REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Jak kobiety wybierają auta do flot?
Jak kobiety wybierają auta do flot?
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kobiety coraz częściej decydują o zakupie samochodów do flot firmowych. Czy podejmując decyzję o wyborze konkretnego modelu auta zwracają na inne kwestie niż mężczyźni? Poniżej wyniki badań przeprowadzonych przez Alphabet Polska.

Coraz więcej kobiet decyduje o zakupie flot

REKLAMA

Kobiety w branży flotowej stanowią rosnącą siłę. Mają one też coraz więcej do powiedzenia w temacie decyzji związanych z zakupem samochodów, czy to prywatnych, czy służbowych. Alphabet Polska postanowił dowiedzieć się, co myślą kobiety zawodowo związane z flotami oraz porównać, czy ich punkt widzenia bardzo różni się od typowo damskiego spojrzenia na samochody.

REKLAMA

Według danych CEPIK panie stanowią już 44 proc. wszystkich kierowców poruszających się po naszych drogach, co daje w sumie imponującą liczbę 8,8 mln. Niewiele mniej, bo aż 40 proc. wszystkich klientów kupujących nowe auta to właśnie przedstawicielki płci pięknej. Jeśli dodamy do tego wiedzę płynącą z badań konsumenckich, dzięki której wiemy, że panie pomagają podejmować aż 80 proc. decyzji o kupnie samochodów oraz podejmują 60 proc. ostatecznych decyzji, możemy jasno stwierdzić, że mamy do czynienia z potężną siłą, której nie wolno ignorować. 

Coraz więcej kobiet decyduje się na karierę w branży flotowej, jeszcze kilka lat temu uważanej za typową męską. Co istotne, nie tylko jest nas więcej, ale także jesteśmy coraz lepiej przygotowane i doświadczone w obsłudze flot samochodowych. Dla przykładu już blisko 20 proc. osób odpowiedzialnych za floty po stronie naszych klientów to kobiety, a proporcja wśród opiekunów flot w naszej firmie wygląda bardzo podobnie – mówi Ewa Warakomska, Doradca Klientów Korporacyjnych w Alphabet Polska. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się sprawdzić w jaki sposób praca w tej branży wpływa na opinie oraz decyzje zakupowe kobiet.

Badanie Alphabet Polska zostało przeprowadzone na początku marca br. na reprezentacyjnej grupie 45 kobiet zawodowo związanych z zarządzaniem flotami. Punktem odniesienia dla wyników sondy są rynkowe badania opinii TNS Pentor oraz Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak stworzyć politykę flotową w firmie?

Jak kobiety wybierają auta do flot? Przede wszystkim pragmatyzm

Kupując samochód kobiety kierują się przede wszystkim względami praktycznymi. Ponad połowa najchętniej wybiera małe auta typu hatchback, które umożliwiają sprawne poruszanie się po mieście oraz ułatwiają parkowanie na zatłoczonych ulicach, czy ciasnych parkingach. Jedna trzecia pań (32 proc.) decyduje się na nadwozie typu kombi i sedan, a zaledwie 17 proc. porusza się dużymi autami typu SUV (dane TNS Pentor).

Okazuje się, że typ nadwozia najrzadziej wybierany przez ogół kobiet jest równocześnie najbardziej pożądany przez panie zawodowo związane z branżą flotową. Aż 64,4 proc. uczestniczek badania Alphabet wskazało właśnie SUV-y jako preferowany typ samochodu, argumentując swój wybór m.in. wygodną pozycją za kierownicą, dużą przestrzenią, poczuciem bezpieczeństwa na drodze oraz brakiem konieczności martwienia się o krawężniki - podsumowuje Ewa Warakomska z Alphabet Polska. Dodatkowym atutem aut typu SUV jest też z pewnością ich charakterystyczna rola we flotach pojazdów służbowych. Są to najczęściej auta wysokiej klasy, dobrze wyposażone i leasingowane dla kadry zarządzającej w firmach. Nie bez powodu więc taka kombinacja zalet szczególnie przemawia do wyobraźni naszych respondentek.

Zobacz też: Prawidłowe dokumentowanie wydatków szkoleniowych w przedsiębiorstwie

Pozostałe typy nadwozi, czyli kombi/sedan i niewielki hatchback, uzyskały w badaniu Alphabet Polska odpowiednio 20 proc. i 15,6 proc. głosów. Pragmatyczne uzasadnienie zwycięskich kategorii obu badań ma jeszcze jeden aspekt, który podziałał na niekorzyść kombi/sedana - ten typ samochodu jest najczęściej wybierany przez mężczyzn. Jedno auto tego typu w gospodarstwie domowym, pełniące często rolę pojazdu rodzinnego, daje tym samym kobietom możliwość swobodnego wyboru spośród damskich faworytów - hatchbacka lub SUV-a

Jak kobiety wybierają auta do flot? Cenią bezpieczeństwo

Niezależnie od wybranej kariery zawodowej, najistotniejszymi atrybutami samochodu dla kobiet są bezpieczeństwo i niezawodność, wybrane przez 65 proc. ogółu pań oraz 72,1 proc. uczestniczek badania Alphabet Polska.

REKLAMA

Pierwsze miejsce na liście najważniejszych cech na etapie wyboru auta nie jest zaskoczeniem. Relacje pomiędzy kobietami, a ich samochodami są tak dobre między innymi dlatego, że we współczesnych autach możemy czuć się pewnie, polegać na ich niezawodności oraz bezpieczeństwie, jakie zapewniają – mówi Ewa Warakomska. Jeśli dodatkowo jesteśmy matkami, które podróżują autem z rodziną, wybór bezpieczeństwa i niezawodności jako kluczowych cech naszego samochodu jest bezdyskusyjny.

Różnice wśród preferowanych atrybutów wybieranego przez kobiety pojazdu pojawiają się dopiero na kolejnych miejscach. W badaniach Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia, przy możliwości wielokrotnego wyboru, były to kolejno: wielkość auta (39 proc.), wygląd zewnętrzny i bogate wyposażenie (po 32 proc.) oraz marka/prestiż (29 proc.)

Zobacz też: Zaawansowane systemy nawigacyjne dla ciężarówek

W przypadku naszej grupy respondentek wyraźnie widać wpływ podejścia zawodowego na kwestie związane z pożądanymi cechami auta. Na drugim miejscu, z 44,2 proc. głosów, znalazły się wygląd zewnętrzny i bogate wyposażenie, na trzecim natomiast ekonomia zakupu i eksploatacji (39,5 proc.). Wszystkie te aspekty są charakterystyczne dla wyboru auta służbowego przez pryzmat wizerunku firmy, wygody kierowcy oraz kosztów – mówi Ewa Warakomska. Dwa z trzech kluczowych aspektów, wskazanych przez próbę generalną kobiet, pozostało daleko w tyle w naszym badaniu. Wielkość auta dostała zaledwie 9,3 proc. głosów, a marka i prestiż za nią idący jedynie 4,7 proc. Nie można jednak wykluczyć, że wskazując SUV-a jako swój preferowany samochód zaledwie jedno pytanie wcześniej, nasze respondentki założyły, że te dwa aspekty mają już niejako „w pakiecie” takiego wyboru i w związku z tym skoncentrowały się na pozostałych kwestiach praktycznych.

Czy jest dla kobiet samochód?

Badania ogółu kobiet pokazują, że aż dla połowy z nich auto jest przede wszystkim miejscem, w którym lubią spędzać czas, a zaledwie ¼ pań uważa samochód jedynie za środek transportu (dane Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia). Zgodnie z przewidywaniami, w przypadku kobiet zawodowo związanych z flotami i ich stosunek do samochodów jest nieco inny.

Ponad połowa respondentek naszego badania zadeklarowała, że auto to dla nich przede wszystkim środek transportu, a dla blisko 29 proc. narzędzie pracy. Takie służbowe spojrzenie na samochody sprawiło, że zaledwie 1/5 z nich wskazała samochód jako jedno z ulubionych miejsc do spędzania czasu – mówi Ewa Warakomska z Alphabet Polska.

Zobacz też: Jaki system zarządzania wybrać do floty firmy transportowej?

Samochód marzeń

Badanie, przeprowadzone przez Alphabet Polska, objęło także część warsztatową, w trakcie której uczestniczki zostały poproszone o stworzenie listy wyposażenia samochodu idealnego. Porównanie wyników pracy 5 grup warsztatowych pokazało wyraźnie, że kobiety stawiają przede wszystkim na szeroko pojętą funkcjonalność.

Na czele listy znalazł się dynamiczny silnik, dzięki któremu panie mogą nie tylko czerpać radość z jazdy, ale także czuć się pewnie w sytuacji, kiedy potrzebują wyprzedzić inne auto. Punktem wspólnym dla wszystkich grup było także przestronne wnętrze, wyposażone w wiele schowków, mogących z łatwością pomieścić również kosmetyki i dodatkowe pary butów. Na wszystkich listach znalazła się także nawigacja oraz czujniki parkowania, najchętniej uzupełnione także o kamerę cofania – mów Ewa Warakomska.

Wysokie miejsca na poszczególnych listach grup warsztatowych zajęły również: wielofunkcyjna kierownica, automatyczna skrzynia biegów oraz podgrzewane szyby i lusterka. W dalszej kolejności panie wymieniały też dobry system nagłośnienia, uprzyjemniający codzienne podróże samochodem.

Źródło: Materiały prasowe Alphabet Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA