REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

DB Schenker: Euro 2012 to wyzwanie dla branży TSL

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

DB Schenker jeden z operatorów logistycznych Euro 2012, rozpoczął już przygotowania do imprezy. 

Specjaliści od imprez sportowych w DB Schenker

Każda Olimpiada i sportowe mistrzostwa to święto milionów kibiców. Dla nich to czas pełen emocji i wrażeń, dla sportowców – rywalizacji i wysiłku. Wielkie wydarzenia sportowe to także okres żniw dla producentów z wielu branż. W tle tych wydarzeń zawsze stoi logistyka, dlatego obszar ten jest powierzony wysokiej klasy specjalistom.

REKLAMA

Szereg wyzwań związanych z kompleksowym zarządzaniem projektami logistycznymi determinuje wybór partnerów do obsługi tego typu wydarzeń. W strukturze DB Schenker został wyodrębniony specjalny zespół – DB SCHENKER sports events, specjalizujący się w przygotowaniu i obsłudze największych wydarzeń sportowych na świecie.

Na ogół nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele elementów składa się na logistykę takich imprez.

Po pierwsze jest to transport sportowców oraz ich sprzętu, wraz z żywnością, odżywkami, medykamentami oraz wszelkimi rzeczami osobistymi; po drugie – wyposażenie obiektów sportowych (sprzęt techniczny, konstrukcja i demontaż trybun na stadionach, dostawy odpowiedniej nawierzchni, zabezpieczenia, oznakowanie); wreszcie po trzecie – zapewnienie odpowiednich warunków dla kibiców: organizacja specjalnych stref kibicowania (fanzone) bilety i akredytacje, obsługa imprez towarzyszących, jak również dostawy napojów oraz wyżywienia.


REKLAMA

„Podczas tegorocznych Mistrzostw przede wszystkim możemy spodziewać się dużego spiętrzenia dostaw i nieprzewidywalnego popytu. Obsługa imprez sportowych charakteryzuje się też wieloma transportami ponadgabarytowymi i dużym naciskiem na bezpieczeństwo w łańcuchach dostaw. Konieczna jest także duża elastyczność w działaniu i silna sieć logistyczna, aby móc szybko reagować na potrzeby klientów” – tłumaczy Rafał Tarasewicz, Senior Business Manager Schenker Sp. z o.o., członek grupy DB SCHENKER sports events.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Inną kategorią będzie z pewnością stan dróg, który nie jest idealny i przez to nie zapewnia takiego komfortu pracy, jak np. w Austrii i Szwajcarii w trakcie Euro 2008. „DB Schenker w Polsce posiada jednak jedną z najbardziej efektywnych organizacji logistycznych w Europie, dlatego Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej w Polsce i na Ukrainie to kolejny projekt, który zamierzamy zrealizować na najwyższym, światowym poziomie” – dodaje Rafał Tarasewicz.

Euro 20125- Obsługa logistyczna sieci handlowych

Mistrzostwa Europy w Polsce i na Ukrainie będą największą imprezą sportową organizowaną w tej części Europy. Według różnych szacunków firm badawczych do Polski i na Ukrainę może przyjechać ponad 1 milion kibiców. Spowoduje to naturalny wzrost konsumpcji w naszym kraju. DB Schenker od wielu lat zabezpiecza łańcuchy dostaw największych graczy na rynku, w tym większości sieci handlowych.

REKLAMA

„Spodziewamy się, że wyniku turnieju obroty handlowe naszych partnerów znacznie wzrosną. Przygotowujemy nasze zasoby operacyjne na ten czas, zarówno jeśli chodzi o doświadczoną kadrę, która będzie pracować na pełnych obrotach, jak i dodatkowy tabor aut naszych przewoźników” – mówi Arkadiusz Wojtas, Project Director DB SCHENKER sports events.

Zakres świadczonych usług jest bardzo szeroki, ponieważ dotyczy różnych sfer i interesariuszy Mistrzostw. DB Schenker ma dedykowaną wyspecjalizowaną ofertę dla dostawców wszelkiego rodzaju towarów i usług związanych z Mistrzostwami, np. dla obsługi programów promocyjnych sponsorów, które będą realizowane przy okazji turnieju.


„Chcemy również zainteresować naszymi usługami firmy wyłonione do obsługi stref kibica w poszczególnych miastach-gospodarzach turnieju. Posiadamy dedykowaną ofertę zabezpieczenia łańcucha logistyki i cła dla strefy mediów i obsługi Międzynarodowego Centrum Przekazu w Warszawie” – dodaje Arkadiusz Wojtas.

Mobilni agenci celni DB Schenker

Podczas Mistrzostw Europy DB Schenker będzie rekomendowanym dostawcą usług celnych we wszystkich określonych przez organizatorów miejscach w Polsce: na przejściach granicznych z Ukrainą, na lotniskach i innych lokalizacjach w Gdańsku, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu.

Firma ma już duże doświadczenie w tym zakresie – była m.in. oficjalnym spedytorem i wyłącznym dostawcą usług w zakresie odprawy celnej na Igrzyskach Olimpijskich w Pekinie w 2008 roku.

„Nie wszędzie mamy własne Agencje Celne. Nie ma też ekonomicznego uzasadnienia, aby w każdym ze wskazanych miejsc otwierać Agencję Celną. Pojawiło się pytanie, jak zapewnić szybką i prawidłową obsługę celną we wszystkich lokalizacjach wskazanych przez organizatorów. Tak narodził się pomysł mobilnego agenta celnego.

Zamiast inwestować w nowe agencje celne, co byłoby nieracjonalne z ekonomicznego punktu widzenia, inwestujemy w tzw. mobilnych agentów.” – opowiada Monika Pachniak-Radzińska, Dyrektor Rozwoju Rynku Schenker Sp. z o.o. Spośród kilkudziesięciu agentów celnych z agencji firmy na terenie całej Polski została wybrana grupa osób, która będzie uczestniczyć w załatwianiu wszystkich spraw związanych z obsługą celną turnieju tam, gdzie firma nie ma bezpośrednio usytuowanych biur.

W dobie elektronicznych odpraw celnych wystarczy komputer, aby dokonać odprawy, i samochód, aby stawić się w Urzędzie Celnym w razie potrzeby okazania dokumentów lub asystowania przy ewentualnych rewizjach.

Mobilny agent celny nie jest związany z jedną lokalizacją, ale obsługuje klientów w różnych miejscach w zależności od potrzeb. To oznacza dodatkowe wymagania w stosunku do agenta, który musi poznać specyfikę różnych przejść łącznie z procedurami komunikacji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA