Dlaczego konieczne jest sprawdzenie chłodnicy powietrza po uszkodzeniu turbosprężarki?
REKLAMA
REKLAMA
Aby zapobiec takim uszkodzeniom, jak również podobnym usterkom (metalowe cząsteczki uwalniane w chłodnicy powietrza mogą dostać się do komory spalania), chłodnica powietrza oraz powiązane części za każdym razem, gdy wymieniana jest turbosprężarka powinny zostać dokładnie sprawdzone, a niekiedy wymienione.
REKLAMA
Zobacz również: Jaki wybrać płyn do chłodnicy?
Powód uszkodzenia turbosprężarki w przypadku jej wymiany zawsze powinien zostać zbadany. W przeciwnym razie w przeciągu krótkiego czasu turbosprężarka może znowu ulec uszkodzeniu. Powinno się przestrzegać technicznych przepisów instalacji podanych przez producentów turbosprężarki oraz samochodu.
Co warto sprawdzić?
1. Regulacje/przełączenie zaworów i przewodów ciśnieniowych,
2. Przewód wlotu powietrza i przewód wylotu gazu pod względem nieczystości/osadów, w razie potrzeby wyczyścić,
3. Filtr powietrza i w razie konieczności go wymienić,
4. Przewód dostarczający olej do turbosprężarki (lepiej wymienić - kontrola wizualna lub czyszczenie nie jest niewystarczające),
5. Przewód odprowadzający olej, wyczyścić, wymienić w razie wątpliwości (nieczystości mogą się dostać do zbiornika oleju i zostać znowu zassane),
6. Olej oraz filtr (zalecana wymiana),
7. Wyczyścić obieg powietrza pomiędzy turbosprężarką a silnikiem,
8. Chłodnicę powietrza pod względem pozostałości oleju/ nieczystości, wymienić w razie konieczności.
Zobacz również: Jak jechać z nieczynnym wentylatorem przy chłodnicy?
Ponadto to przed uruchomieniem warto wypełnić otwór wlotu oleju turbosprężarki przed uruchomieniem.
REKLAMA
REKLAMA