REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana alternatora

Robert Kuśpiel
Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora
Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany alternatora w modelu Focus MK2 i C-MAX.

Wymiana alternatora nie jest skomplikowana. Łączy się z demontażem pasków wieloklinowych. W zależności od tego jaki mamy model wymiana przebiega w inny sposób. W oddzielnym poradniku przedstawiliśmy wymianę pasków wieloklinowych z podziałem na silniki benzynowe i wysokoprężne.

REKLAMA

REKLAMA

Na samym początku należy zastanowić się jaki alternator zamontujemy. Pierwsze rozwiązanie to regeneracja. Cena takiej usługi zaczyna się od około 150 złotych nawet do 300 – 400 złotych. Wszystko uzależnione jest od miejsca, którym wykonujemy taką regenerację. Jeżeli znamy sprawdzony warsztat wykonujący takie usługo to warto skorzystać. Dobrze zregenerowany alternator nie będzie odbiegał jakościowo od oryginału.

Zobacz też: Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z alternatora?

Kolejnym wariantem jest zakup używanego egzemplarza. Jest to chyba najlepszy wybór. Pod względem ceny, ta opcja jest bezkonkurencyjna. Modele Focus MK2 i C-MAX nie są na tyle stare, żeby było trudno o części używane. Największym problemem może okazać się niewiadomy stan takiego alternatora. Jeśli mamy sprawdzone źródło to warto kupić używany.

REKLAMA

Na końcu najmniej korzystne rozwiązanie, czyli kupno nowego nieoryginalnego alternatora. Zazwyczaj cenowo zbliżony do regenerowanego. Pomimo gwarancji i zachęcającej ceny, stanowczo odradzamy taki wybór.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy zdecydujemy jaki wariant wybieramy, to przechodzimy do wymiany.

Zobacz też: Jak oszczędzać prąd w samochodzie?

Na początku należy odłączyć klemy od akumulatora. Następnie unosimy przód samochodu i podstawiamy „kobyłki”. Kolejny krok to demontaż pasków klinowych. Odpowiedni opis dla danej wersji silnikowej znajduje się w oddzielnym poradniku. Po wymontowaniu pasków należy wykręcić prawy reflektor. Teraz odpinamy przewód czynnika chłodzącego klimatyzacji od alternatora i podwieszamy go za pomocą drutu.

Na nakrętce zaciskowej styku alternatora znajduje się gumowa nasadka. Należy ją zdemontować. Najlepiej zrobić to za pomocą małego płaskiego śrubokręta. Następnie odłączamy od alternatora dwa przewody i odkręcamy śruby mocujące. W tym momencie możemy swobodnie wyjąć alternator z przedziału silnika. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zamontowaniu nowego paska wieloklinowego.

W zależności od wersji silnikowej, wymiana może się trochę różnić. Opis przedstawiony powyżej znajduje zastosowanie w silniku benzynowym 2.0

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA