REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego rośnie zainteresowanie outsourcingiem w logistyce?

Subskrybuj nas na Youtube
Magazyn
Magazyn
Promag S.A.

REKLAMA

REKLAMA

Outsourcing powoli zadamawia na polskim rynku logistycznym. Jakie są jego zalety? Czy każda firma może sobie na niego pozwolić?

Outsourcing w logistyce

Polski rynek logistyczny wykazuje coraz większe zainteresowanie outsourcingiem. Dzięki temu firmy działające w tej branży mają szansę stać bardziej efektywne. Muszą jednak się zastanowić, kiedy warto z niego skorzystać. Znaczenie ma również cena i jakość usług logistycznych.

REKLAMA

Firmy logistyczne coraz częściej rozważają outsourcowanie swoich usług. Część z nich podjęła już tę decyzję, z powodzeniem konkurując na rynku. Dzięki zaawansowanym technologiom i usprawnionemu procesowi dostaw unikają zarówno problemów z opóźnieniem, jak i wszelkich negatywnych konsekwencji wynikających z takiej sytuacji. Outsourcing ułatwia również wymianę informacji w łańcuchu logistycznym, co ma przełożenie na końcowy efekt i zadowolenie klientów.

Zobacz też: Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta w branży logistycznej?

– Ważne jest dla Polski i reszty Europy, aby wdrażać nowsze technologie, takie jak real time data, big data w chmurze, cloud computing itp. Ułatwią one komunikację między komponentami i sprawią, że Polska i pozostałe kraje Europy będą bardziej efektywne w przemyśle logistycznym. Pierwszym ważnym krokiem jest stworzenie i przystosowanie bardziej zrozumiałego logistycznego systemu, w którym jego komponenty komunikują się ze sobą w bardziej inteligentny sposób, aby zapewnić szybsze, skuteczne i bardziej przewidywalne w skutkach podejmowanie decyzji, mówi Curtis Shull, CEO Proximus RFID Solutions.

Zobacz też: Zwiększenie stawki zwrotu akcyzy od paliwa rolniczego w 2016 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Firmy zastanawiają się, czy rozbudować proces logistyczny wewnątrz firmy, czy po prostu outsourcować usługi. Już wiele przedsiębiorstw korzysta z tej ostatniej formy i wszystko wskazuje na to, że przyszłość będzie należeć do outsourcingu. Tym bardziej, że firmy specjalistyczne są w stanie o wiele bardziej zapewnić prawidłowe funkcjonowanie łańcucha dostaw i stosują nowoczesne rozwiązania.

– Do tej pory outsourcing logistyczny koncentrował się na prostych usługach. Staliśmy przed wyzwaniem, czy budować magazyny sami, czy po prostu outsourcować zarządzanie gospodarką magazynową firmom specjalistycznym. Dotyczy to również przewozu towarów. Według mnie, a także jak wynika z badań, które wykonujemy, właściwym kierunkiem jest outsourcing całego łańcucha dostaw, a nie tylko tej części związanej z fizycznym przemieszczaniem się produktów, uważa Andrzej Zawistowski z Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów.

Jakie są główne korzyści outsourcingu w logistyce?

Podejmując decyzję o outsourcingu, firmy kierują się m.in. ceną. Oczekują niskich kosztów oraz wysokiej jakości usług. Brak możliwości spełnienia tych wymogów oznacza, że outsourcing nie ma prawa bytu. Przedsiębiorstwa muszą być pewne, że powierzając firmom specjalistycznym tego typu działania, otrzymają w zamian profesjonalną obsługę.

– Firmy przede wszystkim stawiają na cenę. Jest ona niezwykle ważna. Istotne jest również, aby jakość usług, które są outsourcowane, nie była gorsza od tej jakości, jaką wcześniej same oferowały. Znaczenie ma także reputacja firmy outsourcingowej i dobrze przeprowadzony proces sprzedażowy, dodaje Michał Pajdak, CEO Appgration.

Zobacz też: Jak duże ciężary może przenosić pracownik?

REKLAMA

Jednak, zanim zostanie podjęta ostateczna decyzja o outsourcingu logistycznym, należy się zastanowić, czy na pewno dana firma jest na ten proces gotowa. Jeżeli się waha lub nie wie, jaki jest jego cel, to powinna gruntownie przemyśleć swoje postanowienia w tym zakresie. Być może jeszcze nie jest to właściwy czas, aby zlecać zadanie komuś z zewnątrz.

– Jako firmy outsourcingowe popełniamy błędy, które mają zbyt daleko idące skutki, nie biorąc pod uwagę, że nasi klienci nie są na tyle dojrzali, aby wchłonąć dany poziom outsourcingu. Jest to zatem również kwestia zrozumienia naszego klienta, jaką dojrzałość on posiada, jeżeli chodzi o outsourcing i wtedy oczywiście możemy dostosować naszą ofertę usług i poziom outsourcingu do możliwości naszych klientów, tłumaczy Jean Francois Faucher, prezes zarządu XBS Group.

Przyszłość należy do outsourcingu logistycznego. Obecnie także w Polsce funkcjonują firmy, które oferują zaawansowane działania logistyczne. Jeżeli przedsiębiorstwa są przekonane o outsorcowaniu usług, warto skorzystać z takiej możliwości. Może się okazać, że w ten sposób staną się jeszcze bardziej konkurencyjne.

Źródło: materiały prasowe MondayNews

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA