REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Radom stanie się ważnym ośrodkiem rozwoju grupy Airbus

Radom stanie się ważnym ośrodkiem rozwoju grupy Airbus. Fot. Fotolia
Radom stanie się ważnym ośrodkiem rozwoju grupy Airbus. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Grupa Airbus zamierza uczynić z Radomia istotny ośrodek rozwoju. Rozwiązania, nad którymi pracują naukowcy z uniwersytetu radomskiego będą wdrażane do produkcji w fabryce którą Airbus wybuduje w tym mieście.

Radom ma stać się ważnym ośrodkiem rozwoju grupy Airbus w Polsce. Zgodnie ze strategią firmy, koncepcje nowych rozwiązań, nad którymi już pracują naukowcy z radomskiego uniwersytetu, będą wdrażane do produkcji w zakładzie, który Airbus planuje wybudować w tym mieście.

REKLAMA

Jak podkreślił w czwartek na konferencji prasowej szef Badań i Innowacji Airbus Helicopters Tomasz Krysiński, naukowcy z Radomia opracowali innowacyjne rozwiązania, które znajdą się na wyposażeniu śmigłowców produkowanych przez Airbusa. „Pomysł pracowników Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu pozwoli w sposób bardzo skuteczny zwiększyć sprawność, obniżyć masę i podnieść efektywność bardzo ważnego elementu wyposażenia śmigłowca” – powiedział Krysiński. Zastrzegł, że szczegóły badań są na razie objęte tajemnicą przemysłową i zostaną ujawnione we wrześniu.

Zobacz też: Hispano-Suiza otworzyło w Polsce centrum logistyczne

Nowe elementy mają być produkowane w zakładzie, który Airbus zamierza wybudować w Radomiu. Według Krysińskiego ma tutaj znaleźć pracę 250 osób.

REKLAMA

Firma Airbus Helicopters - jeden z największych producentów śmigłowców w świecie – rozpoczął współpracę w Uniwersytetem Technologiczno-Humanistycznym w Radomiu w ubiegłym roku. Wówczas informowano, że współpraca ma dotyczyć badań nad autopilotami do helikopterów lżejszej konstrukcji oraz systemami antywibracyjnymi.

Jak ocenił prezes Airbus Group Polska Sebastian Magadzio, Radom jest ważnym ośrodkiem dla rozwoju działalności firmy w Polsce. „Zależy nam na ciągłości całego procesu, począwszy od prac projektowych, które odbywają się na tutejszym uniwersytecie, do produkcji, która będzie prowadzona także w Radomiu” – podkreślił prezes.

Zobacz też: Jak zmierzyć efektywność łańcucha dostaw?

Airbus Group jest liderem w dziedzinie aeronautyki, przestrzeni kosmicznej i usług pokrewnych. W 2014 roku Grupa - w skład której wchodzą firmy Airbus, Airbus Defence and Space i Airbus Helicopters - wygenerowała przychody w wysokości 60,7 miliarda euro i zatrudniała około 138 600 pracowników. Airbus Group jest też udziałowcem firmy ATR - produkującej samoloty turbośmigłowe, konsorcjum Eurofighter i dostawcy systemów rakietowych - spółki MBDA.

Airbus jest obecny w Polsce od 2001 r. Obecnie zatrudnia 900 osób, głównie z zakładach w Warszawie i Mielcu. Grupa planuje długofalowe inwestycje w Polsce. Ma się z nimi wiązać stworzenie 1250 bezpośrednich i 2000 pośrednich miejsc pracy.

Obecnie MON negocjuje umowę z konsorcjum pod wodzą Airbus Helicopters, które zaoferowało śmigłowiec H225M Caracal (w maju przeszedł on wojskowe testy w Polsce). Wart ok. 13 mld zł kontrakt na 50 wiropłatów w różnych wersjach ma zostać podpisany jesienią.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    REKLAMA

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    REKLAMA

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    REKLAMA