REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych

Jacek Częścik, prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.
Jacek Częścik, prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.
Biznes Car

REKLAMA

REKLAMA

Co to jest i czym się zajmuje Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, w skrócie SKFL? O stowarzyszeniu opowiada jego prezes, Jacek Częścik.

Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych jest znaną w światku flotowym organizacją. Jak jednak przedstawiłby ją Pan osobom, które nigdy o niej nie słyszały?

REKLAMA

Jak sama nazwa wskazuje, jesteśmy organizacją skupiającą w swoich szeregach osoby, które zarządzają flotami samochodowymi. Warto zaznaczyć, że nie są to tylko floty samochodów osobowych, ale również pojazdów ciężarowych, maszyn specjalistycznych, np. drogowych oraz wózków widłowych.

Dziś Stowarzyszenie liczy ponad 100 członków. Jakie były początki jego działania?

Dokładnie 125 członków. Formalnie jako SKFS rozpoczęliśmy działalność w 2005 r., lecz nieformalne spotkania miały miejsce już w 2002 r. jeszcze pod szyldem Towarzystwa Kierowników Flot Samochodowych. Grupa flotowców doszła do wniosku, że spotkania podczas szkoleń, konferencji branżowych to za mało, aby skutecznie wymieniać się wiedzą flotową, spostrzeżeniami oraz problemami branżowymi. Doszliśmy do wniosku, że czas najwyższy, aby powstała formalna organizacja reprezentująca nasze środowisko. Nie chcieliśmy być grupą wzajemnej adoracji, lecz podmiotem, który aktywnie wpływa na rozwój branży flotowej. Dalej wszystko potoczyło się bardzo sprawnie (jak na fachowców przystało), tzn. 18-osobowy komitet założycielski, statut, zarząd, komisja rewizyjna, rejestracja w KRS, strona www.skfs.pl i tak dalej. Po sześciu miesiącach było nas już ponad 30 osób.

Zobacz też: Zarządcy flot popierają unijnych ekologów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jaka misja przyświeca działaniom SKFS i w jakie inicjatywy się ono angażuje?

Nasze cele są wyartykułowane w statucie SKFS. Do najistotniejszych możemy zliczyć integrację środowiska osób zarządzających flotami, wymianę wiedzy nt. optymalizacji kosztów, promowanie projektów poszerzających kompetencje flotowców. Dodatkowo wspieramy aktywności mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz świadomość ekologiczną. Organizujemy spotkania z importerami pojazdów, poddajemy ocenie oferowane przez nich produkty (nie tylko samochody, ale także ofertę okołoflotową). Staramy się aktywnie uczestniczyć w branżowych konferencjach, prezentując racjonalny punkt widzenia. Z satysfakcją przyznam, że uczestniczymy w prawie każdym poważnym flotowym evencie.

Czy rola Stowarzyszenia zmieniła się przez lata?

Każdy członek SKFS przystępując do tej organizacji stawia jej i sobie określone cele. Głównie chodzi o zwiększenie flotowych kompetencji. W moim przypadku też tak było. Z biegiem czasu okazało się jednak, że to nie wszystko. Jako stowarzyszenie możemy realnie wpływać na właściwe postrzeganie funkcji flotowca przez otoczenie zewnętrzne. Razem stanowimy niesamowitą kopalnię wiedzy, której warto słuchać, z którą dobrze jest współpracować.

Zobacz też: Odliczenie VAT przy wykorzystaniu prywatnego samochodu w celach służbowych

Jak można zostać członkiem SKFS?

Przede wszystkim należy być osobą zarządzającą flotą samochodową – nie ma minimalnego limitu pojazdów. Następnie trzeba wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na naszej stronie (zakładka KONTAKT). Istotnym i obowiązkowym elementem jest rekomendacja dwóch członków SKFS. Po spełnieniu wspomnianych warunków o przystąpieniu do stowarzyszenia decyduje zarząd.

Co wiąże się z faktem posiadania członkostwa w Stowarzyszeniu?

Członkowstwo w SKFS jest wartością samą w sobie. I nie jest to brak skromności z mojej strony, tylko właściwość, której niejednokrotnie doświadczyłem. Daje możliwość poznania wielu fantastycznych ludzi. Proszę mi wierzyć – flotowcy z SKFS to osoby zarządzające różnymi flotami. Jeden pracuje w małej firemce, inny w dużej firmie, jeszcze inny dla potężnej korporacji. Mają różny status – od pomocnika/asystenta działu finansowego do członka zarządu/prokurenta. Zarządzają flotami od kilkunastu pojazdów do kilku tysięcy właściwie wszystkich marek. Różne charaktery, wielorakie podejście do stylu zarządzania flotą, rozwiązywania problemów… Niesamowita kopalnia wiedzy, ogromny potencjał. Są jeszcze wymierne właściwości, takie jak możliwość bezpłatnego uczestniczenia w evntach flotowych, np. testy samochodów, szkolenia branżowe oraz bezpłatny dostęp do niektórych czasopism flotowych.

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Z jakimi problemami fleet manager borykał się 10 lat temu, a z jakimi zmaga się dzisiaj?

W ogólnym założeniu problemy pozostały te same, np. dobór odpowiednich narzędzi flotowych. Zmieniają się tylko sposoby osiągnięcia tego celu, tzn. rozwój branży, wpływ urządzeń IT… Fleet manager musi nieustannie poszerzać zakres swoich kompetencji, trzymać rękę na pulsie. W przeciwnym razie nie będzie w stanie należycie wypełniać powierzonych mu zadań. Z perspektywy sądzę, że wszystko to uległo gwałtownemu przyspieszeniu. Prawie nie ma miesiąca, abyśmy nie dowiadywali się o nowych produktach, projektach, innowacjach. I to jest chyba najistotniejsza różnica.

Na koniec nieco bardziej osobiście: czym dla Pana jest branża flotowa?

Dobre pytanie. Branża flotowa jest jak morze – czasami spokojne, czasami sztorm, przypływy i odpływy. Każdy z tych elementów ma swoje wady i zalety, na każdy trzeba być przygotowanym. Ta „stała zmienność” jest dla mnie impulsem do aktywności czynionej z nieukrywaną pasją.

Rozmawiał Tomasz Chojnacki, Biznes Car

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA