konieczna platforma warsztatowa. Bez problemu poradzimy sobie z pozycji tradycyjnego lewarka z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy auto do góry. Zdejmujemy koła i mamy dostęp do wszystkich elementów.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana sprężyn i amortyzatorów

REKLAMA

Na początku należy odkręcić półoś napędową od kołnierza wahacza. Będzie nam do tego potrzebny klucz nasadowy 8. Półoś podwieszamy do nadwozia za pomocą drutu. Nie można dopuścić do jej swobodnego zwisania. Może to doprowadzić do uszkodzenia wewnętrznego przegubu półosi. Pamiętajmy o zablokowaniu półosi podczas odkręcania. Najlepiej robić to za pomocą łyżki.

Również z wykorzystaniem łyżki wypychamy półoś z piasty koła. Następnie wybijamy ją z mechanizmu różnicowego gdzie znajdują się gniazda półosi. W serwisach używany jest do tego specjalny przyrząd. My posłużymy się płaskim przecinakiem. Wkładamy go pomiędzy końcówkę półosi a wałek stożkowy koła zębatego i następnie wybijamy półoś. Czynność tą wykonujemy bardzo ostrożnie, żeby nie uszkodzić zębnika czujnika prędkości obrotowej kół. Teraz możemy swobodnie wyjąć półoś z auta.

Przystępujemy do montażu. Na początku wkładamy półoś i zabezpieczamy ją poprzez podwieszenie na drucie. Jeżeli ponownie montujemy starą półoś (była potrzeba jej demontażu, nie wymiany) to należy pamiętać o zamontowaniu nowych pierścieni zabezpieczających w nacięciu końcówki przegubu. Teraz nakładamy olej na wielowypust półosi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: kontrola automatycznej skrzyni biegów

REKLAMA

Wciskamy półoś do skrzyni biegów a następnie wbijamy ją za pomocą śrubokręta do momentu aż pierścień zabezpieczający znajdzie się w swoim położeniu. Śrubokręt przykładamy do wypustu przegubu. Podczas wykonywania tej pracy musimy uważać, żeby nie uderzać w mieszek ochronny przegubu półosi. Teraz wsuwamy półoś w kołnierz, który znajduje się na wahaczu.

Następnie ustawiamy odpowiednio otwory śrub mocujących półosi. Przechodzimy do wkręcenia śrub. Wykonujemy to w kilku krokach na początku dokręcamy je o kąt 60 stopni a następnie o 15. Najwygodniej skorzystać z specjalnej tarczy kątowej. Teraz zakładamy koło i przykręcamy śruby mocujące.

Jeżeli podczas demontażu wypłynęła nam duża ilość oleju to warto sprawdzić jego poziom w skrzyni biegów. Jeśli będzie poniżej poziomu to należy uzupełnić brakującą ilość. Sposób wykonania kontroli i dolewki jest przedstawiona w osobnym poradniku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA