Alfa Romeo 156: wymiana tylnych tarcz i klocków hamulcowych – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Ze zużytych klocków nie da się już nic zrobić, jednak w przypadku tarcz wygląda to inaczej. Tutaj mamy pewien wybór. Możemy zdecydować się na przetoczenie obecnych tarcz lub zakup nowych. To, na co się zdecydujemy, zależy wyłącznie od nas. My jedynie możemy doradzić zakup nowych. Złe przetoczenie tarcz może skutkować ich biciem, a w takim przypadku, czeka nas powtórna wymiana.
REKLAMA
Pierwszy krok to poluzowanie hamulca ręcznego. W tym celu zaciągamy go do połowy i podważamy jego osłonę. Podważamy od przodu – tutaj znajduje się zatrzask. Tylna część jest wsuwana do tapicerki. Po zdjęciu osłony zobaczymy śrubkę do regulacji ręcznego. Obok niej znajduje się zabezpieczenie, które odbezpieczamy w celu łatwiejszego wykręcania śrubki. Opuszczamy hamulec ręczny i przechodzimy do demontażu koła.
Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn
REKLAMA
Luzujemy śruby, zabezpieczamy przód samochodu (np. klinami) i unosimy auto. Podkładamy obok podnośnika drewniany klocek. Niedopuszczalne jest, żeby prowadzić całą pracę tylko z podnośnika. Jeżeli linka hamulca ręcznego jest odpowiednio poluzowana, to nie będzie problemu z jej zdjęciem. Teraz luzujemy lekko przewód płynu hamulcowego. Odkręcamy dwie śruby trzymające zacisk i podważamy go śrubokrętem.
Następnie zaciskamy przewód z płynem hamulcowym, odkręcamy go i zdejmujemy zacisk. Pozostaje nam demontaż tarczy. Odkręcamy jedną śrubę widoczną pomiędzy otworami na śruby kół. Mogą wystąpić problemy z jej usunięciem. Polecamy polać WD-40 i uderzyć w nią kilka razy młotkiem. Teraz obracamy tarczę i za pomocą młotka uderzamy w nią. Niedopuszczalne jest stukanie po powierzchni ciernej tarczy (jeśli będziemy toczyć).
Kolejny krok to wciśnięcie tłoczka. Najlepiej robić to przy pomocy imadła. Warto poprosić o pomoc drugą osobę. Wciskamy tłoczek drewnianym trzonkiem młotka, a nasz pomocnik za pomocą szczypiec wkręca go zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Podczas całej operacji należy uważać, żeby nie uszkodzić jego gumowej osłony. Czyścimy wszystkie elementy za pomocą szczotki drucianej i przeprowadzamy montaż w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa
Pozostaje nam odpowietrzyć układ. Jedna osoba wsiada do samochodu i pompuje pedałem hamulca, druga odkręca odpowietrznik. W tym momencie wpada on w podłogę. Druga osoba zakręca odpowietrznik. Operację powtarzamy do momentu aż przestaną być widoczne pęcherzyki powietrza.
REKLAMA
REKLAMA