REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: naprawa pompki centralnego zamka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Powodem, dla którego naprawiamy pompkę centralnego zamka Audi A3 8L, jest uszkodzenie łopatek wirnika. Niestety jest to kolejna typowa usterka dla aut z grupy VAG. W poradniku tym pokażemy, jak samemu poradzić sobie z taką usterką.

Naprawy podejmuje się ze znanego powodu w przypadku większości napraw. Mianowicie, mamy tutaj na myśli, koszt zakupu nowych części zamiennych. W tym przypadku, nowa pompka zamka centralnego do Audi A3 to wydatek rzędu ok. 400zł.

REKLAMA

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

• Pompka do starych modeli A4, A6, A100, A 80 / 90, nr 4A0 862 257 J
• Śrubokręt gwiazdkowy i płaski
• Kombinerki
• Nóż
• Lutownica

Na początku rozkręcamy starą obudowę, jeśli chodzi o zaczepy wystarczy je podważyć i już mamy dostęp do środka. Kolejny krok, to wyjęcie płytki, która trzyma się na taśmie i dwóch przewodach, uważamy, żeby ich nie uszkodzić.

REKLAMA

Zobacz również: Audi A3 8L: montaż tweeterów i wskaźników doładowania

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie, odkręcamy trzy śrubki, aby dostać się do wirnika. Demontujemy cały wirnik, czyli: góra, środek, łopatki, podstawa. Na końcu znajduje się metalowa osłona, z której odkręcamy dwie śrubki oraz cztery gumowe bolce.

Jeśli chodzi o bolce, trzeba je wcisnąć, aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną. Teraz przecinamy plastikową rurkę bezpośrednio za kablami, najlepiej użyć do tego brzeszczotu. Możemy teraz wyjąć stary silnik.

W pompce, którą kupiliśmy robimy dokładnie to samo, oczywiście pomijamy cięcie plastików. W nowej pompce zamiast plastikowej rurki jest gumowy trójnik. Nie wyrzucamy gumowego trójnika, gdyż przyda nam się w dalszym działaniu.

Kiedy zdemontujemy silnik w pompce, którą kupiliśmy, wyjmujemy go i odlutowujemy dwa czarne kable, biegnące do małego uzwojenia przy wyjściu. Do pompki musi być przylutowany tylko czerwony i niebieski przewód.

W tym momencie zabieramy się za gumowy trójnik. Tniemy go w taki sposób, żeby uzyskać rurkę. Teraz montujemy silnik do starej pompki. Wykonaną przed chwilą rurkę zakładamy na wyjście z silnika oraz na plastikową rurkę, którą wcześniej ucinaliśmy.

Zobacz również: Audi A3 8L: zwiększenie mocy

Przechodzimy do łączenia kabli. Lutujemy je do płytki w miejsce starych. Oczywiście pamiętamy, że czerwony kabel to „plus”, natomiast niebieski to „minus”. Zostało nam tylko skręcenie obudowy i zamontowanie wszystkiego w aucie.

Tak naprawiona pompka powinna być już bezawaryjna, gdyż ma zamontowany grubszy wirnik i nie powinna sprawiać najmniejszych problemów. Jak widać, naprawa nie jest trudna, a do tego szybka i co najważniejsze pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA