REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biuro w samochodzie

Jak urządzić biuro w samochodzie? © Werner Heiber - Fotolia.com
Jak urządzić biuro w samochodzie? © Werner Heiber - Fotolia.com
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesne technologie, w tym dostęp do internetu umożliwiają stworzenie biura we wnętrzu samochodu. Podpowiadamy, z jakich urządzeń mogą korzystać pasażerowie samochodów podczas podróży biznesowych.

Hotspot w samochodzie

REKLAMA

Przydatnym rozwiązaniem proponowanym przez producentów samochodów jest możliwość połączenia się z siecią przez hotspot WiFi tworzony wewnątrz samochodu. Dzięki temu możemy za pomocą smartfona, tabletu czy laptopa sprawdzać pocztę i wykonywać mniejsze zadania nawet stojąc w korkach, co pozwala zaoszczędzić czas. Najnowsze łącza internetowe w technologii LTE w samochodzie nie odbiegają już jakością od tych stacjonarnych. - Jak pokazuje badanie IDC “Mobile Device Users vs. Non-Users: Print, Scan, Document Management”, liczba osób, które nie chcą korzystać z mobilnego druku spadnie z prawie 50 proc. w 2012 r. do ok. 25 proc. w 2015 r. Pracownicy będą więc chętniej „zabierać” ze sobą biuro, gdziekolwiek wyjadą służbowo – mówi Marcin Demkiw, SAO & GDO Sales Manager, Xerox Polska. - Dlatego np. Xerox wprowadza więc coraz lepsze rozwiązania, które pozwalają wydrukować zdalnie dokument lub inny materiał. Użytkownik może połączyć się ze swojego smartfonu lub tabletu z urządzeniem drukującym za pomocą sieci.

Bezprzewodowa ładowarka samochodowa, czy wzmacniacz antenowy w schowku

Smartfon i komputer, czy nawet tablet są podstawowym wyposażeniem pracownika. Wyłączony telefon służbowy, albo rozładowany komputer z danymi klientów potrafi skutecznie sparaliżować pracę i wydłużyć czas wykonywania zadań.  - Mobilność to aktualnie jeden z najistotniejszych elementów codziennej pracy. Wynika to z faktu, iż klienci oczekują dyspozycyjności swojego usługodawcy bez przerwy, a pracownicy dojeżdżający do swojego biura lub klienta chcą móc spędzać ten czas efektywnie - tłumaczy Michał Grabarz, dyrektor ds. usług IT w Infosys BPO Europe. - Dlatego też pracownicy coraz częściej korzystają z urządzeń i aplikacji, które umożliwiają im wykonywanie zadań służbowych w podróży, niezależnie od okoliczności. W odpowiedzi na takie tendencje ważne jest utrzymywanie mobilnej struktury firmy, a co za tym idzie, dostarczenie zespołowi odpowiednich narzędzi pracy. Kluczowy jest przy tym czynnik bezpieczeństwa, niezawodności i łatwości korzystania z mobilnych urządzeń w każdym z wykorzystywanych środków transportu, w tym w samochodzie – dodaje.
Rozwiązania wspierające działanie podręcznych urządzeń mobilnych, jakie proponują producenci samochodów, są niezwykle pomysłowe. Jednym z zaproponowanych ostatnio jest nowoczesna wersja ładowarki samochodowej - system bezprzewodowego ładowania baterii. Włącza się w momencie, gdy wykryje urządzenie mobilne w swoim zasięgu i automatycznie transferuje energię przy użyciu rezonansu magnetycznego. Podobnie działa schowek na smartfona, który poprawia jakość zasięgu telefonu. Przekazuje on sygnał ze smartfona do anteny samochodu, dzięki czemu znacznie zwiększa jego siłę przekazu.

Nawigacja pomaga dojechać do celu

Na rynku znaleźć można wiele rozwiązań, które są pomocne nawet w najbardziej nieprzewidywalnych okolicznościach. Przydają się one również w delegacji - kiedy trzeba odwiedzić nieznane miejsce, a często brakuje czasu na poszukiwanie właściwego budynku, parkingu czy hotelu. Wiele firm ma dziś oddziały na całym świecie, pracownicy często muszą odwiedzać jednostki w innych państwach. Dlatego istotne jest, żeby potrafili korzystać z nowych technologii i mieli dostęp w trasie do narzędzi pozwalających na odnalezienie się w takich sytuacjach. Na rynku motoryzacyjnym rozwijane są np. urządzenia zgodne z popularnymi systemami nawigacyjnymi GPS i GLONASS, oparte na stałej komunikacji online. - Tego typu urządzenia „uczą się” w trakcie jazdy samochodem, gromadząc najnowsze dane o trasach i ruchu drogowym. Dzięki temu ich użytkownicy unikają dobrze znanych kierowcom problemów wynikających z wykorzystania szybko dezaktualizujących się map offline. Aplikacje budowane z myślą o wykorzystaniu w samochodach muszą brać oczywiście pod uwagę bezpieczeństwo kierowcy. Jego zapewnieniu mają służyć takie rozwiązania, jak komunikaty głosowe, bezprzewodowa integracja kokpitu z telefonem kierowcy, a nawet z telefonami czy tabletami wszystkich pasażerów auta. Ostatnia z wymienionych funkcjonalności oddaje część kontroli nad mniej krytycznymi funkcjami samochodu, takimi jak klimatyzacja czy system audio, w ręce pozostałych pasażerów, pozwalając kierowcy skupić się na drodze – mówi Wojciech Mach, Dyrektor Zarządzający Luxoft Poland, polskiego oddziału globalnego dostawcy rozwiązań IT dla wiodących światowych producentów samochodów i dostawców urządzeń motoryzacyjnych.
Nawigacja samochodowa jest najbardziej rozpowszechnionym, ale i wciąż udoskonalanym narzędziem. Najnowsze systemy nawigacyjne posiadają tak zaawansowane funkcje, jak głosowe informowanie o elementach infrastruktury, sygnalizacji świetlnej, a nawet o zbliżających się manewrach, które trzeba będzie przeprowadzić. Część takich funkcjonalności zaczęto już stosować, na przykład rozwijając w komputerach pokładowych system informacji drogowej online, możliwość korzystania z map i nawigowania. 

Smartfon pomoże zoptymalizować koszty

Coraz większym zainteresowaniem wśród kierowców cieszą się także aplikacje wpisujące się w trend tzw. eco-driving. Przykładem może być aplikacja Drivewise.ly, która wspomaga kierowców w doskonaleniu umiejętności ekonomicznej jazdy. Aplikacja dostarcza wskazówek swoim użytkownikom pozwalających na zmniejszenie wydatków na paliwo i redukcję emisji CO2. Kierowca otrzymuje wytyczne dotyczące optymalnej prędkości, sposobu hamowania i przyspieszania. Aplikacja nadaje kierowcy indywidualną ocenę punktową mierzącą jego umiejętności oszczędnej jazdy. Dzięki integracji z Facebookiem otrzymany wynik może być porównany z rezultatami uzyskanymi przez innych kierowców, rodzinę, przyjaciół czy nawet celebrytów. Dzięki smartfonowi jeżdżenie samochodem może stać się wciągającą zabawą dzięki zdobywaniu nowych odznak, punktów oraz możliwość rywalizacji o tytuł najbardziej ekologicznie jeżdżącego kierowcy.
Ciekawe dodatkowe systemy wsparcia oferują kierowcom projektanci rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo jazdy. Ich działanie oparte jest na kamerach i radarach, potrafią wykrywać obiekty znajdujące się w pobliżu samochodu, ale poza zasięgiem wzroku kierowcy. Sygnalizują też opuszczenie pasa ruchu albo zakłócenia na torze. 

Facebook już gości w samochodach

Większość komputerów pokładowych ma już możliwość korzystania z takich aplikacji jak Facebook, Pandora czy Napster, łączenia się z radiem internetowym czy odtwarzania muzyki ze smartfonów. Nowym rozwiązaniem jest możliwość tworzenia na tylnych siedzeniach małej wersji sali kinowej i wyświetlania filmów w jakości HD. Najważniejsze jest jednak to, że filmy wyświetlane w samochodzie mogą być wybierane przez użytkownika samodzielnie w trybie online. Z technologii w samochodzie można teraz korzystać niemal bez ograniczeń, co pozwala lepiej gospodarować czasem.

Samochód sam odrzuci niechciane połączenie

Co ciekawe naukowcy pracują także nad rozwiązaniami, które mają sprawić, że samochody będą „uczyć się” nawyków kierowcy związanych z komunikacją ze światem zewnętrznym i umożliwiać mu płynną, a także bezpieczną zdalną pracę. Wbudowane systemy odbierać będą pocztę e-mail, smsy, telefony a nawet wiadomości z mediów społecznościowych. Poddadzą ten materiał analizie i na podstawie wcześniejszych zachowań kierowcy, takich jak odrzucanie połączeń i ignorowanie niektórych nadawców, będą selekcjonować spływające informacje i powiadamiać właściciela jedynie o najważniejszych próbach kontaktu.

Mapy google w samochodzie już są, czas na przeglądarki

Prawdopodobnie już niedługo pojawią się przeglądarki internetowe instalowane bezpośrednio w komputerach pokładowych. Płynność działania i możliwości komputerów pokładowych zwiększają się dzięki używaniu do ich produkcji najnowszej generacji procesorów. Pierwszy krok ku możliwości przeglądania stron internetowych w samochodzie bez konieczności korzystania z urządzeń mobilnych wykonał jeden z niemieckich koncernów samochodowych. Ulepszył on swój system tak, że za jego pomocą można już ściągać aplikacje wprost do komputera pokładowego.

Źródło: Materiały prasowe Linkleaders

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    REKLAMA

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    REKLAMA