REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagroda Fleet Awards Polska w kategorii „Małe Samochody Dostawcze”

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Nagroda Fleet Awards Polska w kategorii „Małe Samochody Dostawcze” została przyznana Fiatowi Fiorino.

Plebiscyt „Fleet Awards Polska”

REKLAMA

REKLAMA

Kilkanaście lat tradycji plebiscytu sprawia, że „Fleet Awards Polska” należy obecnie do najbardziej rozpoznawalnych i miarodajnych projektów flotowych w Polsce. Konkurs wskazuje kierunek zainteresowań branży flotowej w zakresie pojazdów i dedykowanych rozwiązań dostępnych na naszym rynku, a przyznane wyróżnienia stanowią wyraz uznania fleet managerów i mają bezpośrednie przełożenie na strefę zakupową. Na wyniki plebiscytu składają się punkty uzyskane w głosowaniu na platformie internetowej, w których w tym roku wzięła udział rekordowa liczba przeszło 10 tys. uczestników, oceny 250-osobowego jury z organizowanego na początku kwietnia Wielkiego Testu Flotowego oraz ujęte po raz pierwszy w historii plebiscytu dane rejestracyjne nowych pojazdów z 2013 roku według CEPiK (Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców). Waga poszczególnych składowych ocen wynosi: 0,2 z głosowania internetowego, 0,5 z testów empirycznych i 0,3 z danych z CEPiK-u. Co istotne, zarówno prawo głosu w etapie internetowym, jak i możliwość zasiadania w komisji oceniającej pojazdy podczas Wielkiego Testu Flotowego mają wyłącznie osoby ściśle związane z branżą flotową, przy czym z głosowania są wyłączone nominowane firmy.

W tym roku uczestnicy plebiscytu wybierali swoich faworytów spośród blisko 90 nominowanych pojazdów podzielonych na 15 kategorii i 60 usług. Według internautów, jury Wielkiego Testu Flotowego oraz danych rejestracyjnych CEPiK najwyższą ocenę w kategorii „Małe Samochody Dostawcze” uzyskał Fiat Fiorino. Włoski furgon wygrał z nominowanymi w tym samym segmencie: Fordem Transitem Connect, Mercedesem Benz Citan, Volkswagenem Caddy oraz Skodą Praktik.

Fiat Fiorino - opis modelu

REKLAMA

Najmniejszy samochód dostawczy Fiata został stworzony do codziennej pracy w zatłoczonym mieście i w dalszej trasie. Łatwy w prowadzeniu i parkowaniu jak typowe auto miejskie jest jednocześnie niezwykle ładowny i do tego oszczędny. Wyposażony w masywny przód i wygodne, przesuwane drzwi boczne o wysokości 1041 mm i szerokości maksymalnej 644 mm pomieści ładunek o pojemności aż 2,5 m3. Kabina jest przytulna i bezpieczna, dodatkowo wyposażona w zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy Blue&Me TOM TOM z funkcją ecoDrive:info, która pomaga jeździć w sposób bardziej ekonomiczny i ekologiczny. Fiat Fiorino występuje w trzech wersjach wyposażenia: Standard, Elegant i Adventure, z czterema jednostkami napędowymi do wyboru. Wśród nich znajdziemy 73-konny silnik 1.4 8v o mocy 73 KM, dwa MultiJety 1.3 16v o mocach 75 i 95 KM, oba wyposażone w sterowane elektronicznie bezpośrednie wtryski „Common Rail” z turbosprężarką i intercoolerem, oraz zasilany metanem i benzyną 1.4 Natural Power generujący moc odpowiednio 70 i 77 KM. Cena tego małego furgonu zaczyna się od 45 879 PLN za model 2013. Fiorino występuje również w wersji Kombi, z homologacją osobową lub ciężarową N1. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat Fiorino to chętnie wybierany mały samochód dostawczy na rynkach europejskich, m.in. 3.000 samochodów dostawczych Fiorino 1,3 MultiJet z 6-biegową półautomatyczną skrzynią biegów Comfort-Matic jeździ po drogach Szwecji, używanych przez szwedzką pocztę - Posten, która zatrudnia ponad 30 000 pracowników i jest jedną z największych firm w Szwecji.
Fiat Fiorino uzyskał prestiżowe wyróżnienie „Van of the Year 2009” (Samochód Dostawczy Roku 2009).

Źródło: Fiat

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA