Pęknięta szyba podczas podróży
REKLAMA
REKLAMA
Pęknięta szyba podczas podróży - w jakich przypadkach
W przypadku, gdy szyba naszego auta została uszkodzona np. przez kamień wyrzucony spod koła jadącego przed nami pojazdu, a akurat jesteśmy w drodze do dalekiego celu musimy ocenić uszkodzenie. Nadwozie samochodu podczas jazdy ulega naprężeniu, które oddziałuje również na szyby. Może to doprowadzić do powiększenia pęknięcia.
REKLAMA
W takim przypadku z pomocą przychodzą nowe technologie i rozwiązania mobilne.
Zobacz też: Porysowana szyba – polerować czy wymienić?
Pęknięta szyba podczas podróży - co robić?
Jeśli zatem szyba w aucie uległa uszkodzeniu w trakcie podróży i nie mamy pewności, co do wielkości uszkodzenia, rozwiązaniem może być zsynchronizowana z aktualnym miejscem pobytu kierowcy aplikacja mobilna NordGlass.
„ Aby ułatwić kierowcom w podróży samodzielne oszacowanie stopnia uszkodzenia szyby samochodowej stworzyliśmy specjalną aplikację mobilną. Jej najbardziej aktualna wersja dostępna jest nieodpłatnie na stronie www.nordglass.pl, w Appstore oraz w Google Play. Dzięki niedawno wprowadzonym ulepszeniom z rozwiązania mogą korzystać posiadacze iPhonów oraz najnowszych smartfonów z systemem operacyjnym Android i iOS. Intuicyjne menu pozwoli szybko dokonać wstępnej diagnozy stopnia uszkodzenia szyby. Co istotne, postępując zgodnie ze szczegółową instrukcją kierowca w awaryjnej sytuacji jest w stanie w przybliżeniu ocenić, czy szkodę można naprawić, czy też konieczna jest całkowita wymiana szyby” – mówi ekspert z firmy NordGlass.
Zobacz też: Kiedy można naprawić pękniętą szybę?
Pęknięta szyba podczas podróży - aplikacja mobilna
REKLAMA
Korzyści z posiadania mobilnej aplikacji jest wiele. Użytkownicy rozwiązania, korzystając z menu, mogą odnaleźć porady, sprawdzić możliwość bezgotówkowej naprawy, połączyć się ze swoim ubezpieczycielem oraz uzyskać szczegółowe informacje na temat firmy NordGlass, przebiegu procesu naprawy, a także listy najbliższych punktów serwisowych. Dodatkową funkcją mobilnego serwisu NordGlass jest również dział „poradniki”, w którym szykujący się do wyjazdu znajdą 10 kluczowych zasad, jakimi powinien kierować się każdy uczestnik ruchu drogowego, a także „niezbędnik kierowcy” wskazujący listę przedmiotów i dokumentów, których w aucie nigdy nie powinno zabraknąć.
Firma NordGlass ma również wskazówkę dla osób, które nie posiadają smartfonów. „Na wsparcie firmy NordGlass w awaryjnej sytuacji mogą także liczyć osoby niekorzystające z mobilnej aplikacji NordGlass. Wystarczy, że połączą się z infolinią NordGlass. Jest to numer 801 181 181. Wyszkolony personel pomoże im skontaktować się z ubezpieczycielem, uzyskać informacje na temat najbliższego punktu serwisowego oraz dokonać rezerwacji wizyty w najbliższej filii NordGlass, podczas której profesjonaliści ocenią stan szyby i w razie konieczności dokonają usługi naprawy lub wymiany” - wyjaśnia Grzegorz Wroński z firmy NordGlass.
Zobacz też: Rozwarstwienie przedniej szyby - jak naprawić?
Pęknięta szyba podczas podróży - konsekwencje prawne
Każdy kierowca powinien pamiętać, że kontynuacja podróży z uszkodzoną szybą samochodową nie tylko w znacznym stopniu ogranicza widoczność jazdy, ale również ma swoje konsekwencje prawne.
„Ubytki w szybie lub rysy mogą spowodować oślepienie refleksami świetlnymi, a co za tym idzie wpłynąć na opóźnienie reakcji kierowcy na przykład w razie konieczności nagłego hamowania. Patrol drogowy stwierdzając widoczne uszkodzenie szyby, które stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, może ukarać nas mandatem lub zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu. Zwłaszcza podczas podróży rodzinnych taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana” – przestrzega ekspert z NordGlass.
Źródło: Materiały prasowe NordGlass
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.