Wymiana filtrów: kabinowego, filtra paliwa i filtra powietrza w Renault Laguna I
REKLAMA
REKLAMA
Wymiana filtra kabinowego - Renault Laguna I
W przypadku filtra kabinowego zalecamy wybrać odmianę z aktywnym węglem. Jest on nie wiele droższy a idealnie się sprawdza w autach z klimatyzacją (lepsza filtracja). Jeśli nasz samochód jest bez klimatyzacji możemy pozostać przy standardowej odmianie.
REKLAMA
Pierwszy krok to odkręcenia kratki znajdującej się w podszybiu od strony pasażera. Znajduje się ona na zewnątrz auta, zamocowana jest za pomocą trzech śrub.
Kolejny krok to wyjęcie kratki z mocowań. Należy wykonywać to ostrożnie, żeby jej nie uszkodzić. Teraz demontujemy plastikowe elementy, które przykrywają filtr przeciwpyłkowy. Wyjmujemy stary filtr i w jego miejsce montujemy nowy. Wszystkie elementy składamy w odwrotnej kolejności. Podczas montowania plastiku ochraniającego filtr należy zwrócić uwagę na poprawne ułożenie węży od spryskiwaczy. Na końcu przykręcamy śruby mocujące kratkę.
Zobacz też: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna I
Wymiana filtra powietrza - Renault Laguna I
Wymiana filtra powietrza nie jest skomplikowana. Unosimy przednią maskę i odkręcamy górne mocowania na puszcze filtra powietrza. Po zdjęciu górnej pokrywy wyjmujemy stary wkład. Zalecamy wyczyścić wnętrze puszki ze wszystkich zanieczyszczeń. Można to zrobić wilgotną a następnie suchą szmatką. Ewentualnie można skorzystać z odkurzacza.
Instalujemy nowy filtr i zakręcamy pokrywę.
Zobacz też: Jak uniknąć napraw skrzyń biegów?
Wymiana filtra paliwa - Renault Laguna I
REKLAMA
Wymianę filtra paliwa zalecamy przeprowadzać w dobrze wentylowanym pomieszczeniu z daleka od źródeł ognia. Pierwszy krok to zlokalizowanie filtra paliwa. Znajduje się on pod zbiornikiem paliwa. Można go rozpoznać po wężykach, które do niego dochodzą. Podstawiamy pusty pojemnik pod filtr i zdejmujemy powoli węże paliwowe. Podczas wykonywania tej czynności zacznie wyciekać paliwo.
Następnie odpinamy zatrzaski znajdujące się w plastikowym koszyku filtra. Teraz możemy wypchnąć filtr. W tym celu należy go wypchnąć zdecydowanym ruchem. Przechodzimy do montażu filtra. Najczęściej zdarza się tak, że zamienniki mogą być mniejsze od oryginału. W takim przypadku zalecamy owinąć filtr izolacją. Wciskamy filtr do koszyka i sprawdzamy czy jest sztywno zamocowany.
Zobacz też: Jak zregenerować turbinę w 1.9 TDI? cz. I
Po podłączeniu wężyków uruchamiamy samochód. Przekręcamy trzy razy kluczyk w pozycję zapłonu, czekamy ok. 10 sekund za każdym razem. Uruchamiamy silnik i sprawdzamy szczelność wszystkich połączeń. Jeśli nie zauważyliśmy wycieków to znak, że wymiana została przeprowadzona poprawnie.
Zużyte filtry oddajemy do punktu utylizacji. Odpady tego typu wymagają specjalnej utylizacji i nie mogą być wyrzucane w dowolne miejsce.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.