REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy szef ZDM chce upłynnić ruch w Warszawie

Nowy szef ZDM chce upłynnić ruch w Warszawie. Fot. Fotolia
Nowy szef ZDM chce upłynnić ruch w Warszawie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wśród głównych priorytetów nowego szefa ZDM w Warszawie znalazło się zadanie upłynnienia ruchu w mieście. Co jeszcze?

Upłynnienie ruchu w centrum miasta, lepsza komunikacja z mieszkańcami, lepsze warunki dla pieszych i porządkowanie przestrzeni publicznej - to priorytety przedstawione w środę przez nowego szefa Zarządu Dróg Miejskich, pełnomocnika ds. rowerowych Łukasza Puchalskiego.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy dyrektor ZDM powiedział, że największym wyzwaniem jest dla niego otwartość dla dialog z mieszkańcami. Zadeklarował, że we wtorki w godz. 15-17 będzie pełnił dyżury, podczas których będzie spotykał się z mieszkańcami stolicy. Zapowiedział także otwarcie profilów ZDM w portalach społecznościowych oraz więcej konsultacji i spotkań w terenie poświęconych planom ZDM.

Zobacz też: Kiedy będzie przejezdny Most Łazienkowski?

Puchalski powiedział, że priorytetem, jeśli chodzi o duże inwestycje, jest dokończenie remontu Mostu Łazienkowskiego. Obecny na konferencji wiceprezydent Jacek Wojciechowicz powtórzył, że miasto chce uzyskać przejezdność przeprawy do końca października tego roku.

REKLAMA

ZDM nie zaprzestanie również swojej specjalności, czyli frezowania ulic. Puchalski chce wcześniej planować remonty, po to, by wprowadzać zmiany i np. likwidować bariery architektoniczne, poprawiać geometrię ulic i skorygować rozmieszczenie miejsc parkingowych oraz chodniki. "Te zmiany mają być większe i bardziej odczuwalne" - zapowiedział.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Puchalski obejmując fotel szefa ZDM, zachował stanowisko pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej. Podkreślił, że sprawy rowerowe "mają się dobrze, będą się miały jeszcze lepiej". Poinformował, że jeszcze w czerwcu miasto przyjmie zadania związane z infrastrukturą rowerową na 2016 i 2017 r. "Projekt za blisko 90 mln zł, 77 kilometrów dofinansowanych z UE, główne trasy dojazdowe, wiele ulic - Żwirki i Wigury, al. Stanów Zjednoczonych - zaczynamy w tym roku. W kolejnych ulice Puławska, Połczyńska, Pułkowa" - wymienił Puchalski.

Podkreślił, że jako dyrektor ZDM chce się skoncentrować w tej chwili na poprawie warunków dla pieszych i poprawie stanu zieleni przy ulicach. Chce także poprawić sygnalizację świetlną w stolicy, by była bardziej przyjazna kierowcom oraz zwiększała przepustowość na ulicach tranzytowych.

Natomiast w centrum, miasto konsekwentnie będzie zachęcać do korzystania z komunikacji publicznej, m.in. poprawiając dojścia do przystanków. Puchalski przekonuje, że to jedyny sposób na zmniejszenie korków. "Korki, które mamy, mimo wszelkich starań miasta (...) dużo nie da się poprawić. Można poprawiać przez to, żeby zachęcać do komunikacji publicznej, do poruszania się pieszo, do przemieszczania się rowerem" - powiedział Puchalski.

Wyjaśnił, że w centrum jest niewiele rezerw na rozbudowę układów drogowych. "Jedyne możliwości poprawienia tego ruchu, to jego upłynnienie poprzez prace na sygnalizacji świetlnej. Większość kierowców chce przyjechać do centrum i tutaj, w tym centrum wszyscy się nie pomieścimy. Inaczej ma się sprawa, jeżeli chodzi o układ obwodowy, tam jest możliwość rozbudowy" - podkreślił Puchalski.

Dodał, że już podjął decyzję o wprowadzeniu stanowiska ds. audytu projektów zatwierdzonych. "Będziemy chcieli likwidować zbędne oznakowanie w pasie drogi. Wzorem jest działanie Gdańska, który przez kilka ostatnich lat usunął blisko 11 tys. znaków, które okazały się zbędne" - zaznaczył Puchalski.

Zobacz też: Projekt programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023 - kiedy?

Odniósł się także do budżetu obywatelskiego. Ma być uwzględniona zmiana zakładająca uwolnienie środków finansowych na realizację projektów na 2016 r. na przełomie sierpnia i września br. Ma to - według Puchalskiego - duże znacznie dla projektów drogowych, ponieważ pozwoli na przyjęcie do realizacji i lepsze przygotowanie skomplikowanych inwestycji. Szef ZDM zadeklarował, że będzie promował budżet obywatelski, ponieważ dla ZDM jest szansą na dodatkowe środki, bo fundusze w ramach tego budżetu pochodzą z dzielnic, a nie były przypisane do ZDM.

Puchalski ocenił też, że miasto, jego ulice i chodniki można dostosować zarówno do potrzeb pieszych, jak i rowerzystów bez szkody dla kierowców - w niektórych miejscach zwężając pasy ruchu dla samochodów, w niektórych zmieniając układ miejsc parkowania. Jako przykład ulicy, na której należałoby dokonać zmian, podał al. Jana Pawła II. Przygotowana jest koncepcja zmian dla fragmentu tej ulicy, która poprawi warunki dla pieszych, rowerzystów "nie krzywdząc kierowców".

Zobacz też: Kto wybuduje Południową Obwodnicę Warszawy?

Puchalski jako szef ZDM zastąpił Grażynę Lendzion, która odeszła ze stanowiska po rozmowie z prezydent stolicy Hanną Gronkiewicz-Waltz. Jednym z powodów odejścia był - jak mówił wiceprezydent Jarosław Jóźwiak - "brak właściwego kontaktu zewnętrznego jednostki z mieszkańcami i ostatnia sprawa budżetu partycypacyjnego". Ponad 400 projektów do budżetu partycypacyjnego na 2016 r. zostało ocenionych negatywnie.

Wojciechowicz powiedział, że odchodząca dyrektor Lendzion przez wiele lat pracy w ZDM wykonała wielką pracę, aby stan warszawskich dróg był jak najlepszy. "I za to należą jej się podziękowania" - dodał.

Wiceprezydent liczy, że ZDM z nowym szefem będzie kontynuował "wszystko to, co dobre", ale jednocześnie pokaże nową jakość m.in w kwestii komunikacji z mieszkańcami.

Wojciechowicz przypomniał, że miasto konsekwentnie inwestuje w komunikację miejską. Powiedział, że będzie tunel dla tramwajów pod Dworcem Zachodnim, między Wolą i Ochotą. Decyzje w tej sprawie we wtorek podjęła prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. "To jest najlepsze rozwiązanie, trzeba wykorzystać moment remontu Dworca Zachodniego i w cieniu tego remontu wykonać ten tunel - pod samym dworcem, ale też na dojeździe, czyli pod Al. Jerozolimskimi i pod parkiem, który ma być tam utworzony" - powiedział Wojciechowicz.

Dodał, że prace związane z tunelem są przewidziane na 2017, 2018 rok. Podkreślił, że nie ma jeszcze ostatecznego projektu, ale długość tunelu może wynieść między 850 i 1000 metrów. W tunelu mają być dwa przystanki.(PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA