REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uszczelnić układ wydechowy?

Jakubowski Ryszard
Fot. newspress
Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Czasami dochodzi do rozszczelnienia układu wydechowego i wówczas wzrasta poziom hałasu, do wnętrza kabiny pasażerskiej mogą się przedostawać spaliny.

Uszkodzone elementy powinno się wymienić w specjalistycznej stacji obsługi na nowe, oryginalne. Doraźnie można je nieraz naprawić, choć zwykle rezultaty takiej naprawy nie są trwałe.

REKLAMA

Po podniesieniu i solidnym podparciu jednej strony pojazdu (np. bliższej wylotowi rury wydechowej) lub ustawieniu go na kanale rewizyjnym albo na przydrożnym najeździe należy uruchomić zimny silnik i spróbować zlokalizować nieszczelność. Zimny silnik lekko dymi i wówczas łatwiej znaleźć miejsce wydobywania się spalin.

Gdy nieszczelność została odnaleziona, trzeba przystąpić do naprawy. Przydadzą się: szczeliwo techniczne w postaci sznurka, pasta w tubie specjalna do uszczelniania kominków, trochę różnych objemek (tzw. cybantów), taśm zaciskowych i kawałki cienkiej blachy.

Zobacz również: Jak oczyścić gaźnik?

REKLAMA

Jeżeli otwór powstał w jednym z tłumików i jest niewielki, można go spróbować zatkać szczeliwem technicznym nasyconym pastą do uszczelniania kominków. Pasta ta jest czarna i bardzo brudząca, a plamy jakie pozostawi na rękach i ubraniu są bardzo trudne do usunięcia. Dlatego trzeba pracować w ochronnych rękawicach, zachowując ostrożność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie wciskać zbyt mono szczeliwa do wnętrza tłumika, aby go nie zatkać. Wystarczy 2-3 cm z dużą ilością pasty. Pasta ta zasycha „na kamień” po kilku godzinach, a tak zreperowany tłumik wytrzyma co najmniej kilkaset kilometrów, pod warunkiem że szczeliwo będzie wciśnięte siłą w otwór. Sznur z niego wykonany można złożyć na pół, gdyby pojedynczo okazał się cienki.

Zobacz również: Jak naprawić uszkodzony zbiornik paliwa?

REKLAMA

Jeżeli nieszczelne są miejsca połączenia tłumików z odcinkami rury wydechowej, czasem wystarczy mocniejsze dociągnięcie nakrętek cybantów. Gdy podczas tej czynności zerwie się gwint, można dołożyć drugą z dobrym gwintem, nie zdejmując uszkodzonej. Zadziała ona wówczas jak podkładka dystansowa. Można dołożyć obok drugi cybant, gdyby samo dokręcenie jednego nie pomogło i też bardzo mocno go dokręcić. Powinien on wgnieść się w rurę wydechową. Do dokręcania stosować klucz nasadowy lub oczkowy. Zwykły jest zbyt słaby.

Jeżeli dwa cybanty nie spowodowały uszczelnienia, oznacza to, iż trzeba wymienić rurę wydechową, gdyż procesy korozyjne zniszczyły ją zbyt mocno. Można tymczasowo nałożyć na nie grubą warstwę pastu uszczelniającej, ale ona prawdopodobnie po kilku godzinach odpadnie. Rzadziej korozja dotyka króćce tłumików, wykonywane najczęściej z grubszej blachy, niż rura wydechowa.

Jeżeli nieszczelność powstała w wyniku korozji rury wydechowej gdzieś pomiędzy tłumikami, miejsce to po oczyszczeniu z błota należy pokryć obficie pastą do uszczelniania kominków, następnie okręcić szczeliwem technicznym zwój przy zwoju. Powinno przykleić się do pasty. Wówczas jego powierzchnię pokryć równie obficie tą samą pastą, a następnie okręcić kawałkiem cienkiej blachy i zamocować ją przy pomocy objemek taśmowych, takich jak stosuje się do węży ogrodniczych czy do mocowania gumowych osłon przegubów napędowych.

Zobacz również: Jak usunąć kamień kotłowy z układu chłodzenia?

Zamiast objemek można użyć miękkiego stalowego lub miedzianego drutu i po kilku godzinach schnięcia pasty można kontynuować podróż. Taki prowizoryczny plaster na rurze wydechowej, jeżeli jest wykonany starannie, z dużą ilością pasty uszczelniającej, może wytrzymać nawet kilka miesięcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA