REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: demontaż zderzaków

Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL demontaż zderzaków
Opel Omega B/B FL demontaż zderzaków
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Do niektórych napraw musimy zdemontować zderzak. Poniżej znajduje się opis demontażu zderzaka przedniego i tylnego w Oplu Omega B i B FL.

W poradniku tym zaprezentujemy jak szybko i sprawnie zdemontować przedni i tylny zderzak. Jeżeli znamy poszczególne kroki to nie powinno być problemów z ich zdjęciem. Na pewno nie należy ciągnąć ich na siłę. Możemy w ten sposób doprowadzić do odkształcenia zderzaka a nawet uszkodzenia.

REKLAMA

Przedni zderzak

Zaczynamy od zderzaka przedniego. W samochodach wyprodukowanych do września 1999 roku demontaż wygląda w następujący sposób. Najpierw należy wymontować osłonę chłodnicy. W tym celu odkręcamy 2 śruby i odczepiamy górne mocowania osłony. Należy wcisnąć plastikowy zatrzask, który znajduje się w połowie osłony chłodnicy. Teraz odchylamy do przodu górną część osłony chłodnicy i wyjmujemy z dolnego mocowania.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana alternatora

REKLAMA

Kolejny krok to demontaż maskownic pod reflektorami. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w spryskiwacze reflektorów to należy je wyjąć. Teraz wykręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy maskownicę z prowadnicy. Następnie odkręcamy dwie śruby trzymające zderzak w górnej części przy przednim grillu. Wyjmujemy od dołu dwa kołki rozprężne. Będą one widoczne jak zajrzymy pod zderzak.

Nie należy wyjmować ich na siłę za pomocą kombinerek. Jak się dobrze przyjrzymy to zauważymy, że w zaczepach znajdują się małe kołki. Wpychamy je za pomocą śrubokręta. Dzięki temu będzie można je ponownie wykorzystać. Teraz odkręcamy z prawej i lewej strony po 2 śruby nadkola. Wyjmujemy do góry czujnik temperatury zewnętrznej. Będą nam do tego potrzebne szczypce w celu ściśnięcia zatrzasków czujnika. W tym momencie możemy swobodnie wymontować przedni zderzak.

Przy demontażu przyda nam się pomoc drugiej osoby. Będzie nam znacznie łatwiej osadzić zderzak na mocowaniach. Kiedy ustawimy jego poprawną pozycję, wsadzamy od dołu 2 zaczepy rozprężne i zabezpieczamy je za pomocą kołków. Instalujemy czujnik temperatury na swoje miejsce. Wkręcamy śruby w nadkole i przykręcamy zderzak od góry przy grillu. Na samym końcu pozostaje nam osłona chłodnicy i maskownice pod reflektorami.

W autach wyprodukowanych od października 1999 roku, demontaż zderzaka przebiega w trochę inny sposób.

REKLAMA

Początek jest taki sam, należy zdemontować osłonę chłodnicy. W tych modelach osłona chłodnicy jest zintegrowana z pokrywą silnika i zamocowana za pomocą 7 śrub znajdujących się od wewnątrz. Następnie odkręcamy śruby boczne, które mocują zderzak. Wpychamy od dołu trzy zatrzaski rozprężne. Zasada taka sama jak w modelu opisanym powyżej, najpierw wyjmujemy kołki.

W górnej części zderzaka znajdują się dwa zatrzaski, które należy wepchnąć. Unosimy delikatnie zderzak i odpinamy złącza. Do całkowitego zdjęcia będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak wymienić reflektor w Oplu Omega B?

Tylny zderzak

W przypadku tylnego zderzaka dokonamy identycznego podziału (do września 1999 i od października 1999). Dodatkowo zaprezentujemy wymianę w nadwoziu typu kombi.

Zaczynamy od modeli produkowanych do września 1999 roku. Na początku odkręcamy po dwie śruby z każdej strony szyny prowadzącej. Znajdują się one dokładnie na krawędzi nadkola.

Teraz otwieramy tylną klapę i odkręcamy z dolnej części bagażnika 4 śruby. Jak da się zauważyć znajdują się one pod zaślepkami, które podważamy śrubokrętem. Następnie zaglądamy pod dolną część zderzaka i wyjmujemy 2 zaczepy rozprężne. Pamiętajmy o wciśnięciu kołków, dopiero potem można wyjąć zaczepy. Jeśli nie uszkodziliśmy kołków to możemy ich użyć ponownie. Odkręcamy śruby w dolnej części nadkola (po 1 sztuce na stronę) i zdejmujemy zderzak.

Do montażu przyda nam się pomoc drugiej osoby. Na początku osadzamy zderzak na swoje miejsce. Następnie wkładamy od dołu dwa zaczepy rozprężne i zabezpieczamy je za pomocą kołków. Dokręcamy zderzak do krawędzi nadkola i bagażnika. Zakładamy zaślepki na śruby i dokręcamy śruby w dolnej części nadkola.

Zobacz też: Wymiana progów w samochodzie. Jak wymienić? Za ile?

W modelu produkowanym od października 1999 demontaż przebiega w podobny sposób.

Jako ostatni przedstawimy demontaż w nadwoziu typu kombi. Na początku odkręcamy tylne nadkole i wykręcamy światło odblaskowe. Odkręcamy śruby przy krawędzi nadkola o wyjmujemy od dołu 2 zaczepy rozprężne mocowania zderzaka na wsporniku. Tutaj również zostały zastosowane kołki, które wypychamy śrubokrętem. Teraz odkręcamy w dolnej krawędzi bagażnika 6 śrub. Znajdują się one pod zaślepkami.

W tym momencie możemy zdjąć tylny zderzak. Warto poprosić o pomoc drugą osobę, będzie nam wtedy znacznie łatwiej. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    REKLAMA

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    REKLAMA

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA