Jak naprawić dwubiegowe wycieraczki szyby przedniej? Część 2
REKLAMA
REKLAMA
Jeżeli po włączeniu wycieraczek od razu za każdym razem przepala się ich bezpiecznik, należy sprawdzić, czy ramiona wycieraczek i inne elementy mechanizmu nie zakleszczają się. Często wystarczy ostrożne, choć nie za delikatne poruszenie ramionami wycieraczek. Gdy to nie pomoże, prawdopodobnie będzie konieczna wymiana silnika lub całego zespołu wycieraczek, gdy silnik nie występuje samodzielnie jako część zamienna.
REKLAMA
Zobacz również: Mercedes W202: demontaż przedniej wycieraczki
REKLAMA
Jeżeli wycieraczki dwubiegowe pracują tylko na jednym biegu, albo nastąpiło uszkodzenie wyłącznika lub zanieczyszczenie jego styków, pomoże spryskanie ich „Elektrosolem”. Może też być uszkodzone jedno z uzwojeń silnika. Uzwojeń nie naprawia się. Konieczna jest wymiana silnika.
Jeżeli po wyłączeniu wycieraczka zatrzymuje się w dowolnym położeniu, awarii uległ wyłącznik skrajny. Może go naprawić elektryk po wymontowaniu silnika. Zwykle wymienia się w takiej sytuacji cały silnik.
Jeżeli silnik wycieraczek pracuje (słychać jego pracę) a wycieraczki nie wykonują żadnych ruchów lub tylko lekko drgają, prawdopodobnie odkręciła się napędzająca je dźwignia od osi silnika lub mechanizmu przekładni redukcyjnej silnika. Jeżeli nie, należy wymienić albo cały silnik, albo sam mechanizm redukcyjny, o ile występuje jako osobna część zamienna.
Zobacz również: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?
Jeżeli wycieraczki wyposażone w programator pracują tylko na jednym programie, np. bez przerwy lub z jedną częstotliwością, należy sprawdzić podłączenia programatora, zwracając uwagę na ich dobry kontakt, a gdy okażą się dobre – wymienić programator.
REKLAMA
REKLAMA