REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uszczelnić układ wydechowy?

Jakubowski Ryszard
Fot. newspress
Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA


Czasami dochodzi do rozszczelnienia układu wydechowego i wówczas wzrasta poziom hałasu, do wnętrza kabiny pasażerskiej mogą się przedostawać spaliny.

Uszkodzone elementy powinno się wymienić w specjalistycznej stacji obsługi na nowe, oryginalne. Doraźnie można je nieraz naprawić, choć zwykle rezultaty takiej naprawy nie są trwałe.

REKLAMA

REKLAMA

Po podniesieniu i solidnym podparciu jednej strony pojazdu (np. bliższej wylotowi rury wydechowej) lub ustawieniu go na kanale rewizyjnym albo na przydrożnym najeździe należy uruchomić zimny silnik i spróbować zlokalizować nieszczelność. Zimny silnik lekko dymi i wówczas łatwiej znaleźć miejsce wydobywania się spalin.

Gdy nieszczelność została odnaleziona, trzeba przystąpić do naprawy. Przydadzą się: szczeliwo techniczne w postaci sznurka, pasta w tubie specjalna do uszczelniania kominków, trochę różnych objemek (tzw. cybantów), taśm zaciskowych i kawałki cienkiej blachy.

Zobacz również: Jak oczyścić gaźnik?

REKLAMA

Jeżeli otwór powstał w jednym z tłumików i jest niewielki, można go spróbować zatkać szczeliwem technicznym nasyconym pastą do uszczelniania kominków. Pasta ta jest czarna i bardzo brudząca, a plamy jakie pozostawi na rękach i ubraniu są bardzo trudne do usunięcia. Dlatego trzeba pracować w ochronnych rękawicach, zachowując ostrożność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie wciskać zbyt mono szczeliwa do wnętrza tłumika, aby go nie zatkać. Wystarczy 2-3 cm z dużą ilością pasty. Pasta ta zasycha „na kamień” po kilku godzinach, a tak zreperowany tłumik wytrzyma co najmniej kilkaset kilometrów, pod warunkiem że szczeliwo będzie wciśnięte siłą w otwór. Sznur z niego wykonany można złożyć na pół, gdyby pojedynczo okazał się cienki.

Zobacz również: Jak naprawić uszkodzony zbiornik paliwa?

Jeżeli nieszczelne są miejsca połączenia tłumików z odcinkami rury wydechowej, czasem wystarczy mocniejsze dociągnięcie nakrętek cybantów. Gdy podczas tej czynności zerwie się gwint, można dołożyć drugą z dobrym gwintem, nie zdejmując uszkodzonej. Zadziała ona wówczas jak podkładka dystansowa. Można dołożyć obok drugi cybant, gdyby samo dokręcenie jednego nie pomogło i też bardzo mocno go dokręcić. Powinien on wgnieść się w rurę wydechową. Do dokręcania stosować klucz nasadowy lub oczkowy. Zwykły jest zbyt słaby.

Jeżeli dwa cybanty nie spowodowały uszczelnienia, oznacza to, iż trzeba wymienić rurę wydechową, gdyż procesy korozyjne zniszczyły ją zbyt mocno. Można tymczasowo nałożyć na nie grubą warstwę pastu uszczelniającej, ale ona prawdopodobnie po kilku godzinach odpadnie. Rzadziej korozja dotyka króćce tłumików, wykonywane najczęściej z grubszej blachy, niż rura wydechowa.

Jeżeli nieszczelność powstała w wyniku korozji rury wydechowej gdzieś pomiędzy tłumikami, miejsce to po oczyszczeniu z błota należy pokryć obficie pastą do uszczelniania kominków, następnie okręcić szczeliwem technicznym zwój przy zwoju. Powinno przykleić się do pasty. Wówczas jego powierzchnię pokryć równie obficie tą samą pastą, a następnie okręcić kawałkiem cienkiej blachy i zamocować ją przy pomocy objemek taśmowych, takich jak stosuje się do węży ogrodniczych czy do mocowania gumowych osłon przegubów napędowych.

Zobacz również: Jak usunąć kamień kotłowy z układu chłodzenia?

Zamiast objemek można użyć miękkiego stalowego lub miedzianego drutu i po kilku godzinach schnięcia pasty można kontynuować podróż. Taki prowizoryczny plaster na rurze wydechowej, jeżeli jest wykonany starannie, z dużą ilością pasty uszczelniającej, może wytrzymać nawet kilka miesięcy.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA