REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: naprawa spryskiwacza tylnej szyby - poradnik

Robert Kuśpiel
Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


Poradnik ten skierowany jest do osób, które mają problem ze spryskiwaczem tylnej szyby. Konkretnie mamy tutaj na myśli brak jakiejkolwiek reakcji na próbę włączenia spryskiwacza tylnej szyby.

Na początku odkręcamy trzy śruby podtrzymujące silniczek i wyciągamy wtyczkę zasilania i rozłączamy przewód, który podaje płyn. Idąc dalej, opuszczamy klapę i delikatnie podważamy śrubokrętem plastikową czapeczkę na dwóch zatrzaskach. Następnie psikamy WD-40 na śrubę, która dociska ramię do przefrezowanej tulejki. Trzeba tutaj zaznaczyć, że ramię jest bardzo mocno zamocowane.

REKLAMA

REKLAMA

Teraz wyciągamy mechanizm spod klapy i rozkręcamy Torxem metalową pokrywkę. Znajduje się pod nią uszczelka, następnie można zauważyć mechanizm poruszający ramię pióra. Z pokrywką powinien zejść czarny zawór, z urwaną najczęściej miedzianą rurką 3,5 mm. Dyszę spryskującą i pozostałą część demontujemy i czyścimy. Elementy te znajdują się w górnej części. Gdy wszystko mamy zdemontowane, przechodzimy do naprawy.

Zobacz również: Jak usunąć nieszczelności pomiędzy gaźnikiem i kolektorem ssącym?

Bierzemy czarny zawór, który usadowiony był w metalowej pokrywce (dobrze, jeśli posiada jeszcze kawałek miedzianej rurki). Szlifujemy koniec rurki, tak żeby nie było zadziorów. Teraz bierzemy rurkę, którą chcemy i szlifujemy ją tak, żeby pasowała do starej, a jeśli mamy taką możliwość, wygładzamy dookoła rurkę. Następnie sprawdzamy, czy wchodzi w oryginalną rurkę, a jeżeli wszystko jest jak należy, czas połączyć te dwa elementy.

REKLAMA

Zobacz też: Jak naprawiać połączenia elektryczne?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pasujące części odtłuszczamy i sklejamy za pomocą kleju Kropelka. Musimy być ostrożni, żeby nie skleić otworu. Nadszedł czas na naprawę dyszy, obcinamy więc rurkę teflonową na około 1 cm, która będzie nam służyć jako uszczelniacz. Nakładamy ją na rurkę miedzianą tuż za zaworkiem, a po zdjęciu dokładnych wymiarów, przycinamy dokładnie rurkę. Chcąc włożyć dyszę w rurkę, będzie nam potrzebne wiertło 2,5 mm, którym należy wywiercić ten otwór.

Zobacz również: Jak często należy dokonywać przeglądu technicznego samochodu?

Następnie nakładamy smar w tuleję, gdzie rurka będzie zamontowana i smarujemy na mechanizmie obracania ramieniem. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Pozostaje nam wyregulowanie wszystkiego, przy czym dyszę najlepiej regulować szpilką. Ramię pióra również regulujemy. Przedstawiony przez nas sposób opiera się o wykorzystanie własnych elementów, ale oczywiście jest możliwy do kupienia zestaw naprawczy. Koszt takiego zestawu to ok. 150 złotych. Jak widać, są dwie metody naprawy takiej usterki, wszystko zależy od tego, ile chcemy wydać na to pieniędzy.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA