REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana alternatora

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora
Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany alternatora w modelu Focus MK2 i C-MAX.

Wymiana alternatora nie jest skomplikowana. Łączy się z demontażem pasków wieloklinowych. W zależności od tego jaki mamy model wymiana przebiega w inny sposób. W oddzielnym poradniku przedstawiliśmy wymianę pasków wieloklinowych z podziałem na silniki benzynowe i wysokoprężne.

REKLAMA

Na samym początku należy zastanowić się jaki alternator zamontujemy. Pierwsze rozwiązanie to regeneracja. Cena takiej usługi zaczyna się od około 150 złotych nawet do 300 – 400 złotych. Wszystko uzależnione jest od miejsca, którym wykonujemy taką regenerację. Jeżeli znamy sprawdzony warsztat wykonujący takie usługo to warto skorzystać. Dobrze zregenerowany alternator nie będzie odbiegał jakościowo od oryginału.

Zobacz też: Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z alternatora?

REKLAMA

Kolejnym wariantem jest zakup używanego egzemplarza. Jest to chyba najlepszy wybór. Pod względem ceny, ta opcja jest bezkonkurencyjna. Modele Focus MK2 i C-MAX nie są na tyle stare, żeby było trudno o części używane. Największym problemem może okazać się niewiadomy stan takiego alternatora. Jeśli mamy sprawdzone źródło to warto kupić używany.

Na końcu najmniej korzystne rozwiązanie, czyli kupno nowego nieoryginalnego alternatora. Zazwyczaj cenowo zbliżony do regenerowanego. Pomimo gwarancji i zachęcającej ceny, stanowczo odradzamy taki wybór.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy zdecydujemy jaki wariant wybieramy, to przechodzimy do wymiany.

Zobacz też: Jak oszczędzać prąd w samochodzie?

Na początku należy odłączyć klemy od akumulatora. Następnie unosimy przód samochodu i podstawiamy „kobyłki”. Kolejny krok to demontaż pasków klinowych. Odpowiedni opis dla danej wersji silnikowej znajduje się w oddzielnym poradniku. Po wymontowaniu pasków należy wykręcić prawy reflektor. Teraz odpinamy przewód czynnika chłodzącego klimatyzacji od alternatora i podwieszamy go za pomocą drutu.

Na nakrętce zaciskowej styku alternatora znajduje się gumowa nasadka. Należy ją zdemontować. Najlepiej zrobić to za pomocą małego płaskiego śrubokręta. Następnie odłączamy od alternatora dwa przewody i odkręcamy śruby mocujące. W tym momencie możemy swobodnie wyjąć alternator z przedziału silnika. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zamontowaniu nowego paska wieloklinowego.

W zależności od wersji silnikowej, wymiana może się trochę różnić. Opis przedstawiony powyżej znajduje zastosowanie w silniku benzynowym 2.0

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA