REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK2 i C-MAX: regulacja hamulca ręcznego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego
Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego

REKLAMA

REKLAMA

Poprawna regulacja hamulca ręcznego zapewnia jego prawidłowe działanie. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić regulację hamulca ręcznego w modelu Focus MK2 i C-MAX.

Wielu kierowców zapomina o sprawdzaniu oraz regulacji hamulca ręcznego. Nawet jak „nie trzyma” prawidłowo to większość pozostawia samochód na biegu. Jest to pewne rozwiązanie jednak nie zastąpi w pełni hamulca ręcznego.

REKLAMA

Hamulec ręczny działa prawidłowo wtedy, gdy jest on w stanie zatrzymać samochód na każdej płaszczyźnie. Nie tylko na równej powierzchni, ale także na górce. Oddziałuje on na tylne koła pojazdu. Po pracach gdzie należy zdejmować linkę hamulca ręcznego lub po pewnym czasie eksploatacji należ dokonać regulacji. Nie ma konieczności zlecania tej czynności serwisowi.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana paska wieloklinowego

REKLAMA

Na początku warto sprawdzić sam hamulec ręczny. Musimy się upewnić czy faktycznie wymaga regulacji. Znane są różne sposoby. Jednym z nich jest zaciągnięcie hamulca ręcznego i podjęcie próby ruszenia. My polecamy inne rozwiązanie. Wystarczy udać się w miejsce gdzie jest górka i ustawić na niej samochód. Zaciągamy hamulec ręczny i sprawdzamy czy nasze auto będzie się poruszać do przodu. Jeśli mamy słaby hamulec ręczny to usłyszymy jak on „puszcza”, również da się to zauważyć po ruchu auta.

Przechodzimy do wyregulowania hamulca ręcznego. Na początku zdejmujemy osłonę zabezpieczającą, która znajduje się pod dźwignią hamulca ręcznego. Następnie sprawdzamy czy hamulec ręczny nie jest zaciągnięty a następnie naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. W ten sposób spowodujemy aktywację automatycznej regulacji luzu hamulca. Pod dźwignią hamulca ręcznego znajduje się specjalne nakrętka regulacyjna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy ją i zaciągamy hamulec ręczny na 6 ząbek zapadki. Teraz dokręcamy nakrętkę regulacyjną i zwalniamy dźwignię hamulca ręcznego. Udajemy się ponownie na górkę i zaciągamy hamulec ręczny. Samochód powinien stać nieruchomo. Jeśli uznamy, że nie działa prawidłowo to należy wykonać ponownie regulację. Udajemy się na pustą drogę i sprawdzamy czy podczas hamowania nie ściąga samochodu na jedną stronę.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana alternatora

W przypadku braku zastrzeżeń składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Zdarzają się sytuacje, że wyregulowanie hamulca ręcznego jest praktycznie niemożliwe. W takim przypadku najlepiej unieść samochód do góry i sprawdzić jaki jest stan linek. Może zdarzyć się tak, że będą zablokowane lub uszkodzone.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA