REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Case study: Globalny standard GS1 w znakowaniu wina

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Gagaczowska
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dbając o dostosowanie się do wymagań odbiorców, firma Piwnice Win Importowanych Vinfort z Krakowa zdecydowała się na wdrożenie systemu służącego do wydruku etykiet logistycznych zgodnych z globalnym standardem GS1.

Spółka Piwnice Win Importowanych Vinfort z Krakowa od 1950 roku zajmuje się importem i butelkowaniem wysokiej klasy win gronowych. Firma wiele gatunków win z większości państw europejskich, m.in. Węgier, Chorwacji, Rumunii, Słowenii, Mołdawii, Hiszpanii, a także z krajów Ameryki Południowej, takich jak Argentyna, Chile czy Brazylia oraz z egzotycznej Afryki Południowej.

REKLAMA

REKLAMA

Do tej pory w Piwnicach Win podczas znakowania produktów posługiwano się etykietami, które były wykonane według własnych projektów, a co za tym idzie - nie były dostosowane do wymagań wszystkich kontrahentów.

W związku z tym spółka zdecydowała się ustandaryzować oznakowanie.
Eksperci z SKK zaproponowali system służący do wydruku etykiet logistycznych zgodnych z globalnym standardem GS1.

W ramach przeprowadzonego wdrożenia SKK dostarczyła oprogramowanie SKK Etykieta Logistyczna GS1 do wydruku etykiet logistycznych, uruchomiła system i przeszkoliła pracowników oraz zaprojektowała etykiety zgodne ze standardem GS1.

REKLAMA

Co to jest GS1

Standard GS1 umożliwia wykorzystywanie jednoznacznych numerów do identyfikacji dóbr, usług, zasobów i lokalizacji na całym świecie. Numery te mogą być przedstawione w postaci kodów kreskowych. Umożliwia to zautomatyzowany odczyt wszędzie tam, gdzie istnieje taka potrzeba w procesach logistycznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Etykiety logistyczne są nośnikiem informacji w łańcuchu dostaw, w którym wszyscy uczestnicy (producent, przewoźnik, dystrybutor, detalista) porozumiewają się wspólnym językiem. W wymianie handlowej zgodnej z systemem GS1 ważne jest, aby każdy uczestnik łańcucha dostaw miał zestandaryzowany kod, który zawiera standardowe dane. Obecnie duże sieci handlowe wymagają, aby dostarczany im towar był oznaczony w systemie GS1. 

SKK Etykieta Logistyczna GS1 to oprogramowanie służące do projektowania i drukowania etykiet. Wszystkie wersje programu SKK Etykieta Logistyczna GS1 mają przejrzysty i przyjazny interfejs użytkownika oraz całą gamę nowoczesnych narzędzi, które sprawiają, że projektowanie etykiet jest łatwe i szybkie.

Oprogramowanie SKK Etykieta Logistyczna GS1 występuje w polskiej wersji językowej i umożliwia skonfigurowanie tzw. serwera wydruku, który automatyzuje proces wprowadzania danych potrzebnych do wydruku etykiet. Rozwiązanie zastosowane w Piwnicach Win zostało zintegrowane z systemem informatycznym firmy.

Oznacza to, że dane na etykietę są pobierane automatycznie z systemu informatycznego. Dzięki temu nie ma konieczności ręcznego wprowadzania danych przed wydrukiem etykiety, co pozwala na wyeliminowanie błędów oraz ograniczenie kosztów. Wprowadzone rozwiązanie doceniają również klienci. Dzięki wdrożeniu nowego systemu znakowania, Piwnice Win dołączyły do grona firm funkcjonujących zgodnie ze standardami GS1 i mogą teraz współpracować z wszystkimi dużymi sieciami handlowymi.

Największą korzyścią po wdrożeniu systemu zaproponowanego było spełnienie wymagań odbiorców, a tym samym możliwość dostarczania produktów do wszystkich sieci handlowych, które wymagają stosowania standardów GS1. Ponadto firma nie ponosi kosztów związanych z nieprawidłowym oznakowaniem produktów, ponieważ system jest zaprogramowany w taki sposób, aby etykiety były drukowane zgodnie z zasadami. Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu udało się także obniżyć koszty wewnętrznego oznakowania produktów.

Nowy system znakowania wprowadzony w dystrybucji win jest również korzystny dla odbiorców, ponieważ na każdej etykiecie znajdują się szczegółowe dane dotyczące konkretnego produktu, takie jak numer partii produkcyjnej, co ułatwia szybką identyfikację towaru.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA