Audi A3 8L: czyszczenie zaworu N75
REKLAMA
REKLAMA
Całą operację postaramy się zrobić jak najlepszym sposobem, nie wchodząc w duże wydatki. Natomiast postaramy się, żeby efekt był zadowalający.
REKLAMA
Zobacz też: Audi A3 8L: montaż klimatyzowanego schowka
Co będzie nam potrzebne?
• Klucz 10 z przedłużką
• Mały płaski śrubokręt
• Kawałek druta
• Mała szpilka
• WD 40
• Ręczniki papierowe
Wykonanie
Pierwszy krok to wykręcenie zaworka spod maski. W tym celu musimy odkręcić dwie nakrętki za pomocą klucza 10. Możemy mieć problemy ze zdjęciem przewodów, w tym celu warto użyć płaskiego śrubokręta. Jeśli były wcześniej zdejmowane, nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Następnie zdejmujemy metalową opaskę używając śrubokręta, nie jest to zbyt łatwe zadanie, bo opaska schodzi ciężko i bardzo powoli.
Zobacz też: Jak opisać hałasy mechanikowi?
REKLAMA
Kiedy zdejmiemy opaskę, demontujemy biały kapturek, czyli górną część zaworka N75. Jeżeli się przyjrzymy, zobaczymy rurkę na białej części zaworu. Wyjmujemy metalowy tłoczek z czarnej (dolnej) części zaworu i gumową uszczelkę. Musimy bardzo dokładnie wyczyścić tę uszczelkę preparatem WD-40, czyścimy także cały tłoczek.
Patrząc z góry na tłoczek widzimy w nim dziurkę, za zaślepką jest sprężynka, więc możemy ja wcisnąć za pomocą drucika i popsikać WD-40 w celu przeczyszczenia. Jeśli kilka razy popsikamy, możemy spróbować dmuchnąć w tym miejscu, aby wcisnąć zaślepkę tak, aby powietrze wyszło bocznymi dziurkami w tym tłoczku. Niestety, jest to bardzo męcząca operacja dla naszych płuc. Dolną czarną część także należy przeczyścić WD-40 oraz szmatką lub ręcznikiem papierowym.
Zobacz też: Odpowietrzanie układu hamulcowego
Nie zaszkodzi również sprawdzenie drożności plastikowych rurek, na których są gumowe węże. Jeżeli wszystko wygląda na solidnie przeczyszczone, możemy przystąpić do składania poszczególnych elementów. Po złożeniu tłoczka i uszczelki oraz założeniu białego kapturka, należy ustawić wszystko tak, jak było w pierwotnym stanie i zabezpieczyć klejem. Następnie nakładamy metalową opaskę i zaciskamy ją z powrotem.
Zostało nam tylko zamontowanie do samochodu i sprawdzenie efektu naszej pracy na trasie. Powinniśmy poczuć wyraźny efekt podczas jazdy, czyli szybszą reakcję na pedał gazu. Niestety, zaworek ten jest problematyczny i jest możliwość, że problem powróci po jakimś czasie. Jednak taka naprawa powinna nam wystarczyć na dłuższy czas.
REKLAMA
REKLAMA