REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przetarg na modernizację linii kolejowej Poznań-Piła

Subskrybuj nas na Youtube
Przetarg na modernizację linii kolejowej z Poznania do Piły dotyczy odcinka o długości 93 km. Po realizacji inwestycji średnia prędkość pociągów osobowych na tej trasie zwiększy się do 120 km/h.
Przetarg na modernizację linii kolejowej z Poznania do Piły dotyczy odcinka o długości 93 km. Po realizacji inwestycji średnia prędkość pociągów osobowych na tej trasie zwiększy się do 120 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Przetarg na modernizację linii kolejowej z Poznania do Piły dotyczy odcinka o długości 93 km. Po realizacji inwestycji średnia prędkość pociągów osobowych na tej trasie zwiększy się do 120 km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację 93 km linii z Poznania do Piły. Dzięki inwestycji czas podróży między miastami ma się skrócić o 40 minut. Koszt modernizacji trasy szacowany jest na ok. pół miliarda zł.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Przetargi na projekt i budowę drogi S6 między Lęborkiem, a Gdynią

Dzięki inwestycji prędkość pociągów osobowych zwiększy się do 120 km/h i z trasy będzie mogło korzystać więcej składów. Wykonanie prac zostało zaplanowane na lata 2016-2019.

Jak przekazał w środę PAP członek zarządu ds. realizacji inwestycji w PKP PLK Marcin Mochocki, „realizacja tego projektu poprawi transport kolejowy w Wielkopolsce, w tym ruch aglomeracyjny”.

REKLAMA

„Przetarg na linię Poznań-Piła jest kolejnym postępowaniem, które PLK ogłasza we wrześniu w Ramach Wielkiej Ofensywy Inwestycyjnej. To jednocześnie pierwszy przetarg z Regionalnych Programów Operacyjnych nowej perspektywy” – dodał.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Przetargi na obwodnice Stalowej Woli i Niska

Modernizacja linii finansowana będzie z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO) na lata 2014-2020. Inwestycja jest jednym z tzw. projektów kluczowych WRPO.

Wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak powiedział PAP, że jest zadowolony z informacji o ogłoszeniu przetargu. „Nie spodziewałem się, że tak szybko zadziałają. Można się tylko cieszyć, że PKP przyspiesza. Pieniądze na ten cel w programie są zabezpieczone” – dodał.

Jankowiak przypomniał jak w złym stanie jest obecnie trasa kolejowa łącząca stolicę Wielkopolski z Piłą, która jest wiodącym ośrodkiem w północnej części regionu. „Ze względu na stan torów, na pewnych odcinkach, są ograniczenia prędkości do 30, 40 km/h” – mówił.

W ramach projektu, poza torami przebudowanych zostanie 12 mostów i wiaduktów, 50 przejazdów kolejowych. Powstaną też nowe przejścia podziemne i nowoczesne perony dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.

PKP PLK podają, że modernizacja trasy zakłada poprawę komfortu podróży. Przebudowane perony będą wyposażone w wiaty, nowe oznakowanie i oświetlenie, a także system informacji. W Chodzieży i Pile dodatkowo w przejściach podziemnych zostaną zainstalowane windy. Poziom bezpieczeństwa mają poprawić nowe urządzenia sterowania ruchem i modernizacja kilkudziesięciu przejazdów kolejowo-drogowych. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA