REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje OC na ciężarówkę?

Ile kosztuje OC na ciężarówkę?
Ile kosztuje OC na ciężarówkę?

REKLAMA

REKLAMA

Zakup pojazdu ciężarowego to początek kosztów związanych z jego eksploatacją. Ile kosztuje ubezpieczenie OC na samochód ciężarowy?

Norma Euro VI od stycznia 2014 r.

REKLAMA

REKLAMA

Od stycznia wszystkie nowo zakupione pojazdy będą musiały spełniać warunki normy Euro 6, a to oznacza w segmencie ciężkim ceny wyższe nawet o 14 tys. euro w porównaniu z przepisami Euro 5. Zapewne więc wielu zdecyduje się na odnowienie floty tańszym kosztem jeszcze w 2013 roku. Poza kosztem rejestracji nowego pojazdu, dodatkowym i obowiązkowym wydatkiem jest wykupienie ubezpieczenia OC. Jego cena może się znacząco różnić w zależności od regionu oraz ubezpieczyciela, o czym można się przekonać porównując ze sobą kilkanaście różnych ofert.

- Zakres ochrony, jaką gwarantuje nam polisa OC jest dokładnie zdefiniowany w ustawie, która obowiązuje wszystkich ubezpieczycieli. W praktyce oznacza to, że każdy z nich oferuje przewoźnikom ten sam produkt. Dlatego najważniejszym kryterium wyboru polisy jest cena – mówi Przemysław Grabowski, ekspert multiagencji CUK Ubezpieczenia.

Ile kosztuje OC na ciężarówkę - wyliczenie na przykładzie

REKLAMA

Na potrzeby wyliczeń przyjęto, że posiadaczem ciężarówki jest firma transportowa, a jej kierowca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, ma 35 lat, prawo jazdy posiada od 15 lat, a OC wykupuje od 12 lat i zawsze jeździł bezszkodowo. Prowadzona przez niego ciężarówka to Scania R 500 z 2008 r., o pojemności silnika 16 l i mocy 500 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najtaniej, bo już za 1 074 zł, OC pojazdu ciężarowego można kupić w Kielcach. Jednak za taką samą polisę można tu zapłacić nawet 14 tys. zł w innym towarzystwie, czyli aż o blisko 13 tys. zł drożej! Tę ogromną różnicę w ofertach ubezpieczycieli widać właściwe w każdym mieście wojewódzkim. Do tańszych miast należą Lublin, Rzeszów i Opole, gdzie ceny OC zaczynają się już od 1 357 zł, ale i tu kończą na 14 tysiącach. Ten sam mechanizm powtarza się także w nieco droższych miastach, m.in. w Gdańsku, Bydgoszczy, Toruniu czy Wrocławiu – tu polisy kosztują przynajmniej 1 710 zł. Pomiędzy najtańszymi a najdroższymi polisami w danych miastach znajdują się oferty ubezpieczycieli, którzy polisy OC sprzedają za 2, 3 lub 5 tys. zł. Za polisę OC można zatem przepłacić od jednego do nawet kilkunastu tysięcy złotych.

Dlaczego są tak duże różnice w kosztach polis OC na samochody ciężarowe?

Dla części ubezpieczycieli bardzo ważna jest przede wszystkim historia przebiegu ubezpieczenia przewoźnika i to na tej podstawie przyznawane są zniżki. Jednak z uwagi na wysoką szkodowość wśród pojazdów ciężarowych niektórzy ubezpieczyciele nie naliczają zniżek. Wówczas składka jest nawet kilka razy wyższa niż w konkurencyjnym towarzystwie. Ponadto nieraz za ubezpieczenie takiego samego pojazdu mniej zapłaci osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą niż np. spółki.

- Można powiedzieć, że przewoźnik wtedy zyska pewność, że niepotrzebnie nie przepłaca, gdy sprawdzi ceny u jak największej liczby ubezpieczycieli. W przeciwnym wypadku zawsze istnieje groźba, że trafił na firmę, która nie przyzna mu wszystkich możliwych zniżek. Dotyczy to również tzw. ubezpieczeń flotowych, przy których z uwagi na zakup OC dla kilku ciężarówek naraz właściciel może liczyć na niższe ceny – twierdzi Przemysław Grabowski.

Źródło: Multiagencja CUK Ubezpieczenia

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA