REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biuro w samochodzie

Subskrybuj nas na Youtube
Jak urządzić biuro w samochodzie? © Werner Heiber - Fotolia.com
Jak urządzić biuro w samochodzie? © Werner Heiber - Fotolia.com
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesne technologie, w tym dostęp do internetu umożliwiają stworzenie biura we wnętrzu samochodu. Podpowiadamy, z jakich urządzeń mogą korzystać pasażerowie samochodów podczas podróży biznesowych.

Hotspot w samochodzie

REKLAMA

REKLAMA

Przydatnym rozwiązaniem proponowanym przez producentów samochodów jest możliwość połączenia się z siecią przez hotspot WiFi tworzony wewnątrz samochodu. Dzięki temu możemy za pomocą smartfona, tabletu czy laptopa sprawdzać pocztę i wykonywać mniejsze zadania nawet stojąc w korkach, co pozwala zaoszczędzić czas. Najnowsze łącza internetowe w technologii LTE w samochodzie nie odbiegają już jakością od tych stacjonarnych. - Jak pokazuje badanie IDC “Mobile Device Users vs. Non-Users: Print, Scan, Document Management”, liczba osób, które nie chcą korzystać z mobilnego druku spadnie z prawie 50 proc. w 2012 r. do ok. 25 proc. w 2015 r. Pracownicy będą więc chętniej „zabierać” ze sobą biuro, gdziekolwiek wyjadą służbowo – mówi Marcin Demkiw, SAO & GDO Sales Manager, Xerox Polska. - Dlatego np. Xerox wprowadza więc coraz lepsze rozwiązania, które pozwalają wydrukować zdalnie dokument lub inny materiał. Użytkownik może połączyć się ze swojego smartfonu lub tabletu z urządzeniem drukującym za pomocą sieci.

Bezprzewodowa ładowarka samochodowa, czy wzmacniacz antenowy w schowku

Smartfon i komputer, czy nawet tablet są podstawowym wyposażeniem pracownika. Wyłączony telefon służbowy, albo rozładowany komputer z danymi klientów potrafi skutecznie sparaliżować pracę i wydłużyć czas wykonywania zadań.  - Mobilność to aktualnie jeden z najistotniejszych elementów codziennej pracy. Wynika to z faktu, iż klienci oczekują dyspozycyjności swojego usługodawcy bez przerwy, a pracownicy dojeżdżający do swojego biura lub klienta chcą móc spędzać ten czas efektywnie - tłumaczy Michał Grabarz, dyrektor ds. usług IT w Infosys BPO Europe. - Dlatego też pracownicy coraz częściej korzystają z urządzeń i aplikacji, które umożliwiają im wykonywanie zadań służbowych w podróży, niezależnie od okoliczności. W odpowiedzi na takie tendencje ważne jest utrzymywanie mobilnej struktury firmy, a co za tym idzie, dostarczenie zespołowi odpowiednich narzędzi pracy. Kluczowy jest przy tym czynnik bezpieczeństwa, niezawodności i łatwości korzystania z mobilnych urządzeń w każdym z wykorzystywanych środków transportu, w tym w samochodzie – dodaje.
Rozwiązania wspierające działanie podręcznych urządzeń mobilnych, jakie proponują producenci samochodów, są niezwykle pomysłowe. Jednym z zaproponowanych ostatnio jest nowoczesna wersja ładowarki samochodowej - system bezprzewodowego ładowania baterii. Włącza się w momencie, gdy wykryje urządzenie mobilne w swoim zasięgu i automatycznie transferuje energię przy użyciu rezonansu magnetycznego. Podobnie działa schowek na smartfona, który poprawia jakość zasięgu telefonu. Przekazuje on sygnał ze smartfona do anteny samochodu, dzięki czemu znacznie zwiększa jego siłę przekazu.

REKLAMA

Nawigacja pomaga dojechać do celu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na rynku znaleźć można wiele rozwiązań, które są pomocne nawet w najbardziej nieprzewidywalnych okolicznościach. Przydają się one również w delegacji - kiedy trzeba odwiedzić nieznane miejsce, a często brakuje czasu na poszukiwanie właściwego budynku, parkingu czy hotelu. Wiele firm ma dziś oddziały na całym świecie, pracownicy często muszą odwiedzać jednostki w innych państwach. Dlatego istotne jest, żeby potrafili korzystać z nowych technologii i mieli dostęp w trasie do narzędzi pozwalających na odnalezienie się w takich sytuacjach. Na rynku motoryzacyjnym rozwijane są np. urządzenia zgodne z popularnymi systemami nawigacyjnymi GPS i GLONASS, oparte na stałej komunikacji online. - Tego typu urządzenia „uczą się” w trakcie jazdy samochodem, gromadząc najnowsze dane o trasach i ruchu drogowym. Dzięki temu ich użytkownicy unikają dobrze znanych kierowcom problemów wynikających z wykorzystania szybko dezaktualizujących się map offline. Aplikacje budowane z myślą o wykorzystaniu w samochodach muszą brać oczywiście pod uwagę bezpieczeństwo kierowcy. Jego zapewnieniu mają służyć takie rozwiązania, jak komunikaty głosowe, bezprzewodowa integracja kokpitu z telefonem kierowcy, a nawet z telefonami czy tabletami wszystkich pasażerów auta. Ostatnia z wymienionych funkcjonalności oddaje część kontroli nad mniej krytycznymi funkcjami samochodu, takimi jak klimatyzacja czy system audio, w ręce pozostałych pasażerów, pozwalając kierowcy skupić się na drodze – mówi Wojciech Mach, Dyrektor Zarządzający Luxoft Poland, polskiego oddziału globalnego dostawcy rozwiązań IT dla wiodących światowych producentów samochodów i dostawców urządzeń motoryzacyjnych.
Nawigacja samochodowa jest najbardziej rozpowszechnionym, ale i wciąż udoskonalanym narzędziem. Najnowsze systemy nawigacyjne posiadają tak zaawansowane funkcje, jak głosowe informowanie o elementach infrastruktury, sygnalizacji świetlnej, a nawet o zbliżających się manewrach, które trzeba będzie przeprowadzić. Część takich funkcjonalności zaczęto już stosować, na przykład rozwijając w komputerach pokładowych system informacji drogowej online, możliwość korzystania z map i nawigowania. 

Smartfon pomoże zoptymalizować koszty

Coraz większym zainteresowaniem wśród kierowców cieszą się także aplikacje wpisujące się w trend tzw. eco-driving. Przykładem może być aplikacja Drivewise.ly, która wspomaga kierowców w doskonaleniu umiejętności ekonomicznej jazdy. Aplikacja dostarcza wskazówek swoim użytkownikom pozwalających na zmniejszenie wydatków na paliwo i redukcję emisji CO2. Kierowca otrzymuje wytyczne dotyczące optymalnej prędkości, sposobu hamowania i przyspieszania. Aplikacja nadaje kierowcy indywidualną ocenę punktową mierzącą jego umiejętności oszczędnej jazdy. Dzięki integracji z Facebookiem otrzymany wynik może być porównany z rezultatami uzyskanymi przez innych kierowców, rodzinę, przyjaciół czy nawet celebrytów. Dzięki smartfonowi jeżdżenie samochodem może stać się wciągającą zabawą dzięki zdobywaniu nowych odznak, punktów oraz możliwość rywalizacji o tytuł najbardziej ekologicznie jeżdżącego kierowcy.
Ciekawe dodatkowe systemy wsparcia oferują kierowcom projektanci rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo jazdy. Ich działanie oparte jest na kamerach i radarach, potrafią wykrywać obiekty znajdujące się w pobliżu samochodu, ale poza zasięgiem wzroku kierowcy. Sygnalizują też opuszczenie pasa ruchu albo zakłócenia na torze. 

Facebook już gości w samochodach

Większość komputerów pokładowych ma już możliwość korzystania z takich aplikacji jak Facebook, Pandora czy Napster, łączenia się z radiem internetowym czy odtwarzania muzyki ze smartfonów. Nowym rozwiązaniem jest możliwość tworzenia na tylnych siedzeniach małej wersji sali kinowej i wyświetlania filmów w jakości HD. Najważniejsze jest jednak to, że filmy wyświetlane w samochodzie mogą być wybierane przez użytkownika samodzielnie w trybie online. Z technologii w samochodzie można teraz korzystać niemal bez ograniczeń, co pozwala lepiej gospodarować czasem.

Samochód sam odrzuci niechciane połączenie

Co ciekawe naukowcy pracują także nad rozwiązaniami, które mają sprawić, że samochody będą „uczyć się” nawyków kierowcy związanych z komunikacją ze światem zewnętrznym i umożliwiać mu płynną, a także bezpieczną zdalną pracę. Wbudowane systemy odbierać będą pocztę e-mail, smsy, telefony a nawet wiadomości z mediów społecznościowych. Poddadzą ten materiał analizie i na podstawie wcześniejszych zachowań kierowcy, takich jak odrzucanie połączeń i ignorowanie niektórych nadawców, będą selekcjonować spływające informacje i powiadamiać właściciela jedynie o najważniejszych próbach kontaktu.

Mapy google w samochodzie już są, czas na przeglądarki

Prawdopodobnie już niedługo pojawią się przeglądarki internetowe instalowane bezpośrednio w komputerach pokładowych. Płynność działania i możliwości komputerów pokładowych zwiększają się dzięki używaniu do ich produkcji najnowszej generacji procesorów. Pierwszy krok ku możliwości przeglądania stron internetowych w samochodzie bez konieczności korzystania z urządzeń mobilnych wykonał jeden z niemieckich koncernów samochodowych. Ulepszył on swój system tak, że za jego pomocą można już ściągać aplikacje wprost do komputera pokładowego.

Źródło: Materiały prasowe Linkleaders

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA