REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych

Jacek Częścik, prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.
Jacek Częścik, prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.
Biznes Car

REKLAMA

REKLAMA

Co to jest i czym się zajmuje Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, w skrócie SKFL? O stowarzyszeniu opowiada jego prezes, Jacek Częścik.

Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych jest znaną w światku flotowym organizacją. Jak jednak przedstawiłby ją Pan osobom, które nigdy o niej nie słyszały?

REKLAMA

Jak sama nazwa wskazuje, jesteśmy organizacją skupiającą w swoich szeregach osoby, które zarządzają flotami samochodowymi. Warto zaznaczyć, że nie są to tylko floty samochodów osobowych, ale również pojazdów ciężarowych, maszyn specjalistycznych, np. drogowych oraz wózków widłowych.

Dziś Stowarzyszenie liczy ponad 100 członków. Jakie były początki jego działania?

Dokładnie 125 członków. Formalnie jako SKFS rozpoczęliśmy działalność w 2005 r., lecz nieformalne spotkania miały miejsce już w 2002 r. jeszcze pod szyldem Towarzystwa Kierowników Flot Samochodowych. Grupa flotowców doszła do wniosku, że spotkania podczas szkoleń, konferencji branżowych to za mało, aby skutecznie wymieniać się wiedzą flotową, spostrzeżeniami oraz problemami branżowymi. Doszliśmy do wniosku, że czas najwyższy, aby powstała formalna organizacja reprezentująca nasze środowisko. Nie chcieliśmy być grupą wzajemnej adoracji, lecz podmiotem, który aktywnie wpływa na rozwój branży flotowej. Dalej wszystko potoczyło się bardzo sprawnie (jak na fachowców przystało), tzn. 18-osobowy komitet założycielski, statut, zarząd, komisja rewizyjna, rejestracja w KRS, strona www.skfs.pl i tak dalej. Po sześciu miesiącach było nas już ponad 30 osób.

Zobacz też: Zarządcy flot popierają unijnych ekologów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jaka misja przyświeca działaniom SKFS i w jakie inicjatywy się ono angażuje?

Nasze cele są wyartykułowane w statucie SKFS. Do najistotniejszych możemy zliczyć integrację środowiska osób zarządzających flotami, wymianę wiedzy nt. optymalizacji kosztów, promowanie projektów poszerzających kompetencje flotowców. Dodatkowo wspieramy aktywności mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz świadomość ekologiczną. Organizujemy spotkania z importerami pojazdów, poddajemy ocenie oferowane przez nich produkty (nie tylko samochody, ale także ofertę okołoflotową). Staramy się aktywnie uczestniczyć w branżowych konferencjach, prezentując racjonalny punkt widzenia. Z satysfakcją przyznam, że uczestniczymy w prawie każdym poważnym flotowym evencie.

Czy rola Stowarzyszenia zmieniła się przez lata?

Każdy członek SKFS przystępując do tej organizacji stawia jej i sobie określone cele. Głównie chodzi o zwiększenie flotowych kompetencji. W moim przypadku też tak było. Z biegiem czasu okazało się jednak, że to nie wszystko. Jako stowarzyszenie możemy realnie wpływać na właściwe postrzeganie funkcji flotowca przez otoczenie zewnętrzne. Razem stanowimy niesamowitą kopalnię wiedzy, której warto słuchać, z którą dobrze jest współpracować.

Zobacz też: Odliczenie VAT przy wykorzystaniu prywatnego samochodu w celach służbowych

Jak można zostać członkiem SKFS?

Przede wszystkim należy być osobą zarządzającą flotą samochodową – nie ma minimalnego limitu pojazdów. Następnie trzeba wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na naszej stronie (zakładka KONTAKT). Istotnym i obowiązkowym elementem jest rekomendacja dwóch członków SKFS. Po spełnieniu wspomnianych warunków o przystąpieniu do stowarzyszenia decyduje zarząd.

Co wiąże się z faktem posiadania członkostwa w Stowarzyszeniu?

Członkowstwo w SKFS jest wartością samą w sobie. I nie jest to brak skromności z mojej strony, tylko właściwość, której niejednokrotnie doświadczyłem. Daje możliwość poznania wielu fantastycznych ludzi. Proszę mi wierzyć – flotowcy z SKFS to osoby zarządzające różnymi flotami. Jeden pracuje w małej firemce, inny w dużej firmie, jeszcze inny dla potężnej korporacji. Mają różny status – od pomocnika/asystenta działu finansowego do członka zarządu/prokurenta. Zarządzają flotami od kilkunastu pojazdów do kilku tysięcy właściwie wszystkich marek. Różne charaktery, wielorakie podejście do stylu zarządzania flotą, rozwiązywania problemów… Niesamowita kopalnia wiedzy, ogromny potencjał. Są jeszcze wymierne właściwości, takie jak możliwość bezpłatnego uczestniczenia w evntach flotowych, np. testy samochodów, szkolenia branżowe oraz bezpłatny dostęp do niektórych czasopism flotowych.

Zobacz też: Czy warto pompować koła ciężarówek azotem?

Z jakimi problemami fleet manager borykał się 10 lat temu, a z jakimi zmaga się dzisiaj?

W ogólnym założeniu problemy pozostały te same, np. dobór odpowiednich narzędzi flotowych. Zmieniają się tylko sposoby osiągnięcia tego celu, tzn. rozwój branży, wpływ urządzeń IT… Fleet manager musi nieustannie poszerzać zakres swoich kompetencji, trzymać rękę na pulsie. W przeciwnym razie nie będzie w stanie należycie wypełniać powierzonych mu zadań. Z perspektywy sądzę, że wszystko to uległo gwałtownemu przyspieszeniu. Prawie nie ma miesiąca, abyśmy nie dowiadywali się o nowych produktach, projektach, innowacjach. I to jest chyba najistotniejsza różnica.

Na koniec nieco bardziej osobiście: czym dla Pana jest branża flotowa?

Dobre pytanie. Branża flotowa jest jak morze – czasami spokojne, czasami sztorm, przypływy i odpływy. Każdy z tych elementów ma swoje wady i zalety, na każdy trzeba być przygotowanym. Ta „stała zmienność” jest dla mnie impulsem do aktywności czynionej z nieukrywaną pasją.

Rozmawiał Tomasz Chojnacki, Biznes Car

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

REKLAMA

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

REKLAMA