REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: demontaż pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Jeśli pompa paliwa wymaga wymiany, należy jak najszybciej przystąpić do tej operacji.
Jeśli pompa paliwa wymaga wymiany, należy jak najszybciej przystąpić do tej operacji.

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy stwierdzimy, że nasza pompa paliwa wymaga wymiany, należy jak najszybciej do tego przystąpić. W poradniku tym pokażemy jak sprawnie i szybko wyjąć pompę paliwa.

Do demontażu przystępujemy po wyeliminowaniu wszelkich ewentualnych innych przyczyn, jak bezpieczniki, filtr paliwa itd. Pierwszy krok to wypięcie tylnego podłokietnika oraz plastikowego elementu na narty. Nie są to trudne czynności i nie powinno być żadnych problemów. Przechodzimy do demontażu tylnego siedziska. Zaglądamy pod nie i lokalizujemy dwie śruby imbusowe. Znajdują się one po bokach tylnego siedziska.

REKLAMA

Po ich wykręceniu odkładamy tę część kanapy na bok i przechodzimy do demontażu oparcia. Na początku zaczynamy od wyjęcia wszystkich zagłówków. Wystarczy wcisnąć przycisk blokady i pociągnąć go do góry. Teraz przyglądamy się, w jaki sposób jest zamocowane oparcie. Pod nim znajduje się kawałek jego konstrukcji, która przykręcona jest do nadwozia za pomocą dwóch śrub imbusowych. Rozmieszczone są po bokach oparcia.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż spryskiwaczy lamp przednich. Poradnik

REKLAMA

Po ich wykręceniu wypieramy oparcie ku górze. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę. W ten sposób ułatwiliśmy sobie dostęp do pompy paliwa. Znajduje się ona pod czarną obudową, nie będzie problemów z jej odnalezieniem, gdyż od razu jest widoczna. Przykręcona jest na cztery śruby pod klucz 13. Polecamy odłączenie klem akumulatora. Po zdjęciu obudowy, odkręcamy pierścień. Polecamy użyć do tego płaskiego śrubokręta i młotka. Uderzamy bardzo delikatnie.

Następnie odpinamy zabezpieczenie wtyczki i odpinamy ją. Po wypięciu wszystkich przewodów możemy swobodnie wyjąć pompę. Teraz przechodzimy do wymiany pompy. Wymieniamy cały wkład znajdujący się w koszyku. Na początku wypinamy wtyczkę, w której są dwa kable. Odpinamy mocowanie, w miejscu gdzie jest wycięcie w kształcie litery „T”, demontujemy pływak, znajduje się on pomiędzy dwoma mocowaniami, przed wtyczką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Alfa Romeo 155: naprawa tylnego wahacza. Poradnik

Teraz demontujemy widoczne trzy wężyki. Warto zaznaczyć odpowiednią kolejność. Mogą wystąpić problemy z wyjęciem, polecamy polać gorącą wodą. Pozostaje nam wyjęcie filtra. Po tej czynności wybijamy pompę za pomocą cienkiego śrubokręta. Montujemy nową pompę i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Przykręcamy oparcie, siedzisko kanapy i podłączamy klemy akumulatora. Pozostało nam uruchomienie Alfy i sprawdzenie czy wszystko prawidłowo działa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA