REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy szef ZDM chce upłynnić ruch w Warszawie

Nowy szef ZDM chce upłynnić ruch w Warszawie. Fot. Fotolia
Nowy szef ZDM chce upłynnić ruch w Warszawie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wśród głównych priorytetów nowego szefa ZDM w Warszawie znalazło się zadanie upłynnienia ruchu w mieście. Co jeszcze?

Upłynnienie ruchu w centrum miasta, lepsza komunikacja z mieszkańcami, lepsze warunki dla pieszych i porządkowanie przestrzeni publicznej - to priorytety przedstawione w środę przez nowego szefa Zarządu Dróg Miejskich, pełnomocnika ds. rowerowych Łukasza Puchalskiego.

REKLAMA

Nowy dyrektor ZDM powiedział, że największym wyzwaniem jest dla niego otwartość dla dialog z mieszkańcami. Zadeklarował, że we wtorki w godz. 15-17 będzie pełnił dyżury, podczas których będzie spotykał się z mieszkańcami stolicy. Zapowiedział także otwarcie profilów ZDM w portalach społecznościowych oraz więcej konsultacji i spotkań w terenie poświęconych planom ZDM.

Zobacz też: Kiedy będzie przejezdny Most Łazienkowski?

REKLAMA

Puchalski powiedział, że priorytetem, jeśli chodzi o duże inwestycje, jest dokończenie remontu Mostu Łazienkowskiego. Obecny na konferencji wiceprezydent Jacek Wojciechowicz powtórzył, że miasto chce uzyskać przejezdność przeprawy do końca października tego roku.

ZDM nie zaprzestanie również swojej specjalności, czyli frezowania ulic. Puchalski chce wcześniej planować remonty, po to, by wprowadzać zmiany i np. likwidować bariery architektoniczne, poprawiać geometrię ulic i skorygować rozmieszczenie miejsc parkingowych oraz chodniki. "Te zmiany mają być większe i bardziej odczuwalne" - zapowiedział.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Puchalski obejmując fotel szefa ZDM, zachował stanowisko pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej. Podkreślił, że sprawy rowerowe "mają się dobrze, będą się miały jeszcze lepiej". Poinformował, że jeszcze w czerwcu miasto przyjmie zadania związane z infrastrukturą rowerową na 2016 i 2017 r. "Projekt za blisko 90 mln zł, 77 kilometrów dofinansowanych z UE, główne trasy dojazdowe, wiele ulic - Żwirki i Wigury, al. Stanów Zjednoczonych - zaczynamy w tym roku. W kolejnych ulice Puławska, Połczyńska, Pułkowa" - wymienił Puchalski.

REKLAMA

Podkreślił, że jako dyrektor ZDM chce się skoncentrować w tej chwili na poprawie warunków dla pieszych i poprawie stanu zieleni przy ulicach. Chce także poprawić sygnalizację świetlną w stolicy, by była bardziej przyjazna kierowcom oraz zwiększała przepustowość na ulicach tranzytowych.

Natomiast w centrum, miasto konsekwentnie będzie zachęcać do korzystania z komunikacji publicznej, m.in. poprawiając dojścia do przystanków. Puchalski przekonuje, że to jedyny sposób na zmniejszenie korków. "Korki, które mamy, mimo wszelkich starań miasta (...) dużo nie da się poprawić. Można poprawiać przez to, żeby zachęcać do komunikacji publicznej, do poruszania się pieszo, do przemieszczania się rowerem" - powiedział Puchalski.

Wyjaśnił, że w centrum jest niewiele rezerw na rozbudowę układów drogowych. "Jedyne możliwości poprawienia tego ruchu, to jego upłynnienie poprzez prace na sygnalizacji świetlnej. Większość kierowców chce przyjechać do centrum i tutaj, w tym centrum wszyscy się nie pomieścimy. Inaczej ma się sprawa, jeżeli chodzi o układ obwodowy, tam jest możliwość rozbudowy" - podkreślił Puchalski.

Dodał, że już podjął decyzję o wprowadzeniu stanowiska ds. audytu projektów zatwierdzonych. "Będziemy chcieli likwidować zbędne oznakowanie w pasie drogi. Wzorem jest działanie Gdańska, który przez kilka ostatnich lat usunął blisko 11 tys. znaków, które okazały się zbędne" - zaznaczył Puchalski.

Zobacz też: Projekt programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023 - kiedy?

Odniósł się także do budżetu obywatelskiego. Ma być uwzględniona zmiana zakładająca uwolnienie środków finansowych na realizację projektów na 2016 r. na przełomie sierpnia i września br. Ma to - według Puchalskiego - duże znacznie dla projektów drogowych, ponieważ pozwoli na przyjęcie do realizacji i lepsze przygotowanie skomplikowanych inwestycji. Szef ZDM zadeklarował, że będzie promował budżet obywatelski, ponieważ dla ZDM jest szansą na dodatkowe środki, bo fundusze w ramach tego budżetu pochodzą z dzielnic, a nie były przypisane do ZDM.

Puchalski ocenił też, że miasto, jego ulice i chodniki można dostosować zarówno do potrzeb pieszych, jak i rowerzystów bez szkody dla kierowców - w niektórych miejscach zwężając pasy ruchu dla samochodów, w niektórych zmieniając układ miejsc parkowania. Jako przykład ulicy, na której należałoby dokonać zmian, podał al. Jana Pawła II. Przygotowana jest koncepcja zmian dla fragmentu tej ulicy, która poprawi warunki dla pieszych, rowerzystów "nie krzywdząc kierowców".

Zobacz też: Kto wybuduje Południową Obwodnicę Warszawy?

Puchalski jako szef ZDM zastąpił Grażynę Lendzion, która odeszła ze stanowiska po rozmowie z prezydent stolicy Hanną Gronkiewicz-Waltz. Jednym z powodów odejścia był - jak mówił wiceprezydent Jarosław Jóźwiak - "brak właściwego kontaktu zewnętrznego jednostki z mieszkańcami i ostatnia sprawa budżetu partycypacyjnego". Ponad 400 projektów do budżetu partycypacyjnego na 2016 r. zostało ocenionych negatywnie.

Wojciechowicz powiedział, że odchodząca dyrektor Lendzion przez wiele lat pracy w ZDM wykonała wielką pracę, aby stan warszawskich dróg był jak najlepszy. "I za to należą jej się podziękowania" - dodał.

Wiceprezydent liczy, że ZDM z nowym szefem będzie kontynuował "wszystko to, co dobre", ale jednocześnie pokaże nową jakość m.in w kwestii komunikacji z mieszkańcami.

Wojciechowicz przypomniał, że miasto konsekwentnie inwestuje w komunikację miejską. Powiedział, że będzie tunel dla tramwajów pod Dworcem Zachodnim, między Wolą i Ochotą. Decyzje w tej sprawie we wtorek podjęła prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. "To jest najlepsze rozwiązanie, trzeba wykorzystać moment remontu Dworca Zachodniego i w cieniu tego remontu wykonać ten tunel - pod samym dworcem, ale też na dojeździe, czyli pod Al. Jerozolimskimi i pod parkiem, który ma być tam utworzony" - powiedział Wojciechowicz.

Dodał, że prace związane z tunelem są przewidziane na 2017, 2018 rok. Podkreślił, że nie ma jeszcze ostatecznego projektu, ale długość tunelu może wynieść między 850 i 1000 metrów. W tunelu mają być dwa przystanki.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA