REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK2 i C-MAX: regulacja hamulca ręcznego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego
Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego

REKLAMA

REKLAMA

Poprawna regulacja hamulca ręcznego zapewnia jego prawidłowe działanie. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić regulację hamulca ręcznego w modelu Focus MK2 i C-MAX.

Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego. Nawet jak „nie trzyma” prawidłowo to większość pozostawia samochód na biegu. Jest to pewne rozwiązanie jednak nie zastąpi w pełni hamulca ręcznego.

REKLAMA

Hamulec ręczny działa prawidłowo wtedy, gdy jest on w stanie zatrzymać samochód na każdej płaszczyźnie. Nie tylko na równej powierzchni, ale także na górce. Oddziałuje on na tylne koła pojazdu. Po pracach gdzie należy zdejmować linkę hamulca ręcznego lub po pewnym czasie eksploatacji należ dokonać regulacji. Nie ma konieczności zlecania tej czynności serwisowi.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana paska wieloklinowego

REKLAMA

Na początku warto sprawdzić sam hamulec ręczny. Musimy się upewnić czy faktycznie wymaga regulacji. Znane są różne sposoby. Jednym z nich jest zaciągnięcie hamulca ręcznego i podjęcie próby ruszenia. My polecamy inne rozwiązanie. Wystarczy udać się w miejsce gdzie jest górka i ustawić na niej samochód. Zaciągamy hamulec ręczny i sprawdzamy czy nasze auto będzie się poruszać do przodu. Jeśli mamy słaby hamulec ręczny to usłyszymy jak on „puszcza”, również da się to zauważyć po ruchu auta.

Przechodzimy do wyregulowania hamulca ręcznego. Na początku zdejmujemy osłonę zabezpieczającą, która znajduje się pod dźwignią hamulca ręcznego. Następnie sprawdzamy czy hamulec ręczny nie jest zaciągnięty a następnie naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. W ten sposób spowodujemy aktywację automatycznej regulacji luzu hamulca. Pod dźwignią hamulca ręcznego znajduje się specjalne nakrętka regulacyjna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy ją i zaciągamy hamulec ręczny na 6 ząbek zapadki. Teraz dokręcamy nakrętkę regulacyjną i zwalniamy dźwignię hamulca ręcznego. Udajemy się ponownie na górkę i zaciągamy hamulec ręczny. Samochód powinien stać nieruchomo. Jeśli uznamy, że nie działa prawidłowo to należy wykonać ponownie regulację. Udajemy się na pustą drogę i sprawdzamy czy podczas hamowania nie ściąga samochodu na jedną stronę.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana alternatora

W przypadku braku zastrzeżeń składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Zdarzają się sytuacje, że wyregulowanie hamulca ręcznego jest praktycznie niemożliwe. W takim przypadku najlepiej unieść samochód do góry i sprawdzić jaki jest stan linek. Może zdarzyć się tak, że będą zablokowane lub uszkodzone.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA