REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych

Subskrybuj nas na Youtube
Jacek Częścik, prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.
Jacek Częścik, prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.
Biznes Car

REKLAMA

REKLAMA

Co to jest i czym się zajmuje Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, w skrócie SKFL? O stowarzyszeniu opowiada jego prezes, Jacek Częścik.

Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych jest znaną w światku flotowym organizacją. Jak jednak przedstawiłby ją Pan osobom, które nigdy o niej nie słyszały?

REKLAMA

Jak sama nazwa wskazuje, jesteśmy organizacją skupiającą w swoich szeregach osoby, które zarządzają flotami samochodowymi. Warto zaznaczyć, że nie są to tylko floty samochodów osobowych, ale również pojazdów ciężarowych, maszyn specjalistycznych, np. drogowych oraz wózków widłowych.

Dziś Stowarzyszenie liczy ponad 100 członków. Jakie były początki jego działania?

Dokładnie 125 członków. Formalnie jako SKFS rozpoczęliśmy działalność w 2005 r., lecz nieformalne spotkania miały miejsce już w 2002 r. jeszcze pod szyldem Towarzystwa Kierowników Flot Samochodowych. Grupa flotowców doszła do wniosku, że spotkania podczas szkoleń, konferencji branżowych to za mało, aby skutecznie wymieniać się wiedzą flotową, spostrzeżeniami oraz problemami branżowymi. Doszliśmy do wniosku, że czas najwyższy, aby powstała formalna organizacja reprezentująca nasze środowisko. Nie chcieliśmy być grupą wzajemnej adoracji, lecz podmiotem, który aktywnie wpływa na rozwój branży flotowej. Dalej wszystko potoczyło się bardzo sprawnie (jak na fachowców przystało), tzn. 18-osobowy komitet założycielski, statut, zarząd, komisja rewizyjna, rejestracja w KRS, strona www.skfs.pl i tak dalej. Po sześciu miesiącach było nas już ponad 30 osób.

Zobacz też: Zarządcy flot popierają unijnych ekologów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jaka misja przyświeca działaniom SKFS i w jakie inicjatywy się ono angażuje?

Nasze cele są wyartykułowane w statucie SKFS. Do najistotniejszych możemy zliczyć integrację środowiska osób zarządzających flotami, wymianę wiedzy nt. optymalizacji kosztów, promowanie projektów poszerzających kompetencje flotowców. Dodatkowo wspieramy aktywności mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz świadomość ekologiczną. Organizujemy spotkania z importerami pojazdów, poddajemy ocenie oferowane przez nich produkty (nie tylko samochody, ale także ofertę okołoflotową). Staramy się aktywnie uczestniczyć w branżowych konferencjach, prezentując racjonalny punkt widzenia. Z satysfakcją przyznam, że uczestniczymy w prawie każdym poważnym flotowym evencie.

Czy rola Stowarzyszenia zmieniła się przez lata?

Każdy członek SKFS przystępując do tej organizacji stawia jej i sobie określone cele. Głównie chodzi o zwiększenie flotowych kompetencji. W moim przypadku też tak było. Z biegiem czasu okazało się jednak, że to nie wszystko. Jako stowarzyszenie możemy realnie wpływać na właściwe postrzeganie funkcji flotowca przez otoczenie zewnętrzne. Razem stanowimy niesamowitą kopalnię wiedzy, której warto słuchać, z którą dobrze jest współpracować.

Zobacz też: Odliczenie VAT przy wykorzystaniu prywatnego samochodu w celach służbowych

Jak można zostać członkiem SKFS?

Przede wszystkim należy być osobą zarządzającą flotą samochodową – nie ma minimalnego limitu pojazdów. Następnie trzeba wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na naszej stronie (zakładka KONTAKT). Istotnym i obowiązkowym elementem jest rekomendacja dwóch członków SKFS. Po spełnieniu wspomnianych warunków o przystąpieniu do stowarzyszenia decyduje zarząd.

Co wiąże się z faktem posiadania członkostwa w Stowarzyszeniu?

Członkowstwo w SKFS jest wartością samą w sobie. I nie jest to brak skromności z mojej strony, tylko właściwość, której niejednokrotnie doświadczyłem. Daje możliwość poznania wielu fantastycznych ludzi. Proszę mi wierzyć – flotowcy z SKFS to osoby zarządzające różnymi flotami. Jeden pracuje w małej firemce, inny w dużej firmie, jeszcze inny dla potężnej korporacji. Mają różny status – od pomocnika/asystenta działu finansowego do członka zarządu/prokurenta. Zarządzają flotami od kilkunastu pojazdów do kilku tysięcy właściwie wszystkich marek. Różne charaktery, wielorakie podejście do stylu zarządzania flotą, rozwiązywania problemów… Niesamowita kopalnia wiedzy, ogromny potencjał. Są jeszcze wymierne właściwości, takie jak możliwość bezpłatnego uczestniczenia w evntach flotowych, np. testy samochodów, szkolenia branżowe oraz bezpłatny dostęp do niektórych czasopism flotowych.

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Z jakimi problemami fleet manager borykał się 10 lat temu, a z jakimi zmaga się dzisiaj?

W ogólnym założeniu problemy pozostały te same, np. dobór odpowiednich narzędzi flotowych. Zmieniają się tylko sposoby osiągnięcia tego celu, tzn. rozwój branży, wpływ urządzeń IT… Fleet manager musi nieustannie poszerzać zakres swoich kompetencji, trzymać rękę na pulsie. W przeciwnym razie nie będzie w stanie należycie wypełniać powierzonych mu zadań. Z perspektywy sądzę, że wszystko to uległo gwałtownemu przyspieszeniu. Prawie nie ma miesiąca, abyśmy nie dowiadywali się o nowych produktach, projektach, innowacjach. I to jest chyba najistotniejsza różnica.

Na koniec nieco bardziej osobiście: czym dla Pana jest branża flotowa?

Dobre pytanie. Branża flotowa jest jak morze – czasami spokojne, czasami sztorm, przypływy i odpływy. Każdy z tych elementów ma swoje wady i zalety, na każdy trzeba być przygotowanym. Ta „stała zmienność” jest dla mnie impulsem do aktywności czynionej z nieukrywaną pasją.

Rozmawiał Tomasz Chojnacki, Biznes Car

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA