REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: wymiana tylnych tarcz i klocków hamulcowych – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana tarcz i klocków to jedna z podstawowych napraw układu hamulcowego.
Wymiana tarcz i klocków to jedna z podstawowych napraw układu hamulcowego.

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana tarcz i klocków to jedna z podstawowych napraw układu hamulcowego. W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo wymienić te elementy w Alfa Romeo 156.

Ze zużytych klocków nie da się już nic zrobić, jednak w przypadku tarcz wygląda to inaczej. Tutaj mamy pewien wybór. Możemy zdecydować się na przetoczenie obecnych tarcz lub zakup nowych. To, na co się zdecydujemy, zależy wyłącznie od nas. My jedynie możemy doradzić zakup nowych. Złe przetoczenie tarcz może skutkować ich biciem, a w takim przypadku, czeka nas powtórna wymiana.

REKLAMA

Pierwszy krok to poluzowanie hamulca ręcznego. W tym celu zaciągamy go do połowy i podważamy jego osłonę. Podważamy od przodu – tutaj znajduje się zatrzask. Tylna część jest wsuwana do tapicerki. Po zdjęciu osłony zobaczymy śrubkę do regulacji ręcznego. Obok niej znajduje się zabezpieczenie, które odbezpieczamy w celu łatwiejszego wykręcania śrubki. Opuszczamy hamulec ręczny i przechodzimy do demontażu koła.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

REKLAMA

Luzujemy śruby, zabezpieczamy przód samochodu (np. klinami) i unosimy auto. Podkładamy obok podnośnika drewniany klocek. Niedopuszczalne jest, żeby prowadzić całą pracę tylko z podnośnika. Jeżeli linka hamulca ręcznego jest odpowiednio poluzowana, to nie będzie problemu z jej zdjęciem. Teraz luzujemy lekko przewód płynu hamulcowego. Odkręcamy dwie śruby trzymające zacisk i podważamy go śrubokrętem.

Następnie zaciskamy przewód z płynem hamulcowym, odkręcamy go i zdejmujemy zacisk. Pozostaje nam demontaż tarczy. Odkręcamy jedną śrubę widoczną pomiędzy otworami na śruby kół. Mogą wystąpić problemy z jej usunięciem. Polecamy polać WD-40 i uderzyć w nią kilka razy młotkiem. Teraz obracamy tarczę i za pomocą młotka uderzamy w nią. Niedopuszczalne jest stukanie po powierzchni ciernej tarczy (jeśli będziemy toczyć).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to wciśnięcie tłoczka. Najlepiej robić to przy pomocy imadła. Warto poprosić o pomoc drugą osobę. Wciskamy tłoczek drewnianym trzonkiem młotka, a nasz pomocnik za pomocą szczypiec wkręca go zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Podczas całej operacji należy uważać, żeby nie uszkodzić jego gumowej osłony. Czyścimy wszystkie elementy za pomocą szczotki drucianej i przeprowadzamy montaż w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

Pozostaje nam odpowietrzyć układ. Jedna osoba wsiada do samochodu i pompuje pedałem hamulca, druga odkręca odpowietrznik. W tym momencie wpada on w podłogę. Druga osoba zakręca odpowietrznik. Operację powtarzamy do momentu aż przestaną być widoczne pęcherzyki powietrza.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA