REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana alternatora

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora
Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony alternator uniemożliwia ładowanie akumulatora. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany alternatora w modelu Focus MK2 i C-MAX.

Wymiana alternatora nie jest skomplikowana. Łączy się z demontażem pasków wieloklinowych. W zależności od tego jaki mamy model wymiana przebiega w inny sposób. W oddzielnym poradniku przedstawiliśmy wymianę pasków wieloklinowych z podziałem na silniki benzynowe i wysokoprężne.

REKLAMA

REKLAMA

Na samym początku należy zastanowić się jaki alternator zamontujemy. Pierwsze rozwiązanie to regeneracja. Cena takiej usługi zaczyna się od około 150 złotych nawet do 300 – 400 złotych. Wszystko uzależnione jest od miejsca, którym wykonujemy taką regenerację. Jeżeli znamy sprawdzony warsztat wykonujący takie usługo to warto skorzystać. Dobrze zregenerowany alternator nie będzie odbiegał jakościowo od oryginału.

Zobacz też: Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z alternatora?

Kolejnym wariantem jest zakup używanego egzemplarza. Jest to chyba najlepszy wybór. Pod względem ceny, ta opcja jest bezkonkurencyjna. Modele Focus MK2 i C-MAX nie są na tyle stare, żeby było trudno o części używane. Największym problemem może okazać się niewiadomy stan takiego alternatora. Jeśli mamy sprawdzone źródło to warto kupić używany.

REKLAMA

Na końcu najmniej korzystne rozwiązanie, czyli kupno nowego nieoryginalnego alternatora. Zazwyczaj cenowo zbliżony do regenerowanego. Pomimo gwarancji i zachęcającej ceny, stanowczo odradzamy taki wybór.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy zdecydujemy jaki wariant wybieramy, to przechodzimy do wymiany.

Zobacz też: Jak oszczędzać prąd w samochodzie?

Na początku należy odłączyć klemy od akumulatora. Następnie unosimy przód samochodu i podstawiamy „kobyłki”. Kolejny krok to demontaż pasków klinowych. Odpowiedni opis dla danej wersji silnikowej znajduje się w oddzielnym poradniku. Po wymontowaniu pasków należy wykręcić prawy reflektor. Teraz odpinamy przewód czynnika chłodzącego klimatyzacji od alternatora i podwieszamy go za pomocą drutu.

Na nakrętce zaciskowej styku alternatora znajduje się gumowa nasadka. Należy ją zdemontować. Najlepiej zrobić to za pomocą małego płaskiego śrubokręta. Następnie odłączamy od alternatora dwa przewody i odkręcamy śruby mocujące. W tym momencie możemy swobodnie wyjąć alternator z przedziału silnika. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o zamontowaniu nowego paska wieloklinowego.

W zależności od wersji silnikowej, wymiana może się trochę różnić. Opis przedstawiony powyżej znajduje zastosowanie w silniku benzynowym 2.0

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA