REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana świec żarowych - Skoda Octavia II

Robert Kuśpiel
świece żarowe auto części samochodowe
świece żarowe auto części samochodowe
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sprawne świece żarowe są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania każdego silnika wysokoprężnego. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić świece żarowe w Skodzie Octavii II.

Wielu kierowców przypomina sobie o świecach żarowych podczas okresu zimowego. Wtedy zazwyczaj pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika Diesla wynikające ze złego stanu świec żarowych. Tymczasem wymianę świec żarowych w Skodzie Octavii najlepiej wykonywać regularnie co 40 000 kilometrów. Unikniemy wtedy problemów w okresie zimowym, a jednostka napędowa będzie miała zapewnione odpowiednie warunki pracy.

REKLAMA

Zobacz też: Regeneracja alternatora - czy warto?

REKLAMA

Żeby uniknąć problemów z doborem odpowiednich świec żarowych, podajmy sprzedawcy numer nadwozia oraz typ silnika naszej Octavii. Pamiętajmy też, że co jakiś czas oznaczenia producenta ulegają zmianie. Może być tak, że na rynku nie są już dostępne świece pod takimi samymi oznaczeniami jak te, których dotychczas używaliśmy. Koszt zakupu kompletu świec żarowych do Skody Octavii II to około 150 złotych.

Wymianę świec przeprowadzamy na zimnym silniku lub kiedy ma taką temperaturę, że mamy możliwość dotknięcia się do niego bez oparzenia. Wykręcanie ich z gorącego silnika może doprowadzić do uszkodzenia gwintu w głowicy.

Zobacz też: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Unosimy przednią maskę i demontujemy plastikową osłonę silnika. Następnie zdejmujemy gąbkę ochronną i wyjmujemy „fajki” świec żarowych. Przechodzimy do wykręcenia świec żarowych. Zakładamy na świece klucz do świec i wykręcamy ją. Należy zwrócić uwagę, żeby klucz był prowadzony prosto. Po odkręceniu świecy wyjmujemy ją za pomocą szczypiec.

Ukręcona świeca żarowa nie jest łatwa do wykręcenia. W przypadku pęknięcia czeka nas wizyta w specjalistycznym zakładzie dlatego najpierw zalecamy polać świecę odrdzewiaczem. Jest to dosyć kontrowersyjna metoda jednak w wielu przypadkach okazuje się skuteczna.

Zobacz też: Jak naprawić ogrzewanie szyby?

Teraz wkręcamy świece żarowe ręcznie a następnie dokręcamy za pomocą klucza dynamometrycznego. Tutaj nie zalecamy wykonywać tego na wyczucie, ponieważ świece żarowe są podatne na uszkodzenia. W silniku z komorami wirowymi moment dokręcania wynosi 15Nm. Na końcu podłączamy przewody świec i montujemy pokrywę ochronną.

Uruchamiamy silnik i sprawdzamy czy pracuje prawidłowo. Po takiej wymianie nie powinno być problemu z rozruchem podczas zimnych dni.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA