REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia II: montaż czujnika zmierzchu i deszczu

Robert Kuśpiel
spryskiwacz, wycieraczki
spryskiwacz, wycieraczki

REKLAMA

REKLAMA

Czujniki zmierzchu i deszczu oferują wiele przydatnych funkcji. W poradniku tym pokażemy jak samemu zamontować czujnik zmierzchu i deszczu w samochodzie Skoda Octavia II.

Czujnik deszczu i zmierzchu w Skodzie Octavii II ma wiele ciekawych funkcji:

REKLAMA

  • Automatycznie zamknięcie szyb jak zaczyna padać deszcz
  • Automatyczne włączanie świateł jak się ściemni, pada deszcz, jedziemy szybciej jak 140km/h
  • Włączą funkcję Coming/Leaving Home po zmierzchu
  • Reguluję pracę wycieraczek w zależności od siły opadu

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować takie urządzenie w samochodzie, który wyjechał z fabryki bez takiego czujnika. Poniżej opis czynności krok po kroku.

Montaż czujnika w Skodzie Octavii będzie prowadzony bez konieczności wymiany szyby czołowej oraz bez zamontowania lusterka fotochromatycznego. Głównym powodem rezygnacji z lusterka, jest problem w demontażu uchwytu lusterka, istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia szyby.

Zobacz też: Jak samodzielnie naprawić alternator? Wymiana szczotek

Pierwszy krok to zebranie wszystkich podzespołów oraz narzędzi do wykonania tego zadania. W opisie są podane numery części jakie obowiązują w nomenklaturze Skody.

Co będzie nam potrzebne do montażu czujnika zmierzchu i deszczu?

  • Czujnik deszczu 1K0 955 559 AH
  • Uchwyt czujnika deszczu 1K0 845 543
  • Kostka 3 pinowa do czujnika 1C0 973 119 B
  • Kabel 3 sztuki 000 979 009
  • Górna część obudowy czujnika od VW Touran 1T0 955 737 Y 20
  • Dolna część obudowy czujnika od VW Touran 1T0 955 738 Y 20
  • Przełącznik świateł z funkcją Auto
  • Przewód o przekroju 0.25mm
  • Podkład pod klej do szyb
  • Oczko do przykręcenia masy
  • Klej do szyb (dostępny w ASO lub inny)
  • Folia ochronna
  • Folia samoprzylepna oraz transferowa
  • Flamaster
  • Mały wałek
  • Szmatki i rękawiczki gumowe

Zobacz też: Jak naprawiać połączenia elektryczne?

REKLAMA

Pierwszy krok to wycięcie z folii zarysu zewnętrznej obudowy czujnika oraz części środkowej (roboczej). DO tego stosujemy taśmę transferową, żeby uniknąć przesunięcia części wewnętrznej i zewnętrznej szablonu. Przycinamy szablon tak, żeby zmieścił się obok lusterka. Wszystko należy robić z dużą uwagą, poprawność i dokładność wykonania tej operacji zależy tylko i wyłącznie od nas.

Teraz należy odtłuścić szybę za pomocą rozpuszczalnika. Po zewnętrznej stronie szyby musimy zaznaczyć położenie czujnika względem pozostałych elementów. Do wyznaczonej linii, naklejamy od wewnątrz wycięty wcześniej szablon i usuwamy transfer. Od tego momentu nie należy dotykać szyby.

Zobacz też: Wymiana bezpiecznika

W tym momencie należy zabezpieczyć deskę rozdzielczą naszego auta. Wszelkie zanieczyszczenia z podkładu lub kleju będą nie do usunięcia. Za pomocą małego wałka rozprowadzamy równomiernie podkład na szybę. Teraz czekamy około 15 minut aż podkład zaschnie i przyklejamy uchwyt czujnika.

Nakładamy cienką warstwę kleju na krawędzie i przykładamy uchwyt do podkładu. Ustawiamy centralnie względem środkowego szablonu. Trzymamy uchwyt i jednocześnie zdejmujemy z brzegów taśmę ochronną i zbieramy nadmiar kleju za pomocą patyczków do uszu. Uchwyt zabezpieczamy za pomocą taśmy klejącej (przyklejamy do szyby).

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Alfa Romeo 2.0 TS

Przechodzimy do zamontowania czujnika. Usuwamy folię ze środka i odtłuszczamy powierzchnię i zwilżamy silikon czujnika i umieszczamy czujnik w uchwycie. Dodatkowo należy wykonać obejmę z cienkiej blaszki do zamocowania czujnika.

REKLAMA

Kolejny krok to podłączenie czujnika. Pin 1 czujnika łączymy z plusem bezpiecznika 17 lub dowolnego bezpiecznika gdzie jest podane napięcie 12v po wyłączeniu stacyjki i zamknięciu auta. Pin 2 łączymy z masą, do tego wykorzystujemy oczko do masy. Pin 3 łączymy z przewodem 33 we wtyczce B, lub z przewodem 3 we wtyczce F – w Octavii przed Liftingiem.

Zalecamy skorzystać z dostępnych schematów elektrycznych dla Sody Octavii w celu lokalizacji danych wtyczek i kabli. Kolejny krok to wymiana przełącznika świateł na taki co obsługuje funkcje auta. Nie trzeba żadnych dodatkowych przeróbek w instalacji. Przełącznik działa bez żadnych problemów od razu po podłączeniu. Pozostaje nam założenie obudowy czujnika. Zanim to zrobimy należy odciąć dwa wystające, plastikowe bolce.

Zobacz też: Opel Insignia z LPG

Efekt naszego działania jest taki, że całość trzyma się na uchwycie, przewodzie i podsufitki. Z zewnątrz czujnik wygląda jakby był zamontowany oryginalnie.

Pozostaje nam aktywować czujnik deszczu. Robimy to interfejsem dedykowanym do Skody Octavii II, który oferuje takie funkcje lub udajemy się do serwisu w celu aktywacji.

W ten sposób nasza Skoda Octavia II zyskała na funkcjonalności. Jeśli wszystko wykonaliśmy poprawnie, przede wszystkim dobrze odtłuściliśmy powierzchnię montażu, to nie należy się obawiać, że podczas wysokiej temperatury czujnik odklei się od szyby.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów

    Polscy kierowcy pokochali szkolenia. Właściwie to jeden typ szkolenia. Mowa oczywiście o kursach redukujących 6 punktów karnych. Te wróciły do WORD-ów i stały się hitem. Jak informuje RMF FM, w 10 dni na szkoleniu pojawiło się blisko 6 tys. kierowców.

    Prawo jazdy plus, czyli darmowe prawo jazdy dla uczniów. Kto, co i dlaczego?

    Polacy uwielbiają słowo "darmowy". Jeszcze mocniej kochają je jednak politycy, zwłaszcza w okresie kampanii wyborczej. PiS przedstawiło zatem swój kolejny pomysł. A tym jest darmowe prawo jazdy dla uczniów. Na czym polega program prawo jazdy plus?

    Ile czasu można przechowywać paliwo?

    Zakupowy szał na stacjach paliwowych trwa. Kierowcy leją tańszy olej napędowy i benzynę do kanistrów i baniek. Czy wiedzą jednak ile czasu można przechowywać paliwo w takich pojemnikach? I w jakich warunkach należy to zrobić, aby nie łamać przepisów?

    Kierowca dostał mandat przed 17 września. Zapłacił go po 17 września. Przedawnienie punktów po roku czy dwóch?

    Kierowcy mają wątpliwości dotyczące zastosowania przepisów skracających okres przedawnienia punktów karnych do roku. Wątpliwości te postanowiłem zatem rozwiać. Sytuacja modelowa na dziś brzmi: kierowca dostał mandat przed 17 września, ale zapłacił go po 17 września. Co z punktami i ich przedawnieniem? Jaki termin go obowiązuje?

    REKLAMA

    Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

    Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

    Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

    Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    REKLAMA

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA