REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: demontaż zderzaków

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL demontaż zderzaków
Opel Omega B/B FL demontaż zderzaków
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Do niektórych napraw musimy zdemontować zderzak. Poniżej znajduje się opis demontażu zderzaka przedniego i tylnego w Oplu Omega B i B FL.

W poradniku tym zaprezentujemy jak szybko i sprawnie zdemontować przedni i tylny zderzak. Jeżeli znamy poszczególne kroki to nie powinno być problemów z ich zdjęciem. Na pewno nie należy ciągnąć ich na siłę. Możemy w ten sposób doprowadzić do odkształcenia zderzaka a nawet uszkodzenia.

REKLAMA

REKLAMA

Przedni zderzak

Zaczynamy od zderzaka przedniego. W samochodach wyprodukowanych do września 1999 roku demontaż wygląda w następujący sposób. Najpierw należy wymontować osłonę chłodnicy. W tym celu odkręcamy 2 śruby i odczepiamy górne mocowania osłony. Należy wcisnąć plastikowy zatrzask, który znajduje się w połowie osłony chłodnicy. Teraz odchylamy do przodu górną część osłony chłodnicy i wyjmujemy z dolnego mocowania.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana alternatora

REKLAMA

Kolejny krok to demontaż maskownic pod reflektorami. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w spryskiwacze reflektorów to należy je wyjąć. Teraz wykręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy maskownicę z prowadnicy. Następnie odkręcamy dwie śruby trzymające zderzak w górnej części przy przednim grillu. Wyjmujemy od dołu dwa kołki rozprężne. Będą one widoczne jak zajrzymy pod zderzak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie należy wyjmować ich na siłę za pomocą kombinerek. Jak się dobrze przyjrzymy to zauważymy, że w zaczepach znajdują się małe kołki. Wpychamy je za pomocą śrubokręta. Dzięki temu będzie można je ponownie wykorzystać. Teraz odkręcamy z prawej i lewej strony po 2 śruby nadkola. Wyjmujemy do góry czujnik temperatury zewnętrznej. Będą nam do tego potrzebne szczypce w celu ściśnięcia zatrzasków czujnika. W tym momencie możemy swobodnie wymontować przedni zderzak.

Przy demontażu przyda nam się pomoc drugiej osoby. Będzie nam znacznie łatwiej osadzić zderzak na mocowaniach. Kiedy ustawimy jego poprawną pozycję, wsadzamy od dołu 2 zaczepy rozprężne i zabezpieczamy je za pomocą kołków. Instalujemy czujnik temperatury na swoje miejsce. Wkręcamy śruby w nadkole i przykręcamy zderzak od góry przy grillu. Na samym końcu pozostaje nam osłona chłodnicy i maskownice pod reflektorami.

W autach wyprodukowanych od października 1999 roku, demontaż zderzaka przebiega w trochę inny sposób.

Początek jest taki sam, należy zdemontować osłonę chłodnicy. W tych modelach osłona chłodnicy jest zintegrowana z pokrywą silnika i zamocowana za pomocą 7 śrub znajdujących się od wewnątrz. Następnie odkręcamy śruby boczne, które mocują zderzak. Wpychamy od dołu trzy zatrzaski rozprężne. Zasada taka sama jak w modelu opisanym powyżej, najpierw wyjmujemy kołki.

W górnej części zderzaka znajdują się dwa zatrzaski, które należy wepchnąć. Unosimy delikatnie zderzak i odpinamy złącza. Do całkowitego zdjęcia będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak wymienić reflektor w Oplu Omega B?

Tylny zderzak

W przypadku tylnego zderzaka dokonamy identycznego podziału (do września 1999 i od października 1999). Dodatkowo zaprezentujemy wymianę w nadwoziu typu kombi.

Zaczynamy od modeli produkowanych do września 1999 roku. Na początku odkręcamy po dwie śruby z każdej strony szyny prowadzącej. Znajdują się one dokładnie na krawędzi nadkola.

Teraz otwieramy tylną klapę i odkręcamy z dolnej części bagażnika 4 śruby. Jak da się zauważyć znajdują się one pod zaślepkami, które podważamy śrubokrętem. Następnie zaglądamy pod dolną część zderzaka i wyjmujemy 2 zaczepy rozprężne. Pamiętajmy o wciśnięciu kołków, dopiero potem można wyjąć zaczepy. Jeśli nie uszkodziliśmy kołków to możemy ich użyć ponownie. Odkręcamy śruby w dolnej części nadkola (po 1 sztuce na stronę) i zdejmujemy zderzak.

Do montażu przyda nam się pomoc drugiej osoby. Na początku osadzamy zderzak na swoje miejsce. Następnie wkładamy od dołu dwa zaczepy rozprężne i zabezpieczamy je za pomocą kołków. Dokręcamy zderzak do krawędzi nadkola i bagażnika. Zakładamy zaślepki na śruby i dokręcamy śruby w dolnej części nadkola.

Zobacz też: Wymiana progów w samochodzie. Jak wymienić? Za ile?

W modelu produkowanym od października 1999 demontaż przebiega w podobny sposób.

Jako ostatni przedstawimy demontaż w nadwoziu typu kombi. Na początku odkręcamy tylne nadkole i wykręcamy światło odblaskowe. Odkręcamy śruby przy krawędzi nadkola o wyjmujemy od dołu 2 zaczepy rozprężne mocowania zderzaka na wsporniku. Tutaj również zostały zastosowane kołki, które wypychamy śrubokrętem. Teraz odkręcamy w dolnej krawędzi bagażnika 6 śrub. Znajdują się one pod zaślepkami.

W tym momencie możemy zdjąć tylny zderzak. Warto poprosić o pomoc drugą osobę, będzie nam wtedy znacznie łatwiej. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA