REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak bezpiecznie usunąć „wgniotki” na karoserii samochodu bez lakierowania?

Jakub Miłkowski
Wgniecenia na karoserii możemy usunąć bez lakierowania.
Wgniecenia na karoserii możemy usunąć bez lakierowania.

REKLAMA

REKLAMA

Wgniecenia na karoserii naszego auta powstają wskutek różnego rodzaju uszkodzeń mechanicznych takich jak: gradobicie, wandalizm, opad kasztanów, czy też poprzez drobne stłuczki parkingowe. Takie wgniecenia możemy w łatwy i niedrogi sposób usunąć.

Jako kierowcy staramy się dbać o nasze samochody. Zwłaszcza o lakier, który "rzuca się w oczy" najbardziej. Wyjątkowo mało estetycznie poza perforacją wyglądają wgniecenia na karoserii naszego samochodu. Lakierowanie całego auta czy też jego elementów jest bardzo drogie. W poradniku przedstawimy dwie metody na to, jak usunąć wgniecenia z naszej karoserii bez powtórnego lakierowania.

REKLAMA

Zobacz też: Naprawy blacharskie: jakie uszkodzenia karoserii i lakieru naprawić w pierwszej kolejności?

REKLAMA

 Pierwsza to masowanie blachy. Naprawa ta jest metodą inwazyjną i polega ona na masowaniu blachy od wewnątrz w celu przywrócenia jej poprzedniego kształtu. W celu uzyskania dostępu do spodniej strony blachy często należy zdemontować jakiś element karoserii, np. podsufitkę dla naprawy wgnieceń znajdujących się na i dachu. Demontaż nie zawsze jest konieczny, ale to już musi nam stwierdzić mechanik, który to naprawia.

Druga metoda tzw. "na klej" jest bezinwazyjna i polega ona na wyciągnięciu wgniecenia przy pomocy specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi oraz kleju o odpowiednich własnościach fizycznych. Sposób ten wykorzystuje się przy naprawie w trudno dostępnych miejscach dla poprzedniej metody, lub gdy ilość wgnieceń powoduje nieopłacalność metody pierwszej.

Przy większego typu wgnieceniach lub wgnieceniach z uszkodzeniami karoserii często stosuje się naprawę typu, „push-to-paint”, gdzie przywraca się dawny kształt blachy, ale pozostają niestety widoczne zmiany struktury lakieru. W tym przypadku lakiernikowi pozostaje jedynie polakierowanie elementu karoserii. Ta metoda jest również korzystniejsza finansowo od tradycyjnej i nie ma potrzeby szpachlowania uszkodzeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

Trudniejsza metoda na pozbywanie się wgnieceń.

Jednym ze sposobów usuwania „wgniotków” jest podgrzanie palnikiem miejsca uszkodzenia, a następnie szybkie jej schłodzenie najlepiej, tzw. suchym lodem, czyli zestalonym dwutlenkiem węgla. Jednak metoda ta, ze względu na użycie wysokiej temperatury może spowodować uszkodzenie lakieru.

Podsumowanie

Jeśli nasze auto szpecą tego typu wgniecenia należy udać się na jeden z wymienionych zabiegów. Nie warto lakierować auta, ponieważ podczas ewentualnej sprzedaży stracimy przez to na wartości. W profesjonalnym warsztacie taka naprawa trwa do jednego dnia, aby ją wycenić należy wysłać firmie zdjęcia, bądź pojechać do niej autem.

Zobacz też: Kiedy można naprawić pękniętą szybę?                                    

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA