Jak dobrać lakier?
REKLAMA
REKLAMA
Kolor lakieru należy odczytać z tabliczki znamionowej znajdujące się pod maską lub w kabinie. Jednak to zaledwie połowa sukcesu, bowiem pokrycie części tak dobranym lakierem najpewniej sprawi, że będzie różniła się od reszty nadwozia. Im starszy samochód, tym różnica może być większa. Lakier w nich jest nieco utleniony na wierzchu, czasem zmatowiały. Niekiedy wystarczy przy robieniu zaprawek spolerować jego wierzchnią warstwę, by dotrzeć do koloru znamionowego.
REKLAMA
Zobacz również: Wszystko o myjni bezdotykowej
Można jednak wybrać inną drogę. Z odczytanym kolorem zgłosić się do mieszalni lakierów, która dysponuje paskami pokazującymi kilka wariantów koloru. Porównując je z kolorem nadwozia można dobrać odcień. Potem składniki są dobierane w precyzyjnie domierzonych proporcjach i mieszane.
Zobacz również: Jak szybko wypolerować samochód?
Warto przy tym pamiętać, że zaprawek nie powinno się robić, gdy element pokryty jest lakierem metalizowany. Należy lakierować cały element najpierw dobranym kolorem, potem kolorem matowym.
REKLAMA
REKLAMA