REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Case study: Globalny standard GS1 w znakowaniu wina

Anna Gagaczowska
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dbając o dostosowanie się do wymagań odbiorców, firma Piwnice Win Importowanych Vinfort z Krakowa zdecydowała się na wdrożenie systemu służącego do wydruku etykiet logistycznych zgodnych z globalnym standardem GS1.

Spółka Piwnice Win Importowanych Vinfort z Krakowa od 1950 roku zajmuje się importem i butelkowaniem wysokiej klasy win gronowych. Firma wiele gatunków win z większości państw europejskich, m.in. Węgier, Chorwacji, Rumunii, Słowenii, Mołdawii, Hiszpanii, a także z krajów Ameryki Południowej, takich jak Argentyna, Chile czy Brazylia oraz z egzotycznej Afryki Południowej.

REKLAMA

REKLAMA

Do tej pory w Piwnicach Win podczas znakowania produktów posługiwano się etykietami, które były wykonane według własnych projektów, a co za tym idzie - nie były dostosowane do wymagań wszystkich kontrahentów.

W związku z tym spółka zdecydowała się ustandaryzować oznakowanie.
Eksperci z SKK zaproponowali system służący do wydruku etykiet logistycznych zgodnych z globalnym standardem GS1.

W ramach przeprowadzonego wdrożenia SKK dostarczyła oprogramowanie SKK Etykieta Logistyczna GS1 do wydruku etykiet logistycznych, uruchomiła system i przeszkoliła pracowników oraz zaprojektowała etykiety zgodne ze standardem GS1.

REKLAMA

Co to jest GS1

Standard GS1 umożliwia wykorzystywanie jednoznacznych numerów do identyfikacji dóbr, usług, zasobów i lokalizacji na całym świecie. Numery te mogą być przedstawione w postaci kodów kreskowych. Umożliwia to zautomatyzowany odczyt wszędzie tam, gdzie istnieje taka potrzeba w procesach logistycznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Etykiety logistyczne są nośnikiem informacji w łańcuchu dostaw, w którym wszyscy uczestnicy (producent, przewoźnik, dystrybutor, detalista) porozumiewają się wspólnym językiem. W wymianie handlowej zgodnej z systemem GS1 ważne jest, aby każdy uczestnik łańcucha dostaw miał zestandaryzowany kod, który zawiera standardowe dane. Obecnie duże sieci handlowe wymagają, aby dostarczany im towar był oznaczony w systemie GS1. 

SKK Etykieta Logistyczna GS1 to oprogramowanie służące do projektowania i drukowania etykiet. Wszystkie wersje programu SKK Etykieta Logistyczna GS1 mają przejrzysty i przyjazny interfejs użytkownika oraz całą gamę nowoczesnych narzędzi, które sprawiają, że projektowanie etykiet jest łatwe i szybkie.

Oprogramowanie SKK Etykieta Logistyczna GS1 występuje w polskiej wersji językowej i umożliwia skonfigurowanie tzw. serwera wydruku, który automatyzuje proces wprowadzania danych potrzebnych do wydruku etykiet. Rozwiązanie zastosowane w Piwnicach Win zostało zintegrowane z systemem informatycznym firmy.

Oznacza to, że dane na etykietę są pobierane automatycznie z systemu informatycznego. Dzięki temu nie ma konieczności ręcznego wprowadzania danych przed wydrukiem etykiety, co pozwala na wyeliminowanie błędów oraz ograniczenie kosztów. Wprowadzone rozwiązanie doceniają również klienci. Dzięki wdrożeniu nowego systemu znakowania, Piwnice Win dołączyły do grona firm funkcjonujących zgodnie ze standardami GS1 i mogą teraz współpracować z wszystkimi dużymi sieciami handlowymi.

Największą korzyścią po wdrożeniu systemu zaproponowanego było spełnienie wymagań odbiorców, a tym samym możliwość dostarczania produktów do wszystkich sieci handlowych, które wymagają stosowania standardów GS1. Ponadto firma nie ponosi kosztów związanych z nieprawidłowym oznakowaniem produktów, ponieważ system jest zaprogramowany w taki sposób, aby etykiety były drukowane zgodnie z zasadami. Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu udało się także obniżyć koszty wewnętrznego oznakowania produktów.

Nowy system znakowania wprowadzony w dystrybucji win jest również korzystny dla odbiorców, ponieważ na każdej etykiecie znajdują się szczegółowe dane dotyczące konkretnego produktu, takie jak numer partii produkcyjnej, co ułatwia szybką identyfikację towaru.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA