Wynajem długoterminowy pojazdów ciężarowych - wzrost o 70 proc.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
W roku 2011 nastąpił znaczący wzrost sprzedaży nowych pojazdów użytkowych. Miało to pozytywny wpływ na zwiększenie wartości aktywów finansowanych za pomocą leasingu w porównaniu do wyników z 2010 roku. Zgodnie z danymi Związku Polskiego Leasingu, na rynku finansowania ruchomości w 2011 roku odnotowano 14,9 procent wzrostu r/r. Wynik ten był w znaczącym stopniu zasługą segmentu samochodów ciężarowych, w którym sprzedaż nowych pojazdów powyżej 6 ton DMC zwiększyła się o ponad 45 procent. Najlepsze rezultaty osiągnęła gama ciągników siodłowych. Tutaj wzrost wyniósł ponad 70 procent i był związany z odbudową flot przedsiębiorców.
REKLAMA
W oparciu o dane przedstawione przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów – zrzeszający 16 firm wynajmu długoterminowego – samochody we flotach osiągnęły na koniec 2011 roku 11,9 procent wzrostu r/r. Wśród członków PZWLP jedyną firmą zajmującą się wynajmem i zarządzaniem pojazdami ciężarowymi i dostawczymi jest Fraikin Polska, który zwiększył swoje obroty o ponad 30%. W 2012 roku Fraikin planuje zwiększyć sprzedaż o 40%. Związane jest to z bardzo dużym zainteresowaniem tą formą usługi, zarówno ze strony dużych klientów flotowych, jak i małych odbiorców.
Rynek transportowy ma się lepiej
Poprawa sytuacji na rynku transportu samochodowego towarów oraz polepszenie stanu zdolności finansowych firm transportowych przełożyły się na dobre wyniki uzyskane przez Fraikin w 2011 roku. Największy wzrost zanotowaliśmy w wynajmie długoterminowym. Nasza firma podpisywała umowy i realizowała dostawy dla klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych, takich jak Poczta Polska czy Centralny Zarząd Służb Więziennych. Świadczy to o wzrostowym trendzie i dynamice rynku samochodów ciężarowych oraz o dużym potencjale usługi wynajmu.
Jeszcze więcej ciężarówek
Z punktu widzenia Fraikin prognozy dotyczące rynku wynajmu pojazdów ciężarowych na rok 2012 są optymistyczne. Rynek flotowy rozwija się bardzo dynamicznie. W roku 2011 w krajach Unii Europejskiej odnotowano 9,9-procentowy wzrost r/r pod względem liczby nowych pojazdów ciężarowych różnego typu. Optymizmem napawa również fakt, że Polska zajęła siódmą pozycję w rankingu 27 krajów, rejestrując o 20,9 procent więcej pojazdów użytkowych niż w 2010 roku (dane EAMA).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.