REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: naprawa spryskiwacza tylnej szyby - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


Poradnik ten skierowany jest do osób, które mają problem ze spryskiwaczem tylnej szyby. Konkretnie mamy tutaj na myśli brak jakiejkolwiek reakcji na próbę włączenia spryskiwacza tylnej szyby.

Na początku odkręcamy trzy śruby podtrzymujące silniczek i wyciągamy wtyczkę zasilania i rozłączamy przewód, który podaje płyn. Idąc dalej, opuszczamy klapę i delikatnie podważamy śrubokrętem plastikową czapeczkę na dwóch zatrzaskach. Następnie psikamy WD-40 na śrubę, która dociska ramię do przefrezowanej tulejki. Trzeba tutaj zaznaczyć, że ramię jest bardzo mocno zamocowane.

REKLAMA

REKLAMA

Teraz wyciągamy mechanizm spod klapy i rozkręcamy Torxem metalową pokrywkę. Znajduje się pod nią uszczelka, następnie można zauważyć mechanizm poruszający ramię pióra. Z pokrywką powinien zejść czarny zawór, z urwaną najczęściej miedzianą rurką 3,5 mm. Dyszę spryskującą i pozostałą część demontujemy i czyścimy. Elementy te znajdują się w górnej części. Gdy wszystko mamy zdemontowane, przechodzimy do naprawy.

Zobacz również: Jak usunąć nieszczelności pomiędzy gaźnikiem i kolektorem ssącym?

Bierzemy czarny zawór, który usadowiony był w metalowej pokrywce (dobrze, jeśli posiada jeszcze kawałek miedzianej rurki). Szlifujemy koniec rurki, tak żeby nie było zadziorów. Teraz bierzemy rurkę, którą chcemy i szlifujemy ją tak, żeby pasowała do starej, a jeśli mamy taką możliwość, wygładzamy dookoła rurkę. Następnie sprawdzamy, czy wchodzi w oryginalną rurkę, a jeżeli wszystko jest jak należy, czas połączyć te dwa elementy.

REKLAMA

Zobacz też: Jak naprawiać połączenia elektryczne?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pasujące części odtłuszczamy i sklejamy za pomocą kleju Kropelka. Musimy być ostrożni, żeby nie skleić otworu. Nadszedł czas na naprawę dyszy, obcinamy więc rurkę teflonową na około 1 cm, która będzie nam służyć jako uszczelniacz. Nakładamy ją na rurkę miedzianą tuż za zaworkiem, a po zdjęciu dokładnych wymiarów, przycinamy dokładnie rurkę. Chcąc włożyć dyszę w rurkę, będzie nam potrzebne wiertło 2,5 mm, którym należy wywiercić ten otwór.

Zobacz również: Jak często należy dokonywać przeglądu technicznego samochodu?

Następnie nakładamy smar w tuleję, gdzie rurka będzie zamontowana i smarujemy na mechanizmie obracania ramieniem. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Pozostaje nam wyregulowanie wszystkiego, przy czym dyszę najlepiej regulować szpilką. Ramię pióra również regulujemy. Przedstawiony przez nas sposób opiera się o wykorzystanie własnych elementów, ale oczywiście jest możliwy do kupienia zestaw naprawczy. Koszt takiego zestawu to ok. 150 złotych. Jak widać, są dwie metody naprawy takiej usterki, wszystko zależy od tego, ile chcemy wydać na to pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA