REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego rośnie zainteresowanie outsourcingiem w logistyce?

Subskrybuj nas na Youtube
Magazyn
Magazyn
Promag S.A.

REKLAMA

REKLAMA

Outsourcing powoli zadamawia na polskim rynku logistycznym. Jakie są jego zalety? Czy każda firma może sobie na niego pozwolić?

Outsourcing w logistyce

Polski rynek logistyczny wykazuje coraz większe zainteresowanie outsourcingiem. Dzięki temu firmy działające w tej branży mają szansę stać bardziej efektywne. Muszą jednak się zastanowić, kiedy warto z niego skorzystać. Znaczenie ma również cena i jakość usług logistycznych.

REKLAMA

Firmy logistyczne coraz częściej rozważają outsourcowanie swoich usług. Część z nich podjęła już tę decyzję, z powodzeniem konkurując na rynku. Dzięki zaawansowanym technologiom i usprawnionemu procesowi dostaw unikają zarówno problemów z opóźnieniem, jak i wszelkich negatywnych konsekwencji wynikających z takiej sytuacji. Outsourcing ułatwia również wymianę informacji w łańcuchu logistycznym, co ma przełożenie na końcowy efekt i zadowolenie klientów.

Zobacz też: Jak sprawdzić wiarygodność kontrahenta w branży logistycznej?

– Ważne jest dla Polski i reszty Europy, aby wdrażać nowsze technologie, takie jak real time data, big data w chmurze, cloud computing itp. Ułatwią one komunikację między komponentami i sprawią, że Polska i pozostałe kraje Europy będą bardziej efektywne w przemyśle logistycznym. Pierwszym ważnym krokiem jest stworzenie i przystosowanie bardziej zrozumiałego logistycznego systemu, w którym jego komponenty komunikują się ze sobą w bardziej inteligentny sposób, aby zapewnić szybsze, skuteczne i bardziej przewidywalne w skutkach podejmowanie decyzji, mówi Curtis Shull, CEO Proximus RFID Solutions.

Zobacz też: Zwiększenie stawki zwrotu akcyzy od paliwa rolniczego w 2016 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Firmy zastanawiają się, czy rozbudować proces logistyczny wewnątrz firmy, czy po prostu outsourcować usługi. Już wiele przedsiębiorstw korzysta z tej ostatniej formy i wszystko wskazuje na to, że przyszłość będzie należeć do outsourcingu. Tym bardziej, że firmy specjalistyczne są w stanie o wiele bardziej zapewnić prawidłowe funkcjonowanie łańcucha dostaw i stosują nowoczesne rozwiązania.

– Do tej pory outsourcing logistyczny koncentrował się na prostych usługach. Staliśmy przed wyzwaniem, czy budować magazyny sami, czy po prostu outsourcować zarządzanie gospodarką magazynową firmom specjalistycznym. Dotyczy to również przewozu towarów. Według mnie, a także jak wynika z badań, które wykonujemy, właściwym kierunkiem jest outsourcing całego łańcucha dostaw, a nie tylko tej części związanej z fizycznym przemieszczaniem się produktów, uważa Andrzej Zawistowski z Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów.

Jakie są główne korzyści outsourcingu w logistyce?

Podejmując decyzję o outsourcingu, firmy kierują się m.in. ceną. Oczekują niskich kosztów oraz wysokiej jakości usług. Brak możliwości spełnienia tych wymogów oznacza, że outsourcing nie ma prawa bytu. Przedsiębiorstwa muszą być pewne, że powierzając firmom specjalistycznym tego typu działania, otrzymają w zamian profesjonalną obsługę.

– Firmy przede wszystkim stawiają na cenę. Jest ona niezwykle ważna. Istotne jest również, aby jakość usług, które są outsourcowane, nie była gorsza od tej jakości, jaką wcześniej same oferowały. Znaczenie ma także reputacja firmy outsourcingowej i dobrze przeprowadzony proces sprzedażowy, dodaje Michał Pajdak, CEO Appgration.

Zobacz też: Jak duże ciężary może przenosić pracownik?

REKLAMA

Jednak, zanim zostanie podjęta ostateczna decyzja o outsourcingu logistycznym, należy się zastanowić, czy na pewno dana firma jest na ten proces gotowa. Jeżeli się waha lub nie wie, jaki jest jego cel, to powinna gruntownie przemyśleć swoje postanowienia w tym zakresie. Być może jeszcze nie jest to właściwy czas, aby zlecać zadanie komuś z zewnątrz.

– Jako firmy outsourcingowe popełniamy błędy, które mają zbyt daleko idące skutki, nie biorąc pod uwagę, że nasi klienci nie są na tyle dojrzali, aby wchłonąć dany poziom outsourcingu. Jest to zatem również kwestia zrozumienia naszego klienta, jaką dojrzałość on posiada, jeżeli chodzi o outsourcing i wtedy oczywiście możemy dostosować naszą ofertę usług i poziom outsourcingu do możliwości naszych klientów, tłumaczy Jean Francois Faucher, prezes zarządu XBS Group.

Przyszłość należy do outsourcingu logistycznego. Obecnie także w Polsce funkcjonują firmy, które oferują zaawansowane działania logistyczne. Jeżeli przedsiębiorstwa są przekonane o outsorcowaniu usług, warto skorzystać z takiej możliwości. Może się okazać, że w ten sposób staną się jeszcze bardziej konkurencyjne.

Źródło: materiały prasowe MondayNews

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

REKLAMA

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

REKLAMA

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

REKLAMA