REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L: naprawa spryskiwacza tylnej szyby - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


Poradnik ten skierowany jest do osób, które mają problem ze spryskiwaczem tylnej szyby. Konkretnie mamy tutaj na myśli brak jakiejkolwiek reakcji na próbę włączenia spryskiwacza tylnej szyby.

Na początku odkręcamy trzy śruby podtrzymujące silniczek i wyciągamy wtyczkę zasilania i rozłączamy przewód, który podaje płyn. Idąc dalej, opuszczamy klapę i delikatnie podważamy śrubokrętem plastikową czapeczkę na dwóch zatrzaskach. Następnie psikamy WD-40 na śrubę, która dociska ramię do przefrezowanej tulejki. Trzeba tutaj zaznaczyć, że ramię jest bardzo mocno zamocowane.

REKLAMA

Teraz wyciągamy mechanizm spod klapy i rozkręcamy Torxem metalową pokrywkę. Znajduje się pod nią uszczelka, następnie można zauważyć mechanizm poruszający ramię pióra. Z pokrywką powinien zejść czarny zawór, z urwaną najczęściej miedzianą rurką 3,5 mm. Dyszę spryskującą i pozostałą część demontujemy i czyścimy. Elementy te znajdują się w górnej części. Gdy wszystko mamy zdemontowane, przechodzimy do naprawy.

Zobacz również: Jak usunąć nieszczelności pomiędzy gaźnikiem i kolektorem ssącym?

Bierzemy czarny zawór, który usadowiony był w metalowej pokrywce (dobrze, jeśli posiada jeszcze kawałek miedzianej rurki). Szlifujemy koniec rurki, tak żeby nie było zadziorów. Teraz bierzemy rurkę, którą chcemy i szlifujemy ją tak, żeby pasowała do starej, a jeśli mamy taką możliwość, wygładzamy dookoła rurkę. Następnie sprawdzamy, czy wchodzi w oryginalną rurkę, a jeżeli wszystko jest jak należy, czas połączyć te dwa elementy.

Zobacz też: Jak naprawiać połączenia elektryczne?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pasujące części odtłuszczamy i sklejamy za pomocą kleju Kropelka. Musimy być ostrożni, żeby nie skleić otworu. Nadszedł czas na naprawę dyszy, obcinamy więc rurkę teflonową na około 1 cm, która będzie nam służyć jako uszczelniacz. Nakładamy ją na rurkę miedzianą tuż za zaworkiem, a po zdjęciu dokładnych wymiarów, przycinamy dokładnie rurkę. Chcąc włożyć dyszę w rurkę, będzie nam potrzebne wiertło 2,5 mm, którym należy wywiercić ten otwór.

Zobacz również: Jak często należy dokonywać przeglądu technicznego samochodu?

Następnie nakładamy smar w tuleję, gdzie rurka będzie zamontowana i smarujemy na mechanizmie obracania ramieniem. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Pozostaje nam wyregulowanie wszystkiego, przy czym dyszę najlepiej regulować szpilką. Ramię pióra również regulujemy. Przedstawiony przez nas sposób opiera się o wykorzystanie własnych elementów, ale oczywiście jest możliwy do kupienia zestaw naprawczy. Koszt takiego zestawu to ok. 150 złotych. Jak widać, są dwie metody naprawy takiej usterki, wszystko zależy od tego, ile chcemy wydać na to pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA