REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A6 C4: wymiana termostatu w silniku 2.8 V6

Robert Kuśpiel
Aby wymienić termostat w Audi A6 C4 nie musimy demontować rozrządu i wentylatorów z pasem przednim.
Aby wymienić termostat w Audi A6 C4 nie musimy demontować rozrządu i wentylatorów z pasem przednim.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przeprowadzimy wymianę termostatu w Audi A6 C4. Dokładnie, dotyczy to silnika 2.8 V6 30V ACK. Pokażemy, jak wymienić bez zdejmowania rozrządu i wentylatorów z pasem przednim.

Co będzie nam potrzebne?

• Duży płaski śrubokręt
• Klucz imbusowy 5, 8, 12
• Klucz nasadowy łamany 13
• Latarka lub lampa

REKLAMA

REKLAMA

Unosimy przednią maskę i przystępujemy do procesu wymiany. Na początku demontujemy pokrywy silnika, górną i lewą. Musimy poluzować napinacz paska wielorowkowego, żeby zdjąć pasek. Robimy to, za pomocą klucza 12. Teraz przechodzimy do demontażu osłony rozrządu. Dokładnie zdejmujemy osłonę lewą i środkową. Zamocowane są one na zatrzaskach. Teraz musimy spuścić płyn z chłodnicy.

Zobacz również: Jak zlokalizować wyciek płynu z układu chłodzenia?

Na początku odpinamy dolny wąż od chłodnicy oraz dwa mniejsze idące od obudowy termostatu. W tym momencie, zacznie nam spływać płyn chłodniczy.
Kolejny krok, to poluzowanie rolki napinacza rozrządu. Jest to poniekąd warunek konieczny. Nie luzując rolki, możemy mieć duże problemy z wyjęciem obudowy termostatu. Odkręcamy dwie śruby imbusowe 5, trzymające osłonę termostatu.

REKLAMA

Wyjmujemy stary termostat i montujemy nowy. Przykręcamy osłonę zaczynając od śruby znajdującej się po prawej stronie. Podczas przykręcania, zwracamy uwagę na to, żeby uszczelka nie zsunęła się z termostatu. W tej czynności przeszkadza nam koło pasowe, dlatego najlepiej użyć przedłużki imbusa w postaci rurki. Jeżeli prawa śruba odpowiednio nam „załapie” zaczynamy przykręcać lewą. Wykonujemy to na zmianę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do napinacza rozrządu. Wkładamy obok śruby w puste miejsce imbusa 12 i napinamy rozrząd, dokręcając rolkę napinacza. Montujemy osłony rozrządu i zakładamy węże układu chłodniczego. Kolejny krok, to montaż paska wielorowkowego. Montujemy napinacz na swoje miejsce i przykręcamy go nie do końca. Zakładamy pasek, za pomocą klucza nasadowego 13 odchylamy napinacz i zakładamy pasek na rolkę.

Zobacz również: Ford Escort 1.5 Mk5: regeneracja termostatu

Jeżeli wszystko dokręcimy możemy uzupełnić układ chłodniczy płynem. Oczywiście najlepiej użyć nowego, jednak wcześniej zlany również można wykorzystać. Nalewamy płyn do poziomu max i uruchamiamy silnik. Na niezakręconym zbiorniczku, czekamy kilkanaście minut, ustawiamy ogrzewanie na max. Kiedy termostat się otworzy, poziom płynu w zbiorniczku opadnie. Dolewamy różnicę i zakręcamy korek od zbiorniczka.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA