REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy szef ZDM chce upłynnić ruch w Warszawie

Nowy szef ZDM chce upłynnić ruch w Warszawie. Fot. Fotolia
Nowy szef ZDM chce upłynnić ruch w Warszawie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wśród głównych priorytetów nowego szefa ZDM w Warszawie znalazło się zadanie upłynnienia ruchu w mieście. Co jeszcze?

Upłynnienie ruchu w centrum miasta, lepsza komunikacja z mieszkańcami, lepsze warunki dla pieszych i porządkowanie przestrzeni publicznej - to priorytety przedstawione w środę przez nowego szefa Zarządu Dróg Miejskich, pełnomocnika ds. rowerowych Łukasza Puchalskiego.

REKLAMA

Nowy dyrektor ZDM powiedział, że największym wyzwaniem jest dla niego otwartość dla dialog z mieszkańcami. Zadeklarował, że we wtorki w godz. 15-17 będzie pełnił dyżury, podczas których będzie spotykał się z mieszkańcami stolicy. Zapowiedział także otwarcie profilów ZDM w portalach społecznościowych oraz więcej konsultacji i spotkań w terenie poświęconych planom ZDM.

Zobacz też: Kiedy będzie przejezdny Most Łazienkowski?

REKLAMA

Puchalski powiedział, że priorytetem, jeśli chodzi o duże inwestycje, jest dokończenie remontu Mostu Łazienkowskiego. Obecny na konferencji wiceprezydent Jacek Wojciechowicz powtórzył, że miasto chce uzyskać przejezdność przeprawy do końca października tego roku.

ZDM nie zaprzestanie również swojej specjalności, czyli frezowania ulic. Puchalski chce wcześniej planować remonty, po to, by wprowadzać zmiany i np. likwidować bariery architektoniczne, poprawiać geometrię ulic i skorygować rozmieszczenie miejsc parkingowych oraz chodniki. "Te zmiany mają być większe i bardziej odczuwalne" - zapowiedział.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Puchalski obejmując fotel szefa ZDM, zachował stanowisko pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej. Podkreślił, że sprawy rowerowe "mają się dobrze, będą się miały jeszcze lepiej". Poinformował, że jeszcze w czerwcu miasto przyjmie zadania związane z infrastrukturą rowerową na 2016 i 2017 r. "Projekt za blisko 90 mln zł, 77 kilometrów dofinansowanych z UE, główne trasy dojazdowe, wiele ulic - Żwirki i Wigury, al. Stanów Zjednoczonych - zaczynamy w tym roku. W kolejnych ulice Puławska, Połczyńska, Pułkowa" - wymienił Puchalski.

REKLAMA

Podkreślił, że jako dyrektor ZDM chce się skoncentrować w tej chwili na poprawie warunków dla pieszych i poprawie stanu zieleni przy ulicach. Chce także poprawić sygnalizację świetlną w stolicy, by była bardziej przyjazna kierowcom oraz zwiększała przepustowość na ulicach tranzytowych.

Natomiast w centrum, miasto konsekwentnie będzie zachęcać do korzystania z komunikacji publicznej, m.in. poprawiając dojścia do przystanków. Puchalski przekonuje, że to jedyny sposób na zmniejszenie korków. "Korki, które mamy, mimo wszelkich starań miasta (...) dużo nie da się poprawić. Można poprawiać przez to, żeby zachęcać do komunikacji publicznej, do poruszania się pieszo, do przemieszczania się rowerem" - powiedział Puchalski.

Wyjaśnił, że w centrum jest niewiele rezerw na rozbudowę układów drogowych. "Jedyne możliwości poprawienia tego ruchu, to jego upłynnienie poprzez prace na sygnalizacji świetlnej. Większość kierowców chce przyjechać do centrum i tutaj, w tym centrum wszyscy się nie pomieścimy. Inaczej ma się sprawa, jeżeli chodzi o układ obwodowy, tam jest możliwość rozbudowy" - podkreślił Puchalski.

Dodał, że już podjął decyzję o wprowadzeniu stanowiska ds. audytu projektów zatwierdzonych. "Będziemy chcieli likwidować zbędne oznakowanie w pasie drogi. Wzorem jest działanie Gdańska, który przez kilka ostatnich lat usunął blisko 11 tys. znaków, które okazały się zbędne" - zaznaczył Puchalski.

Zobacz też: Projekt programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023 - kiedy?

Odniósł się także do budżetu obywatelskiego. Ma być uwzględniona zmiana zakładająca uwolnienie środków finansowych na realizację projektów na 2016 r. na przełomie sierpnia i września br. Ma to - według Puchalskiego - duże znacznie dla projektów drogowych, ponieważ pozwoli na przyjęcie do realizacji i lepsze przygotowanie skomplikowanych inwestycji. Szef ZDM zadeklarował, że będzie promował budżet obywatelski, ponieważ dla ZDM jest szansą na dodatkowe środki, bo fundusze w ramach tego budżetu pochodzą z dzielnic, a nie były przypisane do ZDM.

Puchalski ocenił też, że miasto, jego ulice i chodniki można dostosować zarówno do potrzeb pieszych, jak i rowerzystów bez szkody dla kierowców - w niektórych miejscach zwężając pasy ruchu dla samochodów, w niektórych zmieniając układ miejsc parkowania. Jako przykład ulicy, na której należałoby dokonać zmian, podał al. Jana Pawła II. Przygotowana jest koncepcja zmian dla fragmentu tej ulicy, która poprawi warunki dla pieszych, rowerzystów "nie krzywdząc kierowców".

Zobacz też: Kto wybuduje Południową Obwodnicę Warszawy?

Puchalski jako szef ZDM zastąpił Grażynę Lendzion, która odeszła ze stanowiska po rozmowie z prezydent stolicy Hanną Gronkiewicz-Waltz. Jednym z powodów odejścia był - jak mówił wiceprezydent Jarosław Jóźwiak - "brak właściwego kontaktu zewnętrznego jednostki z mieszkańcami i ostatnia sprawa budżetu partycypacyjnego". Ponad 400 projektów do budżetu partycypacyjnego na 2016 r. zostało ocenionych negatywnie.

Wojciechowicz powiedział, że odchodząca dyrektor Lendzion przez wiele lat pracy w ZDM wykonała wielką pracę, aby stan warszawskich dróg był jak najlepszy. "I za to należą jej się podziękowania" - dodał.

Wiceprezydent liczy, że ZDM z nowym szefem będzie kontynuował "wszystko to, co dobre", ale jednocześnie pokaże nową jakość m.in w kwestii komunikacji z mieszkańcami.

Wojciechowicz przypomniał, że miasto konsekwentnie inwestuje w komunikację miejską. Powiedział, że będzie tunel dla tramwajów pod Dworcem Zachodnim, między Wolą i Ochotą. Decyzje w tej sprawie we wtorek podjęła prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. "To jest najlepsze rozwiązanie, trzeba wykorzystać moment remontu Dworca Zachodniego i w cieniu tego remontu wykonać ten tunel - pod samym dworcem, ale też na dojeździe, czyli pod Al. Jerozolimskimi i pod parkiem, który ma być tam utworzony" - powiedział Wojciechowicz.

Dodał, że prace związane z tunelem są przewidziane na 2017, 2018 rok. Podkreślił, że nie ma jeszcze ostatecznego projektu, ale długość tunelu może wynieść między 850 i 1000 metrów. W tunelu mają być dwa przystanki.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA