Audi A6: wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego
REKLAMA
REKLAMA
Poradnik ten dotyczy silnika 3.0, w innych silnikach wykonuje się to analogicznie, jeśli mają zastosowane podobne rozwiązania. Pracę zaczynamy od zdjęcia plastikowej osłony z tyłu silnika. Można ją rozpoznać po oznaczeniu CCCO. Teraz musimy odpiąć podstawkę, na której znajdują się wtyczki i przewody podciśnienia.
REKLAMA
Zobacz również: Jak poprawnie wymieniać świece w silnikach TDI?
W tym momencie warto zrobić zdjęcie, jak jest wszystko połączone. Złe podpięcie kabli może skutkować nieprawidłową pracą auta.
Kolejny krok to demontaż rury wlotu powietrza i odchodzącej od niej rury dolnej. W tym celu musimy zdjąć obejmy znajdujące się na rurach. Teraz wykręcamy śrubę znajdującą się przy przepustnicy. Efektem będzie wysunięcie się z przepustnicy plastikowego dolotu – wcześniej odłączona została od niego rura wlotu. Kiedy wyjmiemy dolot mamy już czujnik w zasięgu reki. W celu wymiany musimy wyciągnąć plastikową zawleczkę.
Zobacz również: Jak serwisować auto?
Rób to bardzo ostrożnie, zawleczka może wypaść za silnik.
Z wyjęciem czujnika nie będzie problemu. Tak samo z montażem nowego. Warto wymienić uszczelkę czujnika na nową. Zakładamy zawleczkę na czujnik i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o odpowiednim podpięciu przewodów oraz o mocnym zaciśnięciu obejm rur.
REKLAMA
REKLAMA