REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: naprawa pompki centralnego zamka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Powodem, dla którego naprawiamy pompkę centralnego zamka Audi A3 8L, jest uszkodzenie łopatek wirnika. Niestety jest to kolejna typowa usterka dla aut z grupy VAG. W poradniku tym pokażemy, jak samemu poradzić sobie z taką usterką.

Naprawy podejmuje się ze znanego powodu w przypadku większości napraw. Mianowicie, mamy tutaj na myśli, koszt zakupu nowych części zamiennych. W tym przypadku, nowa pompka zamka centralnego do Audi A3 to wydatek rzędu ok. 400zł.

REKLAMA

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

• Pompka do starych modeli A4, A6, A100, A 80 / 90, nr 4A0 862 257 J
• Śrubokręt gwiazdkowy i płaski
• Kombinerki
• Nóż
• Lutownica

Na początku rozkręcamy starą obudowę, jeśli chodzi o zaczepy wystarczy je podważyć i już mamy dostęp do środka. Kolejny krok, to wyjęcie płytki, która trzyma się na taśmie i dwóch przewodach, uważamy, żeby ich nie uszkodzić.

REKLAMA

Zobacz również: Audi A3 8L: montaż tweeterów i wskaźników doładowania

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie, odkręcamy trzy śrubki, aby dostać się do wirnika. Demontujemy cały wirnik, czyli: góra, środek, łopatki, podstawa. Na końcu znajduje się metalowa osłona, z której odkręcamy dwie śrubki oraz cztery gumowe bolce.

Jeśli chodzi o bolce, trzeba je wcisnąć, aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną. Teraz przecinamy plastikową rurkę bezpośrednio za kablami, najlepiej użyć do tego brzeszczotu. Możemy teraz wyjąć stary silnik.

W pompce, którą kupiliśmy robimy dokładnie to samo, oczywiście pomijamy cięcie plastików. W nowej pompce zamiast plastikowej rurki jest gumowy trójnik. Nie wyrzucamy gumowego trójnika, gdyż przyda nam się w dalszym działaniu.

Kiedy zdemontujemy silnik w pompce, którą kupiliśmy, wyjmujemy go i odlutowujemy dwa czarne kable, biegnące do małego uzwojenia przy wyjściu. Do pompki musi być przylutowany tylko czerwony i niebieski przewód.

W tym momencie zabieramy się za gumowy trójnik. Tniemy go w taki sposób, żeby uzyskać rurkę. Teraz montujemy silnik do starej pompki. Wykonaną przed chwilą rurkę zakładamy na wyjście z silnika oraz na plastikową rurkę, którą wcześniej ucinaliśmy.

Zobacz również: Audi A3 8L: zwiększenie mocy

Przechodzimy do łączenia kabli. Lutujemy je do płytki w miejsce starych. Oczywiście pamiętamy, że czerwony kabel to „plus”, natomiast niebieski to „minus”. Zostało nam tylko skręcenie obudowy i zamontowanie wszystkiego w aucie.

Tak naprawiona pompka powinna być już bezawaryjna, gdyż ma zamontowany grubszy wirnik i nie powinna sprawiać najmniejszych problemów. Jak widać, naprawa nie jest trudna, a do tego szybka i co najważniejsze pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA