REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek wynajmu długoterminowego w Polsce

REKLAMA

REKLAMA

Według opinii ekspertów rynek motoryzacyjny w Polsce powoli zaczyna zbliżać się do standardów panujących w Europie Zachodniej. Duży wpływ ma na to rozwój wynajmu długoterminowego.

Co to jest najem długoterminowy?

REKLAMA

REKLAMA

SmartPlan dla małych i średnich firm jest programem wprowadzonym w 2013 roku. Program zadebiutował oficjalnie w sieci Toyoty w czerwcu br. Jest to usługa, która w stosunku do leasingu, kredytu, lub zakupu gotówkowego pozwala klientom nie tylko oszczędzać pieniądze, ale otrzymywać także pełną obsługę pojazdu wliczoną w ratę.

Oferta została skonstruowana w taki sposób, aby umożliwić małym firmom utrzymanie pojazdu lub pojazdów służbowych bez konieczności angażowania własnego kapitału i ponoszenia ryzyka ich finansowania, a jednocześnie maksymalnie uprościć zarządzanie parkiem maszynowym. Do tej pory Toyota oferowała już usługę car fleet management dla dużych przedsiębiorstw. Pojawienie się SmartPlanu udostępniło tę usługę także dla małych firm.

Dzięki stałemu miesięcznemu kosztowi przez cały okres umowy, firma może łatwiej planować budżet i prowadzić swoją księgowość, nie przejmując się przy tym kosztami serwisu, ubezpieczeń, czy odsprzedażą auta po zakończeniu programu. Kompleksową usługę, wliczoną w ratę najmu, zapewniają Toyota Motor Poland (TMPL) i Toyota Leasing Polska (TLP).

REKLAMA

Przykładowa rata za Toyotę Avensis, uwzględniająca powyższe usługi, przy założeniu 3-letniego okresu najmu i 20-procentowej wpłaty własnej, wynosi 1280 zł. Dla kompaktowej Toyoty Auris koszt ten wynosi 1092 zł miesięcznie. Wartości te są niższe niż koszty finansowania porównywalnych modeli innych producentów, z uwzględnieniem przyznawanych rabatów flotowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podsumowanie programu wynajmu długoterminowego po sześciu miesiącach

Ta forma finansowania pojazdów firmowych od lat dominuje w Europie Zachodniej, oraz wśród dużych firm posiadających liczne floty pojazdów w Polsce. Od momentu wprowadzenia SmartPlanu, stała się dostępna także dla mniejszych klientów.

Toyota zdecydowała się uruchomić usługę najmu długoterminowego, aby rozwijać nowe formy zakupu samochodów, zarówno przez jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa. Dla wielu grup konsumentów taki sposób finansowania samochodu okazuje się najbardziej korzystny spośród wszystkich narzędzi dostępnych na rynku (np. kredytów, leasingów, czy zakupu za gotówkę).

Po pierwszych sześciu miesiącach działania programu, w sieci Toyoty w Polsce podpisane zostało 154 umowy najmu długoterminowego przez małe i średnie firmy, co producent uznaje za sukces i zapowiada dalszy rozwój tej oferty. Spełnione zostały początkowe założenia SmartPlanu dla małych przedsiębiorstw, by był to program kierowany przede wszystkim do działalności gospodarczych, oraz małych i średnich firm, które do tej pory pozbawione były szansy skorzystania z usług tego typu. Ponad 100 klientów zdecydowało się na najem jednego samochodu, pozostali na dwa pojazdy i więcej.

Sam program wygenerował około 50-procentowy wzrost rynku najmu długoterminowego dla małych przedsiębiorstw w Polsce. Jak wynika z estymacji instytutu Keralla Research, przed wprowadzeniem SmartPlanu rynek ten obejmował ok. 650 nowych umów podpisywanych rocznie. Toyota zakłada podpisanie w pierwszym roku funkcjonowania programu 350 umów, zostając tym samym głównym aktorem tego segmentu rynku.

Do tej pory najbardziej popularnymi modelami Toyoty w programie SmartPlan są kompaktowy Auris, miejski Yaris i większy Avensis. W programie SmartPlan dużą popularnością cieszą się samochody hybrydowe, pozwalające uzyskiwać dalsze oszczędności w eksploatacji (niskie zużycie paliwa, niskie koszty serwisowe, wysoka wartość odsprzedaży). W przypadku modelu Auris odsetek ten wynosił aż 30%, więcej niż średnio dla modelu.


Źródło: Materiały prasowe Toyota Motor Poland

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA